  • 1. Data: 2012-02-01 22:28:49
    Temat: Pentax też chce bezlusterkowca
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.slashgear.com/pentax-k-01-mirrorless-came
    ra-teased-in-press-photos-01211648/

    A jak ktoś dobrze poszuka, to dziś Nikon pokazał trzy nowe aparaty - dwa
    kompakty (w tym jeden wodoszczelny) i jednego bridge.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2012-02-02 10:50:56
    Temat: Re: Pentax też chce bezlusterkowca
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 1 Feb 2012 22:28:49 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > http://www.slashgear.com/pentax-k-01-mirrorless-came
    ra-teased-in-press-photos-01211648/

    Dziś premiera o 14. Patrząc na specyfikację może być fajny sprzęcik no i ta
    kompatybilność ze szkłami na bagnet Pentax K. Ciekawe jak im to wyjdzie ;).

    --
    Krasnal

  • 3. Data: 2012-02-02 13:01:51
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Feb 2012 11:50:56 +0100, Krasnal napisał(a):

    > Dziś premiera o 14. Patrząc na specyfikację może być fajny sprzęcik no i ta
    > kompatybilność ze szkłami na bagnet Pentax K. Ciekawe jak im to wyjdzie ;).

    A tu link:
    http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-k-01-forum
    /173564-pentax-k-01-official-photos.html

    --
    Krasnal

  • 4. Data: 2012-02-02 13:28:06
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Dnia Thu, 2 Feb 2012 11:50:56 +0100, Krasnal napisał(a):
    > A tu link:
    > http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-k-01-forum
    /173564-pentax-k-01-official-photos.html

    Nie wiem dlaczego ale moja pierwsza myśl to, że wygląda jak Ami ;-)))

  • 5. Data: 2012-02-02 13:31:20
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krasnal" <k...@o...pl> wrote:

    > A tu link:
    > http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-k-01-forum
    /173564-pentax-k-01-official-photos.html

    No piękna ta pokraka raczej nie jest... ;)
    http://www.dpreview.com/news/2012/02/02/Pentax_K-01_
    announcement
    (przypomina mi mój pierwszy własny aparat produkcji DDR ;)

    Szkoda, że nie spróbowali od razu zawojować klientów jakimś topowym
    produktem - mogą przez to stracić zainteresowanie potencjalnych klientów
    w fazie nowości. Mimo wszystko cieszy kolejny EVIL w klasie APS-C. Póki
    co każdy trochę zdziwaczały*, ale kiepskie wyniki rynkowe może wreszcie
    zmuszą do otwarcia się na potrzeby liderów opinii na rynku foto. ;)

    - Sony NEX - minimalistyczne, antyergonomiczne korpusy i porąbana
    ilość megapikseli (ponad 24 MPix na APS-C);
    - Samsung NX - kiepskie matryce i chyba bardzo mało szkła.

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2012-02-02 13:46:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
    > - Sony NEX - porąbana ilość megapikseli (ponad 24 MPix na APS-C)

    Dodam, że Nikon wciska prawie 5 razy mniej pikseli na mm^2, a jednak
    to Nikon sprzedaje swój sprzęt za grube tysiące.
    Sony wyraźnie kieruje swoją produkcję do chłoptasiów licytujących
    się cyferkami. No i chyba rynek wreszcie mówi: "DOŚĆ!" takiemu podejściu
    (oczywiście foto, to tylko drobny fragment sprzedaży):

    Kiepskie wyniki Sony: Straty dwa razy większe od prognoz
    http://wyborcza.biz/biznes/2029020,100896,11076169.h
    tml

    [mr.]

  • 7. Data: 2012-02-02 13:49:51
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Feb 2012 14:31:20 +0100, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > No piękna ta pokraka raczej nie jest... ;)

    Faktycznie śmieszny z wyglądu. No, ale ma dawać dobrą jakość zdjęć a nie
    zachwycać wyglądem ;). Dobra matryca z K-5, ciekawe ile z niej tym razem
    wycisnęli. Patrząc na to, że posiada stabilizację, współpracuje ze
    wszystkimi starymi szkłami na bagnet K i przez przejściówkę na M42 a nawet
    nowe z silnikiem SDM, filmy są kodowane H.264 może być to ciekawa oferta
    dla niektórych osób. Chociaż ja też jestem Pentaksjaninem i raczej go nie
    kupię. Chodzą plotki o pełnoklatkowym Pentaksie, ale to chyba na razie
    tylko plotki ;).

    --
    Krasnal

  • 8. Data: 2012-02-02 13:51:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > ilość megapikseli (ponad 24 MPix na APS-C);
    > - Samsung NX - kiepskie matryce i chyba bardzo mało szkła.

    * Blah, zapomniałem o Fuji, jeszcze bardziej zdziwaczałym... ;)

    [mr.]

  • 9. Data: 2012-02-02 14:05:34
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Feb 2012 14:46:36 +0100, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Sony wyraźnie kieruje swoją produkcję do chłoptasiów licytujących
    > się cyferkami. No i chyba rynek wreszcie mówi: "DOŚĆ!" takiemu podejściu
    > (oczywiście foto, to tylko drobny fragment sprzedaży):

    Zawsze mnie dziwiło, dlaczego Sony wypuszcza tyle puszek. Niby dla klienta
    dobrze, jest duży wybór. Ale ja jakoś wolę wybrać z 2 czy 3 modeli danej
    firmy a nie z 10 czy 15, ale i tak mnie to nie dotyczy bo nie kupię
    lustrzanki Sony ;). Teraz chyba bardziej pójdą w stronę bezlusterkowców, bo
    nawet im dobre wyszły ewentualnie modele z półprzepuszczalnym lustrem z
    serii SLT.

    --
    Krasnal

  • 10. Data: 2012-02-02 14:14:31
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 2 Feb 2012 14:01:51 +0100, Krasnal napisał(a):

    > A tu link:
    > http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-k-01-forum
    /173564-pentax-k-01-official-photos.html

    dziwna ciekawa koncepcja.

    - mozna stosować "normalne" obiektywy ale przez to jest szeroki jak lustro.
    Z drugiej strony można by robić do niego naleśniki które by sie chowały w w
    tym miejscu gdzie normalnie jest komora lustra.
    - nie ma EVF

    cudak jakiś normalnie.