  • 21. Data: 2011-04-01 10:37:32
    Temat: Re: program do zmniejszania zdjęć
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 01 Apr 2011 12:16:40 +0200, John Smith <u...@e...net>
    wrote:

    >A do czego to w praktyce potrzebne?
    W praktyce do rozsądnego wyświetlania obrazka na www jak patrzący ma
    podkręcony kontrast - nie ucina ci wtedy czerni i bieli.
    Zresztą jestem ciekaw czy możliwa jest kompensacja tego za pomocą
    profilu ICC, tj. obrazek ma obniżony kontrast, ale gdy ktoś ma
    działającego CMSa to krzywa w profilu podciąga go z powrotem (wiem że
    stratnie).
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2011-04-03 09:45:43
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    MIR wrote:
    > Wielka PROŚBA: Czy ten wspaniały program jest również odpowiedni do
    > zmniejszania plików video? Jeżeli tak - proszę o potwierdzenie. Jeżeli
    > nie - proszę o podanie czegoś odpowiedniego - Dzięki!

    SNS-Resizer zmniejsza tylko obrazy statyczne.
    Do zmniejszania obrazów wideo wykorzystuję MediaCoder ale możliwe, że są
    programy bardziej godne polecenia.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 23. Data: 2011-04-03 13:09:41
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    Może są inne również godne uwagi, ale Twoje zalecenie może okazać się dla
    mnie wystarczająco odpowiednie. Jaką wersję doradziłbyś mi zastosować - czy
    może jest polskojęzyczna? Podziel się proszę swoim doświadczeniem, w
    odniesieniu do ujęć videofilmowych z aparatów kompaktowych.

    Dziękuję ( - ) MIR
    _______________________

    Do zmniejszania obrazów wideo wykorzystuję MediaCoder

  • 24. Data: 2011-04-06 09:23:50
    Od: tippyland <t...@g...com>

    Roziwazanie dla kochajacych skrypty.

    1) Sciagamy instalke ImageMagick z www.imagemagick.org.
    2) Tworzymy batcha i wklejamy ponizszy kod, modyfikujac jego
    parametry:

    ::
    @echo off
    :: ----------- Parametry ----------------------
    SETLOCAL ENABLEDELAYEDEXPANSION

    :: Sciezka do ImageMagick po instalacji/rozpakowaniu (convert.exe)
    set pathImageMagick=C:\Program Files\ImageMagick\

    :: Sciezka dla grafik po konwersji
    set pathSrc=D:\Src

    :: Sciezka dla grafik po konwersji
    set pathDest=D:\Dst

    :: Rozmiar do konwersji
    :: (dodanie ! na koncu (np. "50x200!") wymusza okreslony rozmiar.
    :: W takim przypadku wynikiem konwersji bedzie grafika o dokladnie
    takim rozmiarze,
    :: w przeciwnym razie convert.exe pozostawi proporcje W/H i przytnie
    wg. wiekszej wartosci)
    set newSize=1600x1200

    :: Filtr dla plikow
    :: nowe dodajemy po spacji
    set fileFilter=jpg jpeg gif png

    :: --------------------------------------------

    echo.

    set fileFilterComm=
    for %%a in (%fileFilter%) do set fileFilterComm=!fileFilterComm!
    %pathSrc%\*.%%a,

    ::echo "FiltrCmd: %fileFilterComm%"

    set counter=1
    for %%i in (%fileFilterComm%) do (
    "%pathImageMagick%\convert.exe" %%i -resize %newSize% %pathDest%\%%~ni%
    %~xi

    echo "%%i >>> %pathDest%\%%~ni%%~xi"
    set /A counter+=1
    )

    echo.
    set /A counter-=1
    echo "Skonwertowanych plikow: %counter%"
    echo.

    ::

    3) Modyfikujemy parametry:
    - pathImageMagick - sciezka na dysku do katalogu ImageMagick po
    instalacji,
    - pathSrc - sciezka, skad grafiki maja byc brane do konwersji,
    - pathDest - sciezka, gdzie grafiki po konwersji maja byc wyplute,
    - newSize - nowy rozmiar grafik (przyciecie do wiekszej wartosci).

    4) Odpalamy batcha :)

  • 25. Data: 2011-04-06 09:26:14
    Od: tippyland <t...@g...com>

    ups...google pochrzanil formatowanie :(, mala kosmetyka i bedzie
    dzialac.

  • 26. Data: 2011-04-06 11:50:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 6 Apr 2011 02:26:14 -0700 (PDT), tippyland
    <t...@g...com> wrote:

    Po czym mamy sp... profile kolorów i chyba exify. Dziękujemy,
    postoimy.

  • 27. Data: 2011-04-06 12:57:54
    Od: tippyland <t...@g...com>

    On 6 Kwi, 13:50, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > --
    > Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    > dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    oj, powyzsze podalem tylko na zachete, ze tak tez mozna. Skrypt mozna
    dowolnie modyfikowac. Raz dobrze napisany skrypt pozwala zaoszczedzic
    czas przy robieniu tego samego xxx-raz. Kto co lubi, jeden kocha
    myszke i klikanie, inny lubi automatyzacje. Z Exifami podczas
    konwersji nic sie nie dzieje, tak samo jak z profilami. Convert.exe
    domyslnie nie zmienia profilu, mozna oczywiscie wymusic profile
    podczas konwersji.

    Polecam troszke poczytac: http://www.imagemagick.org/script/convert.php

  • 28. Data: 2011-04-06 13:10:37
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 6 Apr 2011 05:57:54 -0700 (PDT), tippyland
    <t...@g...com> wrote:

    Dwie ostatnie wesje na Windę, jakie miałem, psuły profile i waliły
    błędami w Exifach. A internetsy podpowiedziały, że czasami tak się
    dzieje i nikt nie wie dlaczego. A miało być tak fajnie ...

    Zresztą masz skrypt:
    @convert -filter Lanczos -resize x600 %1 - | convert +level 2560,62720
    - - | convert -unsharp 0 - - | convert -compress JPEG -quality 90 -
    "%~dpn1.jpg"

    Na wejściu ośmiobitowe TIFy. IM szesnastobitowy.

  • 29. Data: 2011-04-06 16:44:43
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

> [...]
    > błędami w Exifach. A internetsy podpowiedziały, że czasami tak się
    > dzieje i nikt nie wie dlaczego. A miało być tak fajnie ...

    Obchodzę to zrzucając metadane exiftoolem a potem je ponownie ładując.
    Upierdliwe, ale IM ma jednak potężne zalety.

    Swoją drogą z błędami w exifach się nie spotkałem natomiast IM od wielu
    już wersji kaszani XMP.

    m.