  • 1. Data: 2011-03-29 12:57:19
    Temat: Sprzęt foto w niezbyt bezpiecznych okolicach
    Od: Kamil <k...@s...com>

    Witam,

    Pytanie do praktyków - jak chronicie sprzęt foto przed wyparowaniem w
    krajach takich jak Kazachstan czy Uzbekistan? Policja nieraz zatrzymuje
    pod byle pretekstem, zeby wyciągnąć kilka dolarów łapówki, starego
    analoga nie problem pokazywać publicznie, ale chciałbym zabrać ze sobą
    sprzęt cyfrowy jadąc do Mongolii, nie będzie zbyt mocno świecił po
    oczach w jakichś zapomnianych przez cywilizację wioskach?

    Kamil

  • 2. Data: 2011-03-29 13:07:39
    Temat: Re: Sprzęt foto w niezbyt bezpiecznych okolicach
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > cyfrowy jadąc do Mongolii, nie będzie zbyt mocno świecił po oczach w
    > jakichś zapomnianych przez cywilizację wioskach?

    pozapelpiaj czarna tasma wszelkie napisy pozostaw guziki
    tak jak cejrowski
    z obiektywami to samo zrob
    juz nie bedzie tak kusil

  • 3. Data: 2011-03-29 15:29:43
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Kris nadaje:
    > pozapelpiaj czarna tasma wszelkie napisy pozostaw guziki
    > tak jak cejrowski
    > z obiektywami to samo zrob
    > juz nie bedzie tak kusil

    Końcówką śrubokręta porób głębokie bruzdy i zachlap obiektyw farbą
    olejną - niech wiedzą z kim mają do czynienia. ;-)
    Na serio - w Mongolii kradzież ci nie grozi ale wszyscy wiedzą co to
    jest cyfrówka i że służy do oglądania zdjęć na takim małym ekraniku.
    Więc jak nie chcesz by dzieciaki wkładały tłuste paluszki w obiektyw to
    zabierz ze sobą najtańszą "małpkę" z allegro do celów prezentacyjnych.

  • 4. Data: 2011-03-29 15:36:58
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 29/03/2011 16:29, JanKo wrote:
> [...]
    > Więc jak nie chcesz by dzieciaki wkładały tłuste paluszki w obiektyw to
    > zabierz ze sobą najtańszą "małpkę" z allegro do celów prezentacyjnych.

    Ee, to już lepiej przykleję logo Pentaksa, nikt się nie połasi. ;)

    W Mongolii nie (przynajmniej tak twierdzą znajomi, którzy byli), ale
    chcemy spędzić 4-5 tygodni w drodze, z czego sporą część w Kazachstanie.
    Jeśli masz jakieś rady to chętnie przyjmiemy.

    Kamil

  • 5. Data: 2011-03-29 18:29:49
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    >chcemy spędzić 4-5 tygodni w drodze, z czego sporą część w Kazachstanie.
    >Jeśli masz jakieś rady to chętnie przyjmiemy.

    Kazachstan i Uzbekistan sa akurat dosc bezpieczne. Mnie sie nikt nie
    czepial jak chodzilem z aparatem.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 6. Data: 2011-03-29 18:54:45
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 29.03.2011 17:29, JanKo pisze:
> [...]
    > Więc jak nie chcesz by dzieciaki wkładały tłuste paluszki w obiektyw to
    > zabierz ze sobą najtańszą "małpkę" z allegro do celów prezentacyjnych.

    Mam lamerskie pytanie - co to jest "małpka"? Pierwsze słyszę a chyba
    dobrze by było wiedzieć.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-03-29 18:58:52
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Mar 29, 2:29 pm, Piotr Wasil <a...@n...www> wrote:
    > Kamil <k...@s...com> napisa (a):

    > Kazachstan i Uzbekistan sa akurat dosc bezpieczne. Mnie sie nikt nie
    > czepial jak chodzilem z aparatem.

    Malo gdzie jest taka dzicz jak w polsce, ze trzeba sie bac chodzic ze
    sprzetem fotograficznym.

  • 8. Data: 2011-03-29 19:10:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Mar 29, 2:54 pm, Lukasz <k...@a...pl[usun]> wrote:

    > Mam lamerskie pytanie - co to jest "małpka"? Pierwsze słyszę a chyba
    > dobrze by było wiedzieć.

    Malpka to jest taki ktos, kto jest na tyle glupi, ze nie potrafi
    poslugiwac sie aparatem fotograficznym calkowicie manualnym.
    Dla takich malpek wymyslono i skonstruowano, inteligentne aparaty z
    automatyka i z programami.
    Zeby malpki uzywajace takie aparaty, nie poczuly sie urazone, to nazwe
    malpki przeniesiono na madre aparaty.

  • 9. Data: 2011-03-29 19:43:41
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > chcemy spędzić 4-5 tygodni w drodze, z czego sporą część w Kazachstanie.
    > Jeśli masz jakieś rady to chętnie przyjmiemy.

    Czyli rozumiem ze jak mam na lustrzance napis Samsung to moge go
    spokojnie nie zaklejac :P ;)

    PZDr
    Adam

  • 10. Data: 2011-03-29 20:47:39
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 29.03.2011 21:10, Zygmunt Dariusz pisze:
> [...]
    > automatyka i z programami.
    > Zeby malpki uzywajace takie aparaty, nie poczuly sie urazone, to nazwe

    Dzięki :)