  • 1. Data: 2011-03-29 09:07:49
    Temat: Praktica BC 1, obiektywy - jak wykorzystać?
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    Dzien dobry,

    Wyjalem wlasnie z zakurzonego pudla ten aparat wraz z porzadnie
    wygladajacymi obiektywami firmy Pentacon. Mocowania obiektywów
    sa na bagnet, o ile pamietam zwany "Praktica PB".

    Czy istnieje mozliwosc wykorzystania obiektywów z cyfrowym sprzetem?
    Jakies przejsciówki?

    Bardzo prosze o pomoc.
    --
    A S

  • 2. Data: 2011-03-29 09:33:34
    Temat: Re: Praktica BC 1, obiektywy - jak wykorzystać?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 11:07:49 +0200, Andrzej S. napisał(a):

    > Czy istnieje mozliwosc wykorzystania obiektywów z cyfrowym sprzetem?
    > Jakies przejsciówki?

    Na przykład na bagnet 4/3 i m4/3.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-03-29 10:11:59
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-29 11:33, Olgierd pisze:

    > Na przykład na bagnet 4/3 i m4/3.

    Prosze konkretniej, nie jestem obeznany ze standardami.
    Co mi da taki bagnet? Widzisz gdzies te przejsciówki -
    Allegro milczy.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 4. Data: 2011-03-29 10:17:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 12:11:59 +0200, Andrzej S. napisał(a):

    > Prosze konkretniej, nie jestem obeznany ze standardami. Co mi da taki
    > bagnet? Widzisz gdzies te przejsciówki - Allegro milczy.

    Da możliwość korzystania z obiektywu po podłączeniu do odpowiedniego
    aparatu. Allegro niewątpliwie nie milczy na ten temat:

    http://allegro.pl/adapter-olympus-4-3-praktica-b-pb-
    i1505501582.html
    http://allegro.pl/adapter-canon-ef-eos-praktica-b-pb
    -i1523215527.html

  • 5. Data: 2011-03-29 17:42:49
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > sa na bagnet, o ile pamietam zwany "Praktica PB".
    >
    > Czy istnieje mozliwosc wykorzystania obiektywów z cyfrowym sprzetem?

    Możliwości są, kolega już opisał, ale tylko najlepsze obiektywy z tamtej
    epoki dorównują najsłabszym obiektywom dzisiejszym w kwestii rozdzielczości
    optycznej. W dzisiejszych czasach widać każdy piksel, w tamtych czasach
    tańsze obiektywy robiło się tak, żeby zdjęcie mniej więcej OK wyglądało na
    papierze 20x30 (podpowiem, że zdjęcie w 2 megapikselach wygląda dobrze w
    20x30).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-03-29 17:52:58
    Od: "Pawel Gancarz" <p...@g...pl>

    Dnia 29-03-2011 o 19:42:49 =Marcos=
    <marcos.MALPA@.wyprawa.nie.dla.spamu.info> napisał(a):

> [...]
    > tamtych czasach tańsze obiektywy robiło się tak, żeby zdjęcie mniej
    > więcej OK wyglądało na papierze 20x30 (podpowiem, że zdjęcie w 2

    Dwa zdania, dwie głupoty.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 7. Data: 2011-03-29 18:12:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-29 19:52:58 +0200, "Pawel Gancarz" <p...@g...pl> said:

    > Dwa zdania, dwie głupoty.

    Spod palców mnieś to wyjął.
    :)
    Chciałbym zobaczyć ile by zostało z kit zooma w starciu z pancolarem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-29 18:17:04
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Mar 29, 2:12 pm, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Spod palc w mnie to wyj .
    > :)
    > Chcia bym zobaczy ile by zosta o z kit zooma w starciu z pancolarem.

    Trzecie zdanie i jeszcze wieksza glupota od poprzednich.

  • 9. Data: 2011-03-30 22:01:16
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Dwa zdania, dwie głupoty.

    Podejrzewam, że w jakimś aparacie znalezionym w zakurzonym pudle nie ma
    Pancolara, tylko coś w stylu Pentacona 50/1,8 i/lub Pentacona 28/2,8, które
    rozdzielczość mają słabą.

    A że zdjęcie w 2mpix rzekomo źle wygląda w 20x30? Przecież to jest mniej
    więcej 150 dpi, całkiem akceptowalna jakość. Piksele gęściej upakowane niż
    na statystycznym monitorze.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 10. Data: 2011-03-31 11:33:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-31 00:01:16 +0200, "=Marcos="