  • 51. Data: 2023-10-04 15:18:51
    Temat: Re: pracy szukam
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.10.2023 10:43, Marcin Debowski wrote:
    > Dla mnie klasyczne korpo jest wtedy jeśli posiada jednostkę
    > organizacyjną zajmującą się tzw. kulturą korpo. Oznacza to, że
    > organizacja jest na tyle duża, że tej kultury nie da przekazać na drodze
    > indywidualnych interakcji ptacowników, a przekazać nalezy ze względu na
    > dywersyfikacje wynikającą z dużej liczby pracowników z różnych
    > środowisk. Zwykle grubo powyżej 1000 zatrudnionych. Prócz tego
    > oczywiście unifikacja i zdefiniowanie pierdyliona procedur w okół
    > których wszystko się kręci.

    To dajmy takie Fakro to będzie korpo czy nie? Zatrudniają ~4000 osób.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2023-10-04 15:51:54
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > To dajmy takie Fakro to będzie korpo czy nie? Zatrudniają ~4000 osób.

    raczej tak

  • 53. Data: 2023-10-05 00:54:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ufg7vh$3d720$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Tylko że ktoś ich potem rozliczy z tego, na co się gapią. Warto
    > więc wiedzieć na co się gapią a to wymaga doświadczenia, wiedzy
    > itp. Bywa, że to nie jest trywialne, szczególnie jak to wiedza
    > techniczna. R&D to czasem ciężki kawałek chleba, mimo że z
    > zewnątrz widzisz proste "gapienie się".

    cicho wiem, tylko żartuję.

    Mam pracę (psychicznie) lżejszą od spania (żeby już nigdy nie
    naprawiać) tylko już zasilaczy i radiatorów nie mogę nosić. Oszczędzam
    rękę jak mogę. Stałem się mistrzem ergonomii. Obserwuje Hindusów,
    mistrzów świata opierdalania się. Wiele się od nich nauczyłem.

    Na szczęście na tzw zachodzie Safety First. Nikt nie jęczy że noszę po
    jednym zasilaczu czy biorę wózek. Podstawa to brać przedmioty dwiema
    rękami i żadnego pośpiechu. Take your time.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 54. Data: 2023-10-05 01:30:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Przyjęło się, że lubię Windows...więc jest sporo firm z jakimś Windows
    > serwer w domenie, często lokalnej z SQl z kompami na prawach

    Dzieki za szczegółowy opis. Ja bardziej Linuksowo, a to chyba trochę
    inna klientela. Składanie i konfiguracja sprzętu akurat nie byłaby
    problem, ale to wymaga fizycznej obecności.

    Nb. co z legendarną upierdliwością takich układów? Wydaje się, że
    środowisko masz wręcz modelowe, żeby różne panie Jadzie zatruły Ci
    skutecznie życie?

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2023-10-05 01:31:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > To dajmy takie Fakro to będzie korpo czy nie? Zatrudniają ~4000 osób.

    Nie wiem, kompletnie nie znam Fakro. Zresztą ta powyższa definicja to
    taka moja własna. Inni mogą mieć inne.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2023-10-05 07:50:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.10.2023 01:31, Marcin Debowski wrote:
    > Nie wiem, kompletnie nie znam Fakro. Zresztą ta powyższa definicja to
    > taka moja własna. Inni mogą mieć inne.

    Sami na swojej stronie podają że są "międzynarodową korporacją". PWN
    podaje że "spółka kapitałowa oparta na kapitale złożonym z udziałów" -
    ale właściciel tam jest jeden.

    W każdym razie, mnie "korpo" kojarzy się z pracą w biurze, open
    spacy...a ciekawi mnie jak na to patrzy większość ich pracowników
    (produkcja). Ich praca rozbija się o parking, szatnię, dziuplę majstra i
    miejsce na hali gdzie składają produkty. Oni myślą że "pracuje w korpo"?
    A pani z Lidlu, też myśli że pracuje w korpo?

    Chodzi mi o to, że jak się może okaże to 1/5 pracująca w firmie będzie
    mówić że pracuje w korpo, a pozostali powiedzą że u Januszeksa wyzyskiwacza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2023-10-05 07:53:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.10.2023 00:54, PiteR wrote:
> [...]
    > mistrzów świata opierdalania się. Wiele się od nich nauczyłem.
    >
    > Na szczęście na tzw zachodzie Safety First. Nikt nie jęczy że noszę po

    Te zasilacze to od czego, jak można?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 58. Data: 2023-10-05 08:29:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-05, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > (produkcja). Ich praca rozbija się o parking, szatnię, dziuplę majstra i
    > miejsce na hali gdzie składają produkty. Oni myślą że "pracuje w korpo"?

    Raczej tak nie myślą, ale co to zmienia? Generalnie dyskusja jest o
    pewnym konstrukcie biznesowo-społecznym.

    Open space tak (najczęściej i kierownicy do średniego szczebla). Praca w
    biurze to obsługą korpo (HRy, PRy, inne takie) i obsługa sprzedaży.
    Możesz mieć swoje biurko, bądź ... nie. Ja w tej chwili np. nie mam.
    Jest "hot-desking".

    > A pani z Lidlu, też myśli że pracuje w korpo?

    Nie sądzę. Głownie z powodu, który podałeś - ludziom się kojarzy z pracą
    biurową, a to niekoniecznie prawda.

    > Chodzi mi o to, że jak się może okaże to 1/5 pracująca w firmie będzie
    > mówić że pracuje w korpo, a pozostali powiedzą że u Januszeksa wyzyskiwacza.

    Coś w tym jest, ale zapewne korpo może być gówniane i niegówniane. Oba, z
    którymi mam doświadczenie nie są gówniane, choć problmy swoje mają.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2023-10-05 10:49:26
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Open space tak (najczęściej i kierownicy do średniego szczebla).

    open space nie jest zadnym warunkiem

  • 60. Data: 2023-10-05 11:33:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dzieki za szczegółowy opis. Ja bardziej Linuksowo, a to chyba trochę
    > inna klientela. Składanie i konfiguracja sprzętu akurat nie byłaby
    > problem, ale to wymaga fizycznej obecności.

    Powiedziałbym, że klientela w postaci "Linuks na desktopie" w zasadzie
    nie istnieje :) Zdarzają się serwery na Linuksie ale z uwagi na bardzo
    duże ograniczenia do pracy zdalnej z w/w programami pod Windows, robią
    jedynie jako zaawansowane routery, smb i generalnie są techniczne a nie
    "do pracy". Nikt nie wymyśla 'WINE' bo to proteza.

    Ponadto od momentu covid (co już pisałem) wiele osób zaczyna pracować
    zdalnie więc korzystają z VPN+RDP a czasem trzeba odpalić serwer
    terminali RDP. Czyli jeden komp na 10 userów naraz z RDP. Ostatnio nawet
    udało mi się to na Win11 z i5 12gen 64RAM i działa bardzo smacznie w
    sensie że chodzi jak "brzytwa" :)...co spowodowało, że można wyłączyć 10
    kompów i pracować na jednym za niewielką kasę. Januszeksy lubią takie
    oszczędności :)

    > Nb. co z legendarną upierdliwością takich układów? Wydaje się, że
    > środowisko masz wręcz modelowe, żeby różne panie Jadzie zatruły Ci
    > skutecznie życie?

    Wręcz przeciwnie. Większość pracowników "musi" mieć skończony kurs w
    zakresie obsługi danego programu albo robi się szkolenia (szkoleniowcy
    to osobny rodzaj pracy) i radzą sobie Ci pracownicy bardzo dobrze.
    Zgodzę się, że wymagana jest do nich często cierpliwość w myśl dowcipu:
    o cyrku i krowach, gdzie w jedną noc, nowo przyjęty kandydat nauczył
    krowy liczyć. Na pytanie dyrektora, jak mu się to udało, powiedział że
    pracował 10 lat i prowadził kurs dla księgowych :)

    Co do samego sprzętu, to od Windows7, przestał sprawiać problemy, tym
    bardziej, że desktopy są często dobrej marki a nie składaki. Dell czy HP
    króluje i spokojnie 10 lat bangla bezawaryjnie jako hardware.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>