  • 11. Data: 2011-07-24 19:20:54
    Temat: Re: pomysł na przełącznik
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > W tym przypadku to chyba najprościej 4013 użyć. Po co kombinować z
    > programowaniem?

    Możliwe, było to w ramach nauki obsługi wzmiankowanego proca,
    popełniliśmy wówczas kilka mniej lub więcej przydatnych urządzeń, ja na
    ten przykład zrobiłem sobie między innymi prostą centralkę telefoniczną
    na 89C52 (4wew, 1zew, LCD na HD44780).

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 12. Data: 2011-07-26 06:41:01
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a jeśli można zapytać, może Ktoś ma jakiś genialny pomysł na schemat
    miernika temperatury - układ bez zastanawiania się byłby taki: czujnik
    (T->R) KTY, wzmacniacz (przetwornik R->U), A/C, 80C2051...
    może dałoby się to zrobić inaczej? prościej?
    musi być 80C2051, bo mam ich sporo zalegających...

  • 13. Data: 2011-07-26 07:57:33
    Od: Portal <m...@p...wytnij.to.onet.pl>

    On 07/26/2011 08:41 AM, identifikator: 20110701 wrote:
> [...]
    > może dałoby się to zrobić inaczej? prościej?
    > musi być 80C2051, bo mam ich sporo zalegających...

    DS18S20 + programowa implementacja 1-wire na C2051 ?

    Pozdr
    Portal

  • 14. Data: 2011-07-26 08:58:06
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 24 Jul 2011 16:11:41 +0200,
    Mario <m...@p...onet.pl> screamed:

    > To pisz od razu o co ci chodzi. 89C2051 bierze 1 mA w trybie idle (3V) i
    > 20 uA w PowerDown. Z idle wyjdziesz przez przerwanie (np zmieniając stan
    > na wejściu INT) a w trakcie pracy możesz to przerwanie wykorzystać do
    > przejścia w idle. Z powerdown możesz wyjść tylko resetem wiec przydałby
    > się zewnętrzny układ powodujący reset tylko gdy procek jest w powerdown.
    > Czy ty na prawdę nie potrafisz nic samodzielnie znaleźć w necie?
    > http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/do
    c0368.pdf

    4013 w stanie stabilnym też wiele prądu pożerać nie będzie...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 10:57:39 user up 12875 days, 22:52, 1 user, load average: 0.01, 0.04, 0.90 ]

    Sex is like air. It's only a big deal if you can't get any.

  • 15. Data: 2011-07-26 10:07:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik identifikator: 20110701 napisał:
> [...]
    > może dałoby się to zrobić inaczej? prościej?
    > musi być 80C2051, bo mam ich sporo zalegających...

    Jakiej precyzji pomiaru potrzebujesz? można użyć diody krzemowej jako
    czujnika, użyć wbudowanego w proca komparatora, na wyjściach drabinka
    R/2R wpięta w drugie wejście komparatora (taki ADC na piechotę). Tylko
    że to wcale prościej nie wyjdzie, da się złożyć z elementów które zwykle
    już są w szufladzie za to napisać program to będzie gimnastyka.

  • 16. Data: 2011-08-28 15:19:49
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    czy może mnie Ktoś odesłać do schematu przełącznika bistabilnego na
    tranzystorach? chodzi o przełącznik, naciśniecie -> włączony, naciśniecie ->
    wyłączony, naciśniećie -> włączony...

    HELP!

  • 17. Data: 2011-08-28 15:28:27
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 28.08.2011 17:19, identifikator: 20110701 wrote:
    > czy może mnie Ktoś odesłać do schematu przełącznika bistabilnego na
    > tranzystorach? chodzi o przełącznik, naciśniecie -> włączony,
    > naciśniecie -> wyłączony, naciśniećie -> włączony...

    http://www.electronics-tutorials.ws/waveforms/tim17.
    gif

  • 18. Data: 2011-09-11 15:17:06
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > http://www.electronics-tutorials.ws/waveforms/tim17.
    gif

    a jak zabezpieczyć się przed drganiami przycisku wyzwalającego w takim
    układzie?

  • 19. Data: 2011-09-16 12:09:29
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 11 Sep 2011 17:17:06 +0200,
    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> screamed:
    gif

    > a jak zabezpieczyć się przed drganiami przycisku wyzwalającego w takim
    > układzie?

    +V
    ----o----

    \
    / R
    \
    /

    |--------o--------| \o-----} OUT
    / | o | |/
    (----| |
    \ | o -----
    | .-. C
    | / | \
    | |
    | |
    _|_ _|_
    \ / \ /
    V V

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 14:07:34 user up 12927 days, 2:02, 1 user, load average: 0.63, 0.04, 0.00 ]

    Are you having fun yet?