  • 91. Data: 2011-07-20 17:53:00
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 19:26:39 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > To są pojęcia subiektywne.

    Brawo. Cofnij się teraz do mojego 2. postu w tym wątku i sprawdź co tam
    napisałem.

    > Wy natomiast chcecie awansować enigmatyczną
    > "plastykę" do obiektywnej cechy sprzętu, pozwalającej na jego porównywanie w
    > tabelce.

    "My"? W którym miejscu czegoś takiego "chcemy"? Pokażesz paluszkiem,
    czy znów będziesz się wykręcał tekstami od czapki o audiofilach?

    de Fresz

  • 92. Data: 2011-07-20 17:57:22
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 19:50:27 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Bierzesz całki z MTFa... :)

    ROTFL! ;-)))

    de Fresz

  • 93. Data: 2011-07-20 18:00:33
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin pisze:

    > To są pojęcia subiektywne. Wy natomiast chcecie awansować enigmatyczną
    > "plastykę" do obiektywnej cechy sprzętu, pozwalającej na jego porównywanie w
    > tabelce.

    Na tej grupie kilka lat temu były ostre dyskusje związane z cropem. W
    szczególności niektórzy bronili tezy, że obiektyw 50 mm na APS-C daje
    zupełnie inne efekty, niż portretowy 80 mm na pełnej klatce.
    Gdyż ogniskowa to ogniskowa...
    Argument z perspektywy upadł, a wtedy padło stwierdzenie - 80 mm ma (z
    definicji, zawsze i wszędzie) lepszą PLASTYKĘ.

    Wtedy też nikt nie chciał wrzucić dwóch zdjęć różniących się wyłącznie
    plastyką. Być może jednak jest to cecha widoczna wyłącznie na papierze,
    na ekranach nie?...

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 94. Data: 2011-07-20 18:12:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 19:07:05 +0200, Kosu <6...@e...pl> said:

    > Nie wiem co próbujesz udowodnić. Religia nie zajmuje się istnieniem
    > religii tylko jakimś bytem wyższym. Każda swoim (swoimi), każda ma
    > swoje stworzenie świata i tak dalej.

    Przeczytaj ze zrozumieniem to co sam napisałeś.
    Jasno i jednoznacznie wynika z tego, że można w Polsce napisać doktorat
    ze zjawiska nie być może nie istniejącego. A jakież to zjawisko? Wskaż
    mi w tych kilki powyższych zdaniach do czegóż innego jak nie do religii
    się odnosiłeś.

    > Czyli już jesteś w opozycji względem de Fresh. Właściwie tego
    > oczekiwałem, więc dzięki :P
    Absolutnie nie. de Fresz odniósł się precyzyjnie do pytania, a pytający
    pytał o "plastykę obiektywu". I faktycznie jest to cecha, która
    istnieje i można ją udowodnić. A jak to właśnie de Fresz przedstawił.
    Z tym że ropatrywanie terminu "plastyka obiektywu" jako samodzielnego
    bytu, jest lekkim niedopowiedzeniem.

    > Wszystko (poza plastyką oczywiście) to bardzo proste terminy techniczne
    > z bardzo prostym ścisłym opisem. I gwarantuję Ci, że to nie fotografia
    > je urodziła. Podobnie jak zapewne większość tych "innych trudno
    > opisywalnych cech".
    Tak? To proszę Cię uprzejmie. Opisz fizycznie GO. Ten parametr to jest
    żadna fizyka, tylko fizjologia widzenia i GO zmienia się w zależności
    od tak wielu czynników, że pozastaje mi tylko odesłać Cię do literatury
    przedmiotu. Albo rozbierz zjawisko na czynniki pierwsze i jako fizyk
    nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów.

    > To żaden problem. Jestem fizykiem teoretykiem. Zajmujemy się filozofią
    > przyrody, powstaniem wszechświata, symetriami itp - w trzech słowach:
    > pięknem praw natury. I wszystko to da się okuć matematyką, a potem
    Proszę opisz matematycznie:
    Miłość, wzruszenie, poświęcenie itp terminy.

    > sprawdzić doświadczeniem. Co więcej - im matematyka/doświadczenie
    > ładniejsze, tym milej się na to wszystko patrzy i więcej ma się z tego
    > radości. A Ty masz radość z rzeczy, które - jak Ci się wydaje - nie
    > podlegają metodzie naukowej. Są to zatem dwa podejścia do świata. Nie
    > zamierzam ich porównywać, a już na pewno jednego z nich krytykować,
    > choć mógłbym, bo mniej lub bardziej nadgryzłem oba i mam pewne
    > porównanie.
    Ja równierz nie porównuję, ani nie krytykuję, tyle że w tym wątku padły
    określenia cep na ... ostatnia deska ratunku itp., w odniesieniu do
    zjawiska, którego używający tych określeń zwyczajnie nie widzi i nie
    rozumie.

    > I więcej szacunku dla inżynierów, bo to oni zbudowali Twój aparat,
    > żebyś mógł teraz tworzyć wywody o artyzmie.
    Ani słowiem się nie zająknąłem o artyzmie. Jak również nie odnosiłem
    się bez szacunku do inżynierów. Użyłem słowa jako synonimu "szkiełka i
    oka" w przeciwieństwie do "czucia i wiary".

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2011-07-20 18:20:16
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-20 19:49, de Fresz wrote:
    > Poproszę w takim razie o wzór definiujący piękno. Takie zwykłe, proste,
    > estetyczne, żadne tam duchowe, czy inne filozoficzne. Liczę że poprzesz
    > go autorskimi doświadczeniami weryfikującymi poprawność.

    No ale chłopak nie wymienił piękna tylko głębię ostrości i przejścia
    tonalne :)

    Poza tym całka z MTFa jest rzeczywiście tekstem dnia ^^ (wygrywa nawet z
    płakaniem przy lektórach :]).

    pozdrawiam,
    PK

  • 96. Data: 2011-07-20 18:22:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 18:50:12 +0200, Kosu <6...@e...pl> said:

    > I w przeciwieństwie do komputerów bywają nieracjonalni.
    I to jest właśnie cecha, która nas odróżnia. I przykro mi, panie
    fizyku, ale jest ona niemierzalna. Powodów nieracjonalnego zachowania
    nie zmierzysz. Przynajmniej na obecnym stanie wiedzy, racjonalizm jest
    niemierzalny, a to są właśnie emocje.

    > Może nie płakałem, ale rzeczywiście trochę mi smutno. 50% Polaków nie
    > czyta nawet 1 książki rocznie. Spokojnie mogłeś napisać "filmach".
    Ale wtedy nie trafiłby ten cytat do sygnaturki.
    Mam nadzieję że częsta jego lektUra pozwoli ML zrozumieć czym różnią
    się tabelki od emocji.

  • 97. Data: 2011-07-20 18:24:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 18:32:59 +0200, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

    > Luksusy emerytów albo tych ze "środami dla artystów" ;-) W rzeczywistości
    > się gdzieś jedzie i po prostu liczy na szczęście i albo się wróci ze
    > zdjęciem albo bez...

    Mam klienta, który jak nie wróci ze zdjęciami, to wraca ponownie w to
    samo miejsce.

  • 98. Data: 2011-07-20 18:44:52
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 20, 1:41 pm, JD <j...@g...com> wrote:

    > Piękne i jakrze prawdziwe w innym wątku z tego tygodnia :)

    Ale tutejsze trolle "z dobrym gustem", uaktywnily sie i pokazaly w
    calej okazalosci.

    -----
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 99. Data: 2011-07-20 19:08:37
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 20, 2:00 pm, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wtedy też nikt nie chciał wrzucić dwóch zdjęć różniących się wyłącznie
    > plastyką. Być może jednak jest to cecha widoczna wyłącznie na papierze,

    To jest cecha podobna do tej audiofilskie,j ze lepiej muzyke/dzwieki
    slychac, jesli odpowiednio kierunkowo zamocujesz kable.
    Zebrala sie tu smierdzaca kupa trolli i nie ma nikogo, kto by to
    zauwazyl.
    Tutejsi "ludzie z dobrym gustem" pierdola miedzy soba od rzeczy, bo
    nie maja wspolnego celu aby sie zjednoczyc i "pisac jednym tonem".

    --------

  • 100. Data: 2011-07-20 19:13:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Poproszę w takim razie o wzór definiujący piękno.

    Ale po co? Nikt nie mówi, że Pancolar ma charakterystyczną piękność rysunku.