  • 101. Data: 2011-07-20 19:14:53
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jan Rudziński:

    > Na tej grupie kilka lat temu były ostre dyskusje związane z cropem. W
    > szczególności niektórzy bronili tezy, że obiektyw 50 mm na APS-C daje
    > zupełnie inne efekty, niż portretowy 80 mm na pełnej klatce.
    > Gdyż ogniskowa to ogniskowa...
    > Argument z perspektywy upadł, a wtedy padło stwierdzenie - 80 mm ma (z
    > definicji, zawsze i wszędzie) lepszą PLASTYKĘ.

    Wspomniany cep w akcji.

  • 102. Data: 2011-07-20 19:16:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > To jak ''albo nie'', to ja wysiadam :)

    No ale zmierzam do tego, że w efekcie jak oglądasz portfolio takiego świra,
    co siedzi w namiocie przez miesiąc żeby zrobić jedno zdjęcia, to dochodzisz
    do wniosku, że jego sprzęt robi lepsze zdjęcia, niż Sigma 10-20.

  • 103. Data: 2011-07-20 19:18:45
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 20, 9:49 am, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

    > i właśnie od ponad 150 lat toczy się dyskusja nad plastyką obrazu.....
    > Między innymi dlatego ludzie płacą za obiektywy po 6-10 tyś...., pomimo , że
    > tą samą ogniskową mają za 1000 zł,
    > właśnie dlatego płaci się za dobry aparat 10-40 tyś, mimo tego, że można
    > zdjęcie zrobić komórką za 500 zł,
    > i właśnie dlatego wydawnictwa w stanach do albumów uzywają diapozytywów min.
    > 5x7 a lepiej 8x10...
    > a nie "5d"...

    "Bo u nas w stanach, wiedza co jest najlepsze".
    Dlatego chetnie placa i za dobre aparaty fotgraficzne, za dobre
    fotografie i wszystko co najlepsze osiaga tu swoja dobra cene.
    Tylko grupowe "ludziki z dobrym gustem", zawsze twierdzily inaczej, bo
    ubogi musi sie jakos dowartosciowac.

    -------
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 104. Data: 2011-07-20 19:18:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 21:13:54 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Ale po co? Nikt nie mówi, że Pancolar ma charakterystyczną piękność rysunku.

    Ale o pięknej plastyce tego obiektywu ktoś mógłby powiedzieć. Bo jemu
    akurat się taka podoba.

    de Fresz

  • 105. Data: 2011-07-20 19:27:47
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 20, 9:56 am, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Kosu:

    > No i jest, bo "plastyka" to taki cep, która pojawia się, kiedy trzeba
    > uzasadnić zakup Pancolara, albo starego Olympusa. "Takiej plastyki nie
    > znajdziesz we współczesnych konstrukcjach".

    Taki cep jak ty, nigdy tego nie zrozumie.

    ---

  • 106. Data: 2011-07-20 19:30:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 21:16, Mateusz Ludwin pisze:

    > No ale zmierzam do tego, że w efekcie jak oglądasz portfolio takiego świra,
    > co siedzi w namiocie przez miesiąc żeby zrobić jedno zdjęcia, to dochodzisz
    > do wniosku, że jego sprzęt robi lepsze zdjęcia, niż Sigma 10-20.

    No właśnie, ból w tym, że nie. Czasem widzę, jak gość siedział nad
    domkiem z zapałek trzy lata, a mnie się nawet nie chce okiem rzucić.
    Podobnie ze zdjęciami, zbyt dużo jest dobrych zdjęć typu ''siedział gość
    tydzień'' robionych w minutę, żeby docenić ten jego tydzień.

    --
    pozdrawia Adam
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/

  • 107. Data: 2011-07-20 19:31:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Ale o pięknej plastyce tego obiektywu ktoś mógłby powiedzieć. Bo jemu
    > akurat się taka podoba.

    O *charakterystycznej*. Charakterystyczna jest obiektywna, a nie
    subiektywna.

  • 108. Data: 2011-07-20 19:48:32
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 20:24:50 +0200, JA napisał(a):

    > Mam klienta, który jak nie wróci ze zdjęciami, to wraca ponownie w to
    > samo miejsce.

    Ja mam tak z niektórymi miejscami - wracam tam i próbuję... W innych wracam
    bez zdjęć i nie ciągnie mnie żeby tam pojechać jeszcze raz.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 109. Data: 2011-07-20 19:52:49
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    Mateusz Ludwin zapracowal nie tylko na miano cepa ale i
    bezkonkurencyjnego trolla.
    Wygral w tej konkurencji nawet z Jankiem, wioskowym glupkiem,
    szczajacym pod wiatr.

    ----

  • 110. Data: 2011-07-20 20:30:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-20 19:14:53 +0000, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Wspomniany cep w akcji.

    Ale czy nie widzisz różnicy? Przecież tylko debil, nawet nie cep może
    powiedzieć, że coś jest lepsze tylko na podstawie jego jednego
    parametru i tylko ten parametr decyduje o lepszości.
    To tak jakbyś powiedział, że rozkładany stół na 12 osób jest ZAWSZE
    lepszy od małego stolika do brydża i tylko dla tego, że jest duży.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam