  • 161. Data: 2011-07-26 09:03:58
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Brniesz dalej w bzdurę, ten sam obiektym może mieć garb, lub go nie
    > mieć - w zalezności od ustawionego poziomu wyostrzania. Na pewno
    > różnice -2, i +2 wyostrzania widac gołym okiem, ale to nadal
    > wyostrzanie, a nie jakaś ogólnie pojęta lepsza jakość zdjęć.

    uzywasz argumentow tak infantylnych, iz nie chce mie sie dalej ciagnac
    tego tematu.
    Toz to oczywiste , ze porownujac krzywe mtf z roznych obiektywow
    nalezy dokonac zdjec w identyczych warunkach - a wiec przy tym samym
    ostrzeniu. Jesli zmieni sie ksztalt krzywych wskutek zmiany stopnia
    ostrzenia softwarowego , to zmieni sie on dla obu obiektywow.

    Masz pelne prawo sadzic, ze ksztalt krzywej mtf nie swiadczy o
    sposobie przenoszenie kontrastu przez obiektyw,
    zas sposob przenoszenia kontrastu przez obiektyw nie ma wplywu na
    sposob/jakosc odwzorowania.
    Masz pelne prawo sadzic , ze przez ostrzenie softwarowe mozna zmienic
    charakterystyke obiektywu- np. ostrzac wiecej obraz z marnego kita
    dostaniesz te sama jakosc obrazu jak np z zeissa 100mm. Masz takie
    prawo.

    Kazdemu fotografujacemu jest znany termin oswietlenia plastycznego i
    oswietlenia plaskiego.
    Oswietlnie plastyczne to takie ktore oswietla scene w sposob
    kontrastowy , uwidaczniajacy brylowatosc , np. oswietlenie boczne .
    Oswietlenie plaskie bedzie te kontrasty niwelowac - np swiatlo
    dyfuzyjne z przodu .

    Analogicznie jest z obiektywami.
    Te ktore maja tendencje do podkreslania , uwidaczniania kontrastow , a
    wiec maja wysoki przebieg krzywej MTF beda dawac obraz bardziej
    plastyczny - a wiec robiacy wrazenie bardziej przestrzennego.
    Te ktore beda mialy tendencje do wygluszania kontrastow - a wiec niski
    przebieg krzywej mtf skosnie w dol , dawac beda obraz "plaski" o
    mniejszym kontrascie.

    na zakonczenie podsumuje fakty:

    1. Obraz "plastyczny" to taki , ktory daje wieksze wrazenie-zludzenie
    glebi , trojwymiarowosci , przestrzeni od obrazu nieplastycznego -
    plaskiego.
    2. Obiektyw "plastyczny" to taki, ktorego rysunek ulatwia/umozliwia
    powstania obrazu plastycznego
    3. Za zdolnosc obiektywu do rysowania plastycznego odpowiada jego
    sposob/zdolnosc przenoszenia kontrastu ( glownie mokrokontrastu).
    4. Sposob przenoszenia kontrastu przez obiektyw ilustruje przebieg
    krzywej MTF.

    AMEN - skonczylem.

  • 162. Data: 2011-08-11 20:48:30
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    > Mozna plastycznosc obiektywow  porownywac liczbowo wyznaczajac  calke
    > funkcji  MTF - im wyzsza tym mniejsza tendencja w kierunku obnizania
    > kontrastu a wiec lepsza "plastycznosc".  Obiektywy plastyczne maja
    > zawsze wzrorst funkcji MTF w poczatkowym zakresie , rzut oka na wykres
    > i wiesz niemal wszystko o tym jak rysuje obiektyw.  Obiektywy ,
    > slabe , niskiej klasy nigdy ie beda dawac przebiegu rosnacego tej
    > funkcji.

    Był taki film... "Stowarzyszenie umarłych poetów" - tam jeden z
    nauczycieli pokazywał, jak na wykresie, za pomocą pola powierzchni
    uzyskanej figury, można ocenić wartość poezji...
    Hmmm - jakoś mi się to skojarzyło...
    A co do plastyki... Nie ma takiego terminu... Ale są takie zdjęcia...
    Ot choćby prace Andrzeja Dragana...

    pozdrawiam
    Bernard
    http://www.bwstudio.com.pl