  • 1. Data: 2011-07-19 10:55:22
    Temat: Jak robić zdjęcia w trybie manualnym w Nikonie D7000 ?
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Trochę zgłupiałem. Nie znam się na lustrzankach a trafił w moje ręce
    Nikon D7000. Chciałem komuś pokazać jak się robi zdjęcia w trybie
    manualnym, ustawiłem pokrętło na M no i zonk.
    Nie ma histogramu na żywo przed zrobieniem zdjęcia. Live view nie nie
    zmienia się podczas zmiany parametrów czasu i przysłony.
    Skąd w takim razie u licha mam wiedzieć jakie parametry ekspozycji
    ustawić ???
    Pewnie jest jakiś prosty dynks w lustrzance aby to sensownie działało,
    ale ja go nie znam.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 2. Data: 2011-07-19 12:07:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawić ???
    > Pewnie jest jakiś prosty dynks w lustrzance aby to sensownie działało,

    Wskaźnik EV w wizjerze lub na ekrane pokazuje Ci jak mocno nastawa
    przysłony, ISO odbiega od wartości pomierzonych przez czujnik.

  • 3. Data: 2011-07-19 12:25:53
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Wskaźnik EV w wizjerze lub na ekrane pokazuje Ci jak mocno nastawa
    > przysłony, ISO odbiega od wartości pomierzonych przez czujnik.

    W D7000 ?
    Nie ma. W każdym bądź razie ja nic takiego nie widzę.

    EMPI

  • 4. Data: 2011-07-19 12:39:47
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-19 14:25, EMPI wrote:
    > W D7000 ?
    > Nie ma. W każdym bądź razie ja nic takiego nie widzę.

    http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7000/D7000VIE
    WFINDER.HTM

    Nie ma strachu. Ludzie jakoś robili zdjęcia przed histogramami na żywo :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2011-07-19 12:42:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Kosu" <6...@e...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7000/D7000VIE
    WFINDER.HTM

    > Nie ma strachu. Ludzie jakoś robili zdjęcia przed histogramami na żywo :)

    Jakbyś się jeszcze zastanawiał to poz. 19 na linku powyżej.

  • 6. Data: 2011-07-20 11:47:38
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jakbyś się jeszcze zastanawiał to poz. 19 na linku powyżej.

    aaa taka pierdułka? hehe ok - dzięki.
    Ale dla mnie to straszna kicha. W moim Canonie S2 działa to w takim
    razie genialnie, bo raz, że w wizjerze widzę czy mam za ciemno czy za
    jasno, a dwa mam dodatkowo histogram na żywo.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 7. Data: 2011-07-20 14:23:59
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > aaa taka pierdułka?

    Fotografom jakos to nie przeszkadza. Malo tego -- na jej podstawie (i
    obserwacji fotografowanej sceny), sa w stanie ustawic ekspozycje
    szybciej i precyzyjniej niz wiekszosc wlascicieli kompaktow przy pomocy
    histogramu na zywo i "klamiacego" cyfrowego wizjera. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 8. Data: 2011-07-20 14:25:18
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Chciałem komuś pokazać jak się robi zdjęcia w trybie
    > manualnym, ustawiłem pokrętło na M no i zonk.

    To tak, jakbys chcial kogos uczyc zmiany biegow i zdziwil sie, ze w
    szkoleniowym aucie trzeba sprzeglo wyciskac...

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 9. Data: 2011-07-20 15:39:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 13:47:38 +0200, EMPI <e...@p...onet.pl> said:

    > Ale dla mnie to straszna kicha. W moim Canonie S2 działa to w takim
    > razie genialnie, bo raz, że w wizjerze widzę czy mam za ciemno czy za
    > jasno, a dwa mam dodatkowo histogram na żywo.

    Trzeba było wybrać Canona, Pentaxa, Sony lub Olka. Akurat Nikon jest
    jedynym, który nie daje opcji histogramu na żywo w swoich lustrach (ale
    już w kompaktach tak). Dlaczego? Pewnie jakieś przesłanki natury
    religijnej, bo obiektywnych przeszkód nie ma.

    de Fresz

  • 10. Data: 2011-07-21 08:53:20
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > szybciej i precyzyjniej niz wiekszosc wlascicieli kompaktow przy pomocy
    > histogramu na zywo i "klamiacego" cyfrowego wizjera. :)

    No tak, do wszystkiego można się przyzwyczaić. Ale jest jeszcze coś
    takiego jak wygoda. Po prostu byłem na maksa zaskoczony, że w
    lustrzance, której samo body kosztuje 3,5 tys. nie ma histogramu na żywo
    (nie mówiąc już o podglądzie nie oddającym zmiany ustawień aparatu). Na
    szczęście to nie moja lustrzanka :-)

    EMPI