eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 11. Data: 2011-01-24 18:02:33
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-24, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:

    >>> Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
    >>> śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
    >>> nacisku ?
    >>
    >> Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany
    >> jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego.
    >
    > Pusty zgoda. Ale częsciowo załadowany - zwłaszcza z rozkładem ładunku na
    > przód będzie ruszał jeszcze lepiej.

    A to nie wiem, jakiegoś kierowcę TIRa podpytaj.

    > Natomiast ciekawi mnie fakt samego manewrowania. Mamy duży ładunek i
    > wysoko położony środek ciężkości - chyba wcale nie taki rewelacyjny uklad.
    >
    > MZ gość miał bardzo dobrą reakcję, nie starał się hamować za wszelką
    > cenę, tylko stosunkowo precyzyjnie i ciasno ominął (prawie) przeszkodę.

    W powyższym przypadku to koleś na 90% był mocno przeładowany...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 12. Data: 2011-01-24 20:02:02
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 17:02, Yans van Horn pisze:
    > On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:
    >> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >>
    >>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
    >>> wynika z dodatkowego nacisku ?
    >>
    >> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
    >> puste tiry.
    >
    > To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów.
    >
    > Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie,
    > ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości).
    >

    Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki?

    --
    Karolek


  • 13. Data: 2011-01-24 20:18:42
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2011 16:49:01 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >>Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika
    >>z dodatkowego nacisku ?
    >
    >Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie puste
    >tiry.

    Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
    [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?

    Ciagnik swoje wazy, pusta naczepa chyba sporo polepsza wspolczynnik
    trakcji zestawu ?

    J.


  • 14. Data: 2011-01-24 20:57:20
    Temat: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >>>Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
    >>>wynika
    >>>z dodatkowego nacisku ?
    >>
    >>Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
    >>puste
    >>tiry.
    >
    > Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
    > [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?

    Aż tak.
    Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
    Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.


  • 15. Data: 2011-01-24 21:44:28
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 20:02, Karolek wrote:
    > W dniu 2011-01-24 17:02, Yans van Horn pisze:
    >> On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:
    >>> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >>>
    >>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
    >>>> wynika z dodatkowego nacisku ?
    >>>
    >>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
    >>> puste tiry.
    >>
    >> To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów.
    >>
    >> Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie,
    >> ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości).
    >
    > Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki?

    Widzisz, świat nie kończy się na banalnym i idealnym świecie
    podstawówki, gdzie tarcie jest liniową funkcją nacisku itp... A może
    uważasz, że będą tam charakterystyki zawieszenia ?
    A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany
    obciążenia w czasie tego manewru? Czy lepsze jest dodatkowe obciążenie
    zewnętrznych kół (wysoko punkt środka cieżkości i duże dynamiczne
    obciążenie) czy odwrotnie (nisko i mała zmiana) w kontekście jazdy po
    odmianach śniegu...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 16. Data: 2011-01-25 03:16:17
    Temat: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    > > > > Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej
    > > > > tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ?
    > > >
    > > > Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają
    > > > głównie puste tiry.
    > >
    > > Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
    > > [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?
    >
    > Aż tak.
    > Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
    > Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.

    To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik.

    Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią
    napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie
    mogą podjechać.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 17. Data: 2011-01-25 06:34:33
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-23 12:32, Karol Y pisze:
    > Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
    > a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
    > http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs
    >
    > A ten...no cóż, na dokładkę -
    > http://www.liveleak.com/view?i=9e7_1295713849 ;-)
    >
    Tu też było po sznurku (albo kresce).

    http://www.youtube.com/watch?v=_jGcmZ_5P4k

    Pewnie mieli farta i ktoś wyszedł cało z tego, bo gdyby była czołówka to
    by nie było co zbierać...


  • 18. Data: 2011-01-25 07:39:40
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 21:44, Yans van Horn pisze:

    >> Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki?
    >
    > Widzisz, świat nie kończy się na banalnym i idealnym świecie
    > podstawówki, gdzie tarcie jest liniową funkcją nacisku itp... A może
    > uważasz, że będą tam charakterystyki zawieszenia ?

    Zacznij od podstawowej fizyki, naprawde doskonale tlumaczy to dlaczego
    sie dzieje tak, a nie inaczej.

    > A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany
    > obciążenia w czasie tego manewru? Czy lepsze jest dodatkowe obciążenie
    > zewnętrznych kół (wysoko punkt środka cieżkości i duże dynamiczne
    > obciążenie) czy odwrotnie (nisko i mała zmiana) w kontekście jazdy po
    > odmianach śniegu...
    >

    Skonczysz fizyke z podstawowki, mozesz probowac zabrac sie za mechanike,
    srodki ciezkosci itd.
    Po co chcesz nauke zaczynac od dupy strony?

    --
    Karolek


  • 19. Data: 2011-01-25 11:51:45
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-25 07:39, Karolek wrote:
    > W dniu 2011-01-24 21:44, Yans van Horn pisze:
    >
    >>> Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki?
    >>
    >> Widzisz, świat nie kończy się na banalnym i idealnym świecie
    >> podstawówki, gdzie tarcie jest liniową funkcją nacisku itp... A może
    >> uważasz, że będą tam charakterystyki zawieszenia ?
    >
    > Zacznij od podstawowej fizyki, naprawde doskonale tlumaczy to dlaczego
    > sie dzieje tak, a nie inaczej.

    Aaa.. rozumiem. Czyli wzory tam znajdujące się zastąpią potrzebne dane ?
    :-D Jesteś wielki :-)

    >> A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany
    >> obciążenia w czasie tego manewru? Czy lepsze jest dodatkowe obciążenie
    >> zewnętrznych kół (wysoko punkt środka cieżkości i duże dynamiczne
    >> obciążenie) czy odwrotnie (nisko i mała zmiana) w kontekście jazdy po
    >> odmianach śniegu...
    >
    > Skonczysz fizyke z podstawowki, mozesz probowac zabrac sie za mechanike,
    > srodki ciezkosci itd.
    > Po co chcesz nauke zaczynac od dupy strony?

    ROTFL z rana lepszy niż śmietana :-) Może dla odmiany napiszesz coś w
    temacie, o oświecony ? :-) Czy tez, to jest wszystko co potrafisz
    zaprezentować ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 20. Data: 2011-01-25 11:58:36
    Temat: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-25 03:16, Massai wrote:
    > Cavallino wrote:
    >
    >> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:
    >>
    >>>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej
    >>>>> tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ?
    >>>>
    >>>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają
    >>>> głównie puste tiry.
    >>>
    >>> Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
    >>> [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?
    >>
    >> Aż tak.
    >> Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
    >> Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.
    >
    > To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik.
    > Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią
    > napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie
    > mogą podjechać.

    To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem obciażenia
    naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne osie. Pozostaje
    pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X to obciążenie naczepy,
    dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).

    A to jedynie przypadek ruszania. Inna sytuacje jest w trakcie
    manewrowania, bo znaczenie ma również zachowanie zawieszenia w trakcie
    zmiany obciążenia. Teoretycznie TIR powinien dobrze (najlepiej?)
    zachowywać się jadąc z obliczonym jako optymalny ładunkiem. Pytania
    jakiego rzędu to wartość: pełne dopuszczalne obciążenie? a może jakiś
    procent dopuszczalnego? Ciekaw jestem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: