-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
sk.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.n-ix.net!news2.arglkargh.de
!news.wiretrip.org!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.M
ISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Tue, 25 Jan 2011 11:58:36 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101207 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
<4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...com>
<4d3dd99e$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 39
Message-ID: <4d3eadcf$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
X-Trace: 1295953359 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2443 195.116.43.34:54526
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345284
[ ukryj nagłówki ]On 2011-01-25 03:16, Massai wrote:
> Cavallino wrote:
>
>> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:
>>
>>>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej
>>>>> tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ?
>>>>
>>>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają
>>>> głównie puste tiry.
>>>
>>> Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
>>> [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?
>>
>> Aż tak.
>> Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
>> Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.
>
> To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik.
> Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią
> napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie
> mogą podjechać.
To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem obciażenia
naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne osie. Pozostaje
pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X to obciążenie naczepy,
dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).
A to jedynie przypadek ruszania. Inna sytuacje jest w trakcie
manewrowania, bo znaczenie ma również zachowanie zawieszenia w trakcie
zmiany obciążenia. Teoretycznie TIR powinien dobrze (najlepiej?)
zachowywać się jadąc z obliczonym jako optymalny ładunkiem. Pytania
jakiego rzędu to wartość: pełne dopuszczalne obciążenie? a może jakiś
procent dopuszczalnego? Ciekaw jestem.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.11 12:03 to
- 25.01.11 13:10 MM
- 25.01.11 13:07 Krzysiek Kielczewski
- 25.01.11 13:15 J.F.
- 25.01.11 13:18 Karolek
- 25.01.11 13:26 Yans van Horn
- 25.01.11 13:37 Yans van Horn
- 25.01.11 15:50 Karolek
- 25.01.11 16:32 Massai
- 25.01.11 16:39 Massai
- 25.01.11 23:01 Yans van Horn
- 25.01.11 23:54 Yans van Horn
- 26.01.11 07:29 Karolek
- 26.01.11 08:17 Karolek
- 26.01.11 09:23 Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was