eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku › Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
    sk.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.n-ix.net!news2.arglkargh.de
    !news.wiretrip.org!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.M
    ISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Tue, 25 Jan 2011 11:58:36 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
    <4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@4...com>
    <4d3dd99e$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 39
    Message-ID: <4d3eadcf$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
    X-Trace: 1295953359 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2443 195.116.43.34:54526
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345284
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-01-25 03:16, Massai wrote:
    > Cavallino wrote:
    >
    >> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:
    >>
    >>>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej
    >>>>> tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ?
    >>>>
    >>>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają
    >>>> głównie puste tiry.
    >>>
    >>> Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
    >>> [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?
    >>
    >> Aż tak.
    >> Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
    >> Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.
    >
    > To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik.
    > Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią
    > napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie
    > mogą podjechać.

    To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem obciażenia
    naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne osie. Pozostaje
    pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X to obciążenie naczepy,
    dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).

    A to jedynie przypadek ruszania. Inna sytuacje jest w trakcie
    manewrowania, bo znaczenie ma również zachowanie zawieszenia w trakcie
    zmiany obciążenia. Teoretycznie TIR powinien dobrze (najlepiej?)
    zachowywać się jadąc z obliczonym jako optymalny ładunkiem. Pytania
    jakiego rzędu to wartość: pełne dopuszczalne obciążenie? a może jakiś
    procent dopuszczalnego? Ciekaw jestem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: