  • 1. Data: 2011-01-23 11:25:07
    Temat: Żółte światło
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
    Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
    wpada się na czerwonym już.
    W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2011-01-23 11:35:59
    Temat: Re: Żółte światło
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100, news-gazeta wrote:
> [...]
    >wpada się na czerwonym już.
    >W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

    A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-01-23 12:06:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin news-gazeta

    > Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
    > Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
    > wpada się na czerwonym już.

    Tak niestety jest i póki to się nie zmieni to nie ma co się dziwić, że
    ludzie przelatują "na pomarańczowym" (a nawet na "ciemnopomarańczowym").

  • 4. Data: 2011-01-23 12:10:19
    Temat: Re: Żółte ?wiatło
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-23 11:35, J.F. pisze:

    > A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

    Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapłaty wisi cały
    czas. U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu,
    uważających go za kapelusznika.
    Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2011-01-23 12:19:12
    Od: PJ <p...@g...com>

    3s v = 50 km/h,
    4s v = 60 km/h
    5s v = 70 km/h

    jak jest mniej dzwon do lokalnego zarządcy i zapytaj się na jakiej
    podstawie bo czasami zdarzają się wyjątki, jeśli nie potrafi się
    wytłumaczyć należy umiejętnie nagłośnić jego "TFUrczosc" w końcu nie
    ma się czym wstydzić :-)))

    P.

  • 6. Data: 2011-01-23 12:51:05
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    On 2011-01-23 12:19, PJ wrote:
> [...]
    > podstawie bo czasami zdarzają się wyjątki, jeśli nie potrafi się
    > wytłumaczyć należy umiejętnie nagłośnić jego "TFUrczosc" w końcu nie

    Mógłbyś podać jakąś pdostawę prawną, jakieś rozporządzenie, regulację?
    Codziennie jeżdzę Wałem Gocławskim w Warszawie i ni cholery te światła
    się tyle nie świecą (ograniczenie do 70km/h).
    Warto by coś z tym zrobić, ale trzeba by mieć podkładkę.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2011-01-23 13:17:50
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Mógłbyś podać jakąś pdostawę prawną, jakieś rozporządzenie,
    regulację?

    jasne :-) § 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

    P.

  • 8. Data: 2011-01-23 13:24:19
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
    > Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
    > wpada się na czerwonym już.

    Właśnie, stanowczo za krótko. Osiem do dwunastu na jednopasmówce to minimum.

    pozdr
    lublex

  • 9. Data: 2011-01-23 13:33:27
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:ihh2bd$51d$1@news.dialog.net.pl...

    > U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu,
    > uważających go za kapelusznika.
    Jaka presja???
    Kogo normalnego i prawidłowo jadącego obchodzi, co uważają jacyś głupcy?
    A niech no tylko któryś cham zaświeci lub zatrąbi...

    > Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)
    Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektórzy widzieli, ale nie są
    wiarygodni.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2011-01-23 13:49:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    news-gazeta pisze:
> [...]
    > wpada się na czerwonym już.
    > W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

    nie
    jadę sobie ostatnio partnerem 1.1 wiec kopyto ma jak maluch. patrze
    żółte. rzeczywiście musiałem zahamować. kolumbryna jest trochę,
    hamowanie było takie średnie, silnikiem bym niedał rady. w koncowym
    momencie hamowania, przelatuje obok mnie lewym pasem jakieś auto, za nim
    , prawie na zderzaku drugie. FAjnie - myśle sobie patrząc przez lewe
    okno, ale z zamyślenia wyrywa mnie pisk opon ( zima puściła wiec
    rajdowcy na tor wrócili). patrze w lusterko a za mną ambulans! nie
    uprzywilejowany, ale kierowca bądź co bądz - zawodowy. Dla niego żółte
    to sygnał do dodania gazu, ewentualnie - oni jadą - ja też jade.
    pusciłem hamulec, dokulałem sie 3 metry(wjechałem lekko na pasy) i
    dobrze ze tak zrobiłem bo facet zatrzymał sie mniej niż metr za mną.
    przechodnie tylko kiwali głowami....

    kultura jazdy kuleje, nie światła.

    ToMasz