  • 21. Data: 2009-07-06 18:32:36
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: JD <J...@g...com>

    On 6 Lip, 19:57, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > będzie zdążał do darmowych aplikacji masowych i płatnych projektowanych
    > dla konkretnego klienta. Czy się komuś podoba, czy nie - pada bastion po
    > bastionie, a najlepszym przykładem tego jest msoffice, dziś już w cenach
    > symbolicznych.

    Inny przykład to kolejny monopolista Autodesk i jego AutoCAD.
    Od wersji 2008 jest podwójna licencja, pracownik firmy kupującej mu
    AC,
    ma możliwość zainstalowania go legalnie w domu,
    fakt, że trzeba wykupować nie tanią roczną subskrybcję,
    ale ta zapewnia upgrady do nowych wersji,
    więc pracodawca może taki koszt wkalkulować.
    Do tej pory jak było dużo projektów musiałem siedzieć po godzinach,
    teraz mogę zabrać nadmiar pracy do domu, na weekend.

    Cena nie spadła, ale to właśnie produkt,
    którego prawie nikt nie potrzebuje na komputerze domowym.

    Za czasów DOSa też mieli taką licencję,
    AC był zabezpieczony kluczem sprzętowym (do wersji R14)
    i można go było przepinać między dwa komputery.
    Popaprało im się jak się związali M$.

  • 22. Data: 2009-07-06 18:45:08
    Od: JD <J...@g...com>

    On 6 Lip, 20:32, JD <J...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Za czasów DOSa też mieli taką licencję,
    > AC był zabezpieczony kluczem sprzętowym (do wersji R14)
    > i można go było przepinać między dwa komputery.

    Zapomniałem o

    JD :)

  • 23. Data: 2009-07-06 19:05:13
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    JA wrote:

> [...]
    > legalnym użytkownikiem, a to spora różnica.
    > 2. Producent w _LICENCJI_ określa na jakich warunkach udziela Ci tego
    > prawa. Możesz się z tymi warunkami nie zgadzać i wtedy nie kupujesz, a
    > jak kupujesz to musisz przyjąć te warunki.
    > I na ten przykład, możesz być studentem, uczniem, nauczycielem i kupić
    > wersję edu jakiegoś softu. A w licencji będzie stało, że nie wolno Ci na
    > tym sofcie zarabiać. Jak kupisz taki soft do firmy to łamiesz warunki
    > zawarte w licencji i qupa.
    > To tylko jeden przykład. Tak samo może być z softem kupionym za granicą.

    No ale lamanie warunkow licenji != oprogramowanie nielegalne.

  • 24. Data: 2009-07-06 19:27:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Leszek Drwal napisał(a):

    [...]

    > No ale lamanie warunkow licenji != oprogramowanie nielegalne.

    To jest już kwestia interpretracji, która sprowadza się do tego która ze
    stron ma lepsze prawne zaplecze ;)

    j.

  • 25. Data: 2009-07-06 19:32:13
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-06 19:55:38 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Przypomnę jeszcze: przepis z P.A. dotyczący m.in. prawa rozporządzania
    > nabytkiem "wprowadzonym na teren UE" zawiera właśnie to ograniczenie:
    > można się kłócić czy zastrzeżenie o OEM, wszelkie "zakazy odsprzedaży"
    > i podobne numery mają w ogóle moc prawną, ale tylko dla programu
    > który został uprzednio przed licencjo*dawcę* *wprowadzony na teren UE*.

    Zdaje, się że u naszych zachodnich sąsiadów można odsprzedać OEM-a.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-07-06 20:00:58
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > A jak legalizujesz w Polsce np. kupiony w USA kubek z misiem?

    Żarty żartami a licencja licencją.

    Licencja licencją a Polska Polską.

    1) Była głośna sprawa firmy, która sprowadziła się z USA do Polski i
    policja skonfiskowała tej firmie cały sprzęt bo właśnie ktoś się
    czepiał, że na Polskę muszą kupić nową licencję. Po kilku latach firma
    wygrała sprawę w sądzie ale wcześniej oczywiście upadła. Teraz sprawa
    toczy się o odszkodowanie.

    2) Policja podczas nalotu może zabrać sprzęt np. pod zarzutem
    działania na szkodę GNU Project and Free Software Foundation

    http://img100.imageshack.us/img100/6245/profesjonali
    zm4bp.jpg

    lub jak pisał jeden ze studentów mieszkający w przetrzepanym (parę
    miesięcy temu) przez policję akademiku
    (P - policjant, S - student)

    P: tu jest nielegalny OpenOffice, zabieramy ten sprzęt
    S: OpenOffice nie może być nielegalny
    P: my się nie znamy, specjalista to zbada

    :)

  • 27. Data: 2009-07-06 20:02:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-06 21:05:13 +0200, Leszek Drwal <l...@a...pl> said:

    > No ale lamanie warunkow licenji != oprogramowanie nielegalne.

    Podpada pod nieuprawnione użycie.

  • 28. Data: 2009-07-06 20:03:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-06 20:11:01 +0200, slaweks <s...@s...cz> said:

    > a co jesli warunki licencji są w środku? Po otworzeniu pudełka
    > zgadzasz się
    > na warunki licencji, która jest wewnątrz.

    Przypuszczam, że jak zapytasz o warunki licencji, to muszą Ci je podać.

  • 29. Data: 2009-07-06 20:06:26
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    Taa...ale Ałtodesk (specjalnie taka pisownia) skaża rynek swoją wredną
    licencją
    skaża bo kupuje różne firmy i wpier...cza im tą swoją licencję z obowiązkową
    subskrypcją
    lub obowiązkowym upgradem co 2 lata...a w dodatku licencja ta jest
    niezbywalna...czyli w razie "w" zbyć
    prawa uzywania programów Ałtodesku się nie da chyba, że razem z firmą....
    no i nie daj Bóg firma zmieni adres...nagle może się okazać że się tej
    licencji już nie ma...
    (historia zasłyszana od byłego klienta tejże firmy)

    Pozdr,
    Koala

  • 30. Data: 2009-07-06 20:11:42
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Przypuszczam, ze jak zapytasz o warunki licencji, to musza Ci je podac.

    Oczywiście pytanie i odpowiedź na piśmie.
    Bo ustnie to wiadomo co można.