  • 101. Data: 2009-07-08 14:49:07
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009, de Fresz wrote:

    > A czy przypadkiem BSA nie występuje tylko w imieniu swoich członków,
    > nielegalne szarawary nie-członków mając w poważaniu?

    Wielu "szarawary" zrzesza się w organizacje wspólnie podpisujące
    upoważnienia dla BSA-podobnych :)

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2009-07-08 14:59:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A na korzystanie z "niewprowadzonego" ustawa "przymusu
    > zgody" (znaczy: "kupiłem w USA, przywiozłem, więc mogę
    > używać w .pl mimo że umówiłem się iż będę używał tylko
    > w USA") nie daje.
    > IMO oczywiście (ale jakoś tak mi MOCNO wychodzi).

    Tyle tylko, ze w licencji PSa nie ma zadnego ograniczenia terytorialnego
    tego typu, poza ograniczeniami eksportowymi do "wrogich krajow" (skrot).

  • 103. Data: 2009-07-08 23:31:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "januszek" napisał
    [...]
    > Hmm... Moim zdaniem w tej chwili oba i polski, i amerykanski sa w
    > zasadzie podobne. Mam jednak zwyczaj zapisywac sobie w pliku tresc
    > aktualnej licencji w chwilach kiedy cos z istocka pobieram i widze, ze w
    > czerwcu 2005 roku polskiej nie bylo a amerykanska wygladala inaczej niz
    > dzis ;) Moze wiec tu chodzi o zestawienie nowej polskiej ze stara
    > angielska? ;)

    To bardzo możliwe, a kiedy wystartował polski iS ?

    adam

  • 104. Data: 2009-07-09 06:21:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Pozwolę sobie podkreślić co uważam za istotne:
    > http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustaw
    a)
    > +++
    > Art. 6.
    > W rozumieniu ustawy:
    > 6) wprowadzeniem utworu do obrotu jest publiczne udostępnienie
    > jego oryginału albo egzemplarzy drogą
    > przeniesienia ich własnoœci
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > dokonanego
    > przez uprawnionego lub za jego zgodą
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Być może poszedłem na skróty i stąd nieporozumienie bo chodziło mi o to,
    że w przypadku oprogramowania takiego jak np PS nie można mówić o
    egzemplarzach (bo utwór nie jest trwale związany z nośnikiem) ani o
    przenoszeniu własności.

    j.

  • 105. Data: 2009-07-09 06:22:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    adam napisał(a):

    [...]

    > To bardzo możliwe, a kiedy wystartował polski iS ?

    Nie wiem, ostatnio jakoś zauważyłem, że dostępna jest polska wersja
    językowa.

    j.

  • 106. Data: 2009-07-10 20:02:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009, Jakub Jewuła wrote:

    > Tyle tylko, ze w licencji PSa nie ma zadnego ograniczenia terytorialnego
    > tego typu, poza ograniczeniami eksportowymi do "wrogich krajow" (skrot).

    Zgoda.
    Ale wybierając sobie najoptymalniejsze z możliwych dla "oczkującego"
    wersji, czyli:
    - akceptując i uznając za fakt, że licencja pozwala "zabrać ze sobą"
    oprogramowanie (wraz z prawem do uzywania)
    - pomijając ew. spory wobec "egzemplarza" (każdy, kto powiada że
    nie ma mowy o "egzemplarzu" najpierw musi wyjaśnić możliwość
    traktowania *dla VAT* paczki z programem jak towaru handlowego,
    że przypomnę iż dla VAT WNiP są usługą :))

    ...nadal nie mamy "wprowadzenia za zgodą" na teren UE.
    Dysponen praw (Adobe) nie wyraża sprzeciwu, ale również nie wyraża
    zgody na wwóz do UE - a to nie to samo, nie ma mowy o domniemaniu
    zgody (jedynie może być brak sankcji oraz możliwością żądań
    odszkodowawczych, zgadza się?)
    Zaś *TYLKO* "za zgodą" daje prawo do dalszego zbywania!

    pzdr, Gotfryd