  • 1. Data: 2009-07-05 20:07:46
    Temat: Panasonic DMC-TZ7 vs Canon SX200 is
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    http://www.allegro.pl/item670610757_aparat_panasonic
    _dmc_tz7_fv_lublin_tz_7_tz7.html

    http://www.allegro.pl/item677063978_canon_sx200_czar
    ny_sd4_futeral_fv_lublin_sx_200.html#gallery

    założenia - lekka maksymalnie mała i poręczna małpa z dużym zoomem i
    możliwościa nagrania filmów HD i złączem HDMI- sprzęt dla amatora, który
    zdecydowanie stawia na wygodę i poręczność aparatu a nie używanie np w
    celach zawodowych.
    Powyzej dwaj kandydaci, dane danymi ale czy ktoś mógłby się podzielić swoja
    opinią na ich temat?

  • 2. Data: 2009-07-05 21:39:02
    Temat: Re: Panasonic DMC-TZ7 vs Canon SX200 is
    Od: "martens" <m...@N...gazeta.pl>

    Zdaje się, że TZ7 przyjmuje tylko oryginalne akumulatory (>200 PLN sztuka), a
    do Canona zamiennik (i to ten większy) firmy Hahnel kosztuje poniżej 100 PLN.
    Canon ma 12 mln pix. (SX110 IS na takiej samej wielkości matrycy miał tylko 9
    mln pix.) co może powodować skutek odwrotny od zamierzonego (wzrost ilości
    szumów). Choć i o Panansonicach mowiono, że "szumią" bardziej niż potrzeba.
    Poza tym aktualnie największą upierdliwością SX200 jest stale podniesiona
    lampa błyskowa.

  • 3. Data: 2009-07-05 23:08:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-07-05, mariuszmo <k...@n...spamowi.pl> wrote:
> [...]
    > możliwościa nagrania filmów HD i złączem HDMI- sprzęt dla amatora, który
    > zdecydowanie stawia na wygodę i poręczność aparatu a nie używanie np w

    Istotne praktyczne różnice są takie:
    - SX200 ma rozbudowane tryby manualne, a TZ7 nie ma nic manualnego.
    - TZ7 potrafi używać zooma w trakcie filmowania, SX200 nie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-07-06 11:15:42
    Od: "bikej" <b...@p...fm>

    Kupilem z tydzien temu tego lumixa i nie jestem zadowolony z jakosci
    zdjec... (pisze z perspektywy osoby, ktora przez trzy lata cykala tylko
    lustrzanka). Natomiast filmy kreci swietne.
    Potem napisze cos wiecej, bo musze leciec:]
    aha, ta cena z allegro jest bardzo wysoka.

  • 5. Data: 2009-07-06 11:43:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    Zerknij na to:
    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/po
    cket.shtml
    Marx

  • 6. Data: 2009-07-06 18:25:35
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "martens" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Zdaje się, że TZ7 przyjmuje tylko oryginalne akumulatory (>200 PLN
    > sztuka), a
    > do Canona zamiennik (i to ten większy) firmy Hahnel kosztuje poniżej 100
    > PLN.
    Co prawda nie hahnel, ale jakiś no name na allegro niecałe 30 zł a działa
    całkiem dobrze (chociaż używam tylko awaryjnie jak się oryginalny rozładuje)

    > Canon ma 12 mln pix. (SX110 IS na takiej samej wielkości matrycy miał
    > tylko 9
    > mln pix.) co może powodować skutek odwrotny od zamierzonego (wzrost ilości
    > szumów).

    Z jakości zdjęć jestem zadowolona, zarówno na zewnątrz, jak i w
    pomieszczeniach, z lampą . Przyznam, że filmów nie kręciłam i nawet nie
    jestem ciekawa, bo nie po to kupiłam aparat.

    > Poza tym aktualnie największą upierdliwością SX200 jest stale podniesiona
    > lampa błyskowa.

    Jest to poważny mankament niestety...Trzeba się przyzwyczaić :)

    Kilka zdjęć z sx200
    http://picasaweb.google.pl/aleksandra.stickel/Wrzesz
    cz#
    http://picasaweb.google.pl/aleksandra.stickel/CSIO#
    http://picasaweb.google.pl/aleksandra.stickel/DziaKa
    #

    Orka

  • 7. Data: 2009-07-06 20:45:09
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    tak więc canona zdyskwalifikowałem, to ma być sprzęt zupełnie amatorski a
    brak możliwości użycia zoomu podczas kręcenia filmów to dla mnie poważna
    wada.
    jako konkurent lumixa tz7 doszedł samsung WB550, gość z fotojokera stasznie
    podniecał się tą szerokokątną optyką schnejdera w samsungu ale mieli tylko
    wb 500 a wolałbym dołożyć i kupić WB 550 choćby z uwagi na to złacze HDMI.
    Niestety nie wiać na rynku czy choćby na allegro, które jest jakby namiastką
    rynku wielkiego wysypu tych samsungów więc nie wiem na ile 550 będzie
    dostępny.

    Z tego co widzę przynajmniej w kategoriach, które dla mnie są istotne firmy
    z tradycją typowo fotograficzną jak CANON i OLYMPUS odpadają a mocne strony
    pokazują dość młodi konkurenci w branży foto.

  • 8. Data: 2009-07-07 00:50:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-07-06, Orka <o...@o...pl> wrote:
    > Z jako?ci zdjeae jestem zadowolona, zarówno na zewn?trz, jak i w
    > pomieszczeniach, z lamp? . Przyznam, ?e filmów nie kreci?am i nawet nie
    > jestem ciekawa, bo nie po to kupi?am aparat.

    No właśnie dokładnie zależy po co się go kupiło. Jak to Twój bardziej
    podstawowy aparat, a Ty w miarę zaawansowana amatorka, to mając do
    wyboru te 2 nie oglądałbym się nic i wybrał SX200 (lub rozszerzajac
    wybór - G10). Ale np. dla mnie, który tez stoi właśnie przed takim
    dylematem, ma byc to stosunkowo małe, funkcjonalne cos, co mam ZAWSZE ze
    sobą i nie jest to mój podstawowy sprzęt. Pełne tryby manualne bardzo
    kuszą, ale z rachunku sumienia wyszło mi, że częściej bedę miał potrzebę
    zrobienia kawałka filmu niż użycia tych trybów, tak że padnie chyba na
    TZ7.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-07-07 12:13:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    martens pisze:

    > Canon ma 12 mln pix. (SX110 IS na takiej samej wielkości matrycy miał tylko 9
    > mln pix.) co może powodować skutek odwrotny od zamierzonego (wzrost ilości
    > szumów).

    Czas chyba skończyć z tym przesądem.

    Nawet jeśli pojedynczy sensor szumi bardziej, to wynikowy obraz (oglądany
    w konkretnym rozmiarze na monitorze, czy konkretnym formacie odbitki)
    szumowo wygląda dość podobnie, bo mniejsze piksele w resamplingu się
    bardziej "uśredniają".

    Powiedzmy tak: jeśli zastąpić jeden duży piksel dwoma 2x mniejszymi,
    to one będą osobno bardziej szumiały, ale jeśli się doda wyjście
    z tych dwóch pikseli (prymitywne przeskalowanie do "pierwotnej" rozdzielczości),
    to wyjdzie na to samo co 1 duży piksel - taki sam sygnał i taki sam szum.

    Pomijam niuanse wynikacjące z technologii, tzn. te dwa małe piksele
    bedą pewnie miały jednak ciut mnijeszą sumaryczną powierzchnię niż
    1 duży, ale to są niewielkie różnice.

    W każdym razie to nie jest tak, że jeśli pojedynczy piksel szumi
    bardziej, to automatycznie "obraz jest bardziej zaszumiony".
    Może być nawet odwrotnie.

  • 10. Data: 2009-07-07 16:15:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał:

> [...]
    >
    > Pomijam niuanse wynikacjące z technologii, tzn. te dwa małe piksele
    > bedą pewnie miały jednak ciut mnijeszą sumaryczną powierzchnię niż

    Włąśnie co do tej niewielkości różnic mam wątpliwości. Przy dążeniu do
    maksymalizacji ilości pikseli na matrycy powierzchnia zajmowana pzrez
    doprowadzenia może stanowić znaczący procent powierzchni całkowitej. Efekt
    może być taki, ze zastąpienie jednego piksela dwoma powoduje, ze każdy z
    nich musi mieć powierzchnię np. 3x mniejszą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)