  • 11. Data: 2009-07-06 16:03:20
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-06 17:28:01 +0200, "MW" <w...@w...pl> said:

    > Mam firmę i musi być na tip top,

    Myślę, że przeczytanie licencji co nie co wyjaśni.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-07-06 16:41:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <9...@g...go
    oglegroups.com>,
    "q...@g...com" <q...@g...com> wrote:

    > ..mam nielegalny? Kupilem na ebay usa.
    > Jednak dziala.

    Ale co z tego ze dziala?

    1. czy oplaciles clo i VAT?
    2. przeczytaj licencje.

    TA

  • 13. Data: 2009-07-06 16:52:13
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 6 Lip, 18:41, T...@s...in.the.world wrote:
    > In article
    > <9...@g...go
    oglegroups.com>,

    > Ale co z tego ze dziala?
    >
    > 1. czy oplaciles clo i VAT?
    > 2. przeczytaj licencje.
    >
    > TA

    ..jakie clo, jaka vata?
    Wklepalem numer licencji, i szafa gra.
    StaM

  • 14. Data: 2009-07-06 17:10:14
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    JA wrote:

    > Myślę, że przeczytanie licencji co nie co wyjaśni.

    Ale co ma licencja do legalnosci (pirat/nie pirat). Pierwsze - niech
    Adobe smaruje pozew cywilny. Soft nie jest piracki. Tak jak kupiony w
    USA film na DVd nie staje sie piracki tylko dlatego, ze ktos sobie tak
    umyslil.

  • 15. Data: 2009-07-06 17:38:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <q...@g...com> napisal:

    >..jakie clo, jaka vata?
    >Wklepalem numer licencji, i szafa gra.
    >[...]

    Gdybys zamaist numeru licencji wgral cracka - gralaby dokladnie tak samo - w
    obu przypadkach do momentu kontroli legalnosci oprogramowania. Paradoksalnie
    moze sie okazac, ze w razie takiej kontroli wyjdziesz an tym gorzej niz
    gdybys mial cracka. W przypadku oprogramowania scrackowanego odpowiadasz
    tylko z paragrafu za uzywanie nielegalnego oprogramowania. W Twoim przypadku
    i oprogramowanie masz nielegalne (bo o ile wiem licencja Adobe nie pozwala
    na uzywanie go w Europie), do tego dochodzi zarzut przemytu (bo nie
    oplaciles naleznego cla za oprogramowanie zakupione poza UE), nie wiem czy
    jeszcze zarzutu uchylania sie od oplacenia naleznego podatku VAT oddzielnie
    nie otrzymasz...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 16. Data: 2009-07-06 17:40:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-06 19:10:14 +0200, Leszek Drwal <l...@a...pl> said:

> [...]
    > Adobe smaruje pozew cywilny. Soft nie jest piracki. Tak jak kupiony w
    > USA film na DVd nie staje sie piracki tylko dlatego, ze ktos sobie tak

    Ano widzisz ma.
    1. Po zakupie oprogramowania nie stajesz się jego właścicielem, tylko
    legalnym użytkownikiem, a to spora różnica.
    2. Producent w _LICENCJI_ określa na jakich warunkach udziela Ci tego
    prawa. Możesz się z tymi warunkami nie zgadzać i wtedy nie kupujesz, a
    jak kupujesz to musisz przyjąć te warunki.
    I na ten przykład, możesz być studentem, uczniem, nauczycielem i kupić
    wersję edu jakiegoś softu. A w licencji będzie stało, że nie wolno Ci
    na tym sofcie zarabiać. Jak kupisz taki soft do firmy to łamiesz
    warunki zawarte w licencji i qupa.
    To tylko jeden przykład. Tak samo może być z softem kupionym za granicą.

  • 17. Data: 2009-07-06 17:55:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009, MW wrote:

    > Mam firmę i musi być na tip top, znaczy tak żeby przy ewentualnej kontroli
    > nikt się nie przy...ił. Podobno jest tak że program jest legalny wtedy gdy
    > posiada się jakiś dowód zakupu np. fuckturę. I nie wiem czy złapie paraganik
    > z USA ich imienna faktura albo czy w ogóle jest coś potrzebne. Poza tym
    > dochodzi kwestia cła czy innych podatków którymi są obłożone tego typu
    > towary w PL.

    Jeśli masz na myśli kontrolę *skarbową*, to piszesz na niewłaściwą
    grupę. Idź na .prawo.podatki :)
    A jak masz na myśli kontrolę "intelektualną" to Cię zmartwię:
    w Polsce zwyczaje są takie bardziej ... siermiężne, i nie można
    wykluczyć iż nadal mogą zdarzać się przypadki nierozróżnienia
    korzystania z programu *zdobytego nielegalnie* (np. drogą kradzieży,
    bezprawnego powielenia itepe) które jest ścigane na drodze karnej
    (policja, prokurator i te sprawy) od *używanego wbrew umowie* (czyli
    np. OEM w innym kompie, zainstalowanego w .pl mimo że licencja
    stanowi że "produkt jest dla Chin" albo jakoś podobnie) i tak
    dalej.

    > Poza tym już tak osobiste preferencje z góry przekreślają piraty a program
    > potrzebuje.

    W zamian niektórzy producenci oprogramowania oferują tak restrykcyjne
    licencje, że jakby przyjąć że w całości obowiązują, to z ich p. widzenia
    może się okazać iż "licencja jest nieważna".
    A z kolei jakby przyjąć że nie obowiązują, to być może trzeba będzie
    to wyjaśnić ichnim prawnikom ... przed sądem.

    Przypomnę jeszcze: przepis z P.A. dotyczący m.in. prawa rozporządzania
    nabytkiem "wprowadzonym na teren UE" zawiera właśnie to ograniczenie:
    można się kłócić czy zastrzeżenie o OEM, wszelkie "zakazy odsprzedaży"
    i podobne numery mają w ogóle moc prawną, ale tylko dla programu
    który został uprzednio przed licencjo*dawcę* *wprowadzony na teren UE*.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-07-06 17:57:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > jeszcze zarzutu uchylania sie od oplacenia naleznego podatku VAT oddzielnie

    I w ten oto sposób powoli coraz więcej ludzi migruje albo w
    oprogramowanie darmowe, albo w truecrypt. Nie dla piractwa, dla świętego
    spokoju.
    Tak w ogóle (mówiliśmy o tym ostatnio zresztą) rynek oprogramowania
    będzie zdążał do darmowych aplikacji masowych i płatnych projektowanych
    dla konkretnego klienta. Czy się komuś podoba, czy nie - pada bastion po
    bastionie, a najlepszym przykładem tego jest msoffice, dziś już w cenach
    symbolicznych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2009-07-06 18:00:46
    Temat: [OT] Re: photoshop z USA
    Od: JohnDoe <j...@t...pl.koniec>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Musisz isc sie wyspowiadac.

    > "Co laska".

    > ;)

    "no offence" ale... wiesz co Jakub, z żalem stwierdzam, że praktycznie w
    większości Twoich postów które ostatnio przeczytałem albo komuś
    dokuczasz albo kogoś obrażasz a już z pewnością Twoje odpowiedzi nie są
    specjalnie pomocne. To tym bardziej dziwne, bo jako człowiek związany od
    lat z fotografią, doświadczony i posiadający sporo czasu mógłbyś być
    choć czasem pomocny...
    Zwróciłem na to uwagę już dosyć dawno i naprawdę nie mogę odgadnąć
    motywów jakimi się kierujesz. Być może źle pojmuję idee usenetu, ale do
    tej pory sądziłem, że to miejsce służy do wymiany poglądów, doswiadczeń
    etc. ale wygląda, że świat się zmienia i teraz na topie jest "lanie po
    łbie" każdego, kogo jest okazja...
    I wydaje mi się, że "wink" niewiele pomoże.

    Pozdr.
    --
    PP

  • 20. Data: 2009-07-06 18:11:01
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 6 Lip, 19:40, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > prawa. Możesz się z tymi warunkami nie zgadzać i wtedy nie kupujesz, a
    > jak kupujesz to musisz przyjąć te warunki.

    a co jesli warunki licencji są w środku? Po otworzeniu pudełka
    zgadzasz się
    na warunki licencji, która jest wewnątrz.

    Czy to nie chore. Ale punkt 2 jest prawdziwy.