  • 1. Data: 2009-07-05 19:02:32
    Temat: Statyw do fotografowania książek
    Od: Jan Szkudliński <r...@g...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    czy istnieje coś takiego jak statyw do umieszczenia lustrzanki dokładnie
    nad stołem celem fotografowania położonych nań książek/dokumentów?
    Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może
    po prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem
    co wpisywać w google...

    Z góry dzięki za pomoc

    pozdrowienia,

    Jan Szkudliński

  • 2. Data: 2009-07-05 19:35:10
    Temat: Re: Statyw do fotografowania książek
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 05 Jul 2009 21:02:32 +0200, Jan Szkudliński <r...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może
    >po prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem

    tak. wyglada to jak kolumna powiekszalnika, na ktorej mocuje sie
    aparat. otwarta ksiazka, na malym stole przykryta jest szklem. mozna
    uzywac zewnetrznego swiatla albo niektore modele maja wbudowane np.
    cztery lampy. np. kaiser taki robi.
    ti masz link. przynajmniej jakies slowa kluczowe beda:
    http://www.bhphotovideo.com/c/product/248571-REG/Kai
    ser_205615_Table_Frame_for_the.html
    uzywane sa znaaaaaacznie tansze. <rs>

  • 3. Data: 2009-07-05 19:56:51
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może po
    > prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem co

    Niektóre statywy pozwalają zamocować odwrotnie kolumnę. Jeśli przedmiot
    zmieści się między nogami i wystarczy odległości, to można tak pstrykać.
    Tylko takie statywy nie mają chyba korbki i regulacja wysokości jest
    utrudniona.

    --
    Radosny

  • 4. Data: 2009-07-05 20:30:22
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmieści się między nogami i wystarczy odległości, to można tak pstrykać.
    > Tylko takie statywy nie mają chyba korbki i regulacja wysokości jest
    -----------------------------
    No i pamiętaj, że trzeba mieć jeszcze w miarę silnego pomagiera do
    fotografowania:
    http://de.fishki.net/picsw/062008/16/foto_o_foto/006
    _foto_o_foto.jpg

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2009-07-05 20:34:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jan Szkudliński napisal:
> [...]
    > Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może
    > po prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem

    Wpisz: stol reprodukcyjny.
    Najlepiej z oswietleniem bezcieniowym.
    Od biedy moze do tego sluzyc kolumna powiekszalnika
    ze stolem.

    Ladny opis DIY jest tu:
    http://www.genpol.com/index.php?module=htmlpages&fun
    c=display&pid=9
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-07-05 21:46:52
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Szkudliński" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może po
    > prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem co

    Poszukaj czegoś a'la boom
    http://www.jabbafoto.pl/opis/299744/quantuum-statyw-
    typu-boom.html
    ,lub
    http://www.jabbafoto.pl/opis/291449/manfrotto-055cxp
    ro3-carbon-fiber.html

    JDJ

  • 7. Data: 2009-07-07 02:39:20
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Jan Szkudliński wrote:
> [...]
    > Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może
    > po prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem

    Stół do reprodukcji lub ramię reprodukcyjne do powiększalnika.
    W Polsce produkowane były dwa typy stołów do reprodukcji, oba oparte na
    powiększalnikach Krokus. Stół do reprodukcji to nie tylko
    podstawa powiększalnika z kolumną i zamocowanym ramieniem ale również
    zestaw 4 lub 2 (Magnifax) lamp do oświetlania.
    Na twoim miejscu poszukałbym używanego krokusa 69 (czarnego)
    i zamiast głowicy powiększalnika kombinowałbym nad przymocowaniem
    głowicy statywowej. Polecam ten typ powiększalnika ze względu
    na bardzo dobrą konstrukcję kolumny oraz możliwość usunięcia jednej
    ze sprężyn równoważących ciężar (dla aparatu wystarczy jedna, są dwie)
    oraz blokadę położenia głowicy.

    pzdr
    Marek

  • 8. Data: 2009-07-07 16:42:05
    Od: Jan Szkudliński <r...@g...pl>

    Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrowienia,

    JSz

  • 9. Data: 2009-07-08 05:56:47
    Od: "Zygusik" <z...@o...pl>

> [...]
    > Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może
    > po prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem

    Witam. Uważam tak jak kolega, że najlepiej kupić jakiś tani powiększalnik i
    wykorzystać jego kolumnę. Ja wykorzystałem kolumnę od powiększalnika Opemus i
    jestem bardzo zadowolony. Na oświetlenie używam lampek na giętkim ramieniu
    mocowane na klipsy. W zależności od potrzeb 2-4. Takie lampki można kupić po
    20-parę złotych. Później ustawisz sobie balans bieli i do roboty. Dobrze byłoby
    jeszcze położyć szybę na książkę żeby kartki były położone na płasko. Pozdrawiam
    Zygusik