  • 11. Data: 2010-01-02 17:06:31
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Nie chcę się powtarzać ale jakoś dziwnie się nie uśmiechnąć jak coś
    > takiego się czyta. Sprawdź sobie ceny obiektywów i ich recenzje:
    > Pentax SMC DA 17-70mm f/4 AL - cena 2250zł
    > MTF - http://tinyurl.com/ygb2on5
    > kontra
    > Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - cena 835zł
    > MTF - http://tinyurl.com/y8bn9ux

    No tak, masz racje ;) Pentax ma naped ultradzwiekowy HSM, reczne doostrzanie
    QFS czy jak to tam sie skraca, jest ostrzejszy i o niebo porzadniej wykonany
    niz zabawka Nicona.
    Ma mniejsze dystorsje i mniejsze winietowanie. Pozatym P ma stała jasnosc w
    pelnym zakresie ogniskowych.
    Niby drobne roznice a jednak.
    Mam tego P 17-70 to jest doskonala "zabawka". Nie zaluje ani zlotowki
    wydanej na ten obiektyw choc rok temu kosztowal 1650 zl.
    Moze lepiej porownaj tego Nikkora do standardowego obiektywu Pentaxa ..
    kosztuje gora 250 zl i jakoscia obrazu ani na krok nie ustepuje temu 18-105.
    Wiec po co wydawac AŻ 835 zl na zestaw niestabilizowany zamiast 250 i miec
    stabilizacje. O jakosci powlok na obiektywach juz nie wspomne.

  • 12. Data: 2010-01-02 17:13:07
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    Piotr pisze:

    > Myslalem o jakims szerokatnym w najblizszym czasie, pewnie jakas sigma
    > 10-20, tokina 12-24, tamron 11-18 czy cos podobnego choc oczywiscie
    > tutaj stabilizacja ma mniejsze znaczenie. W dalszej przyszlosci
    > przydalyby sie jakies dwie stalki gdzies kolo 35 mm i 85 mm, a potem
    > moze jakis zoom typu sigma 70-200.
    >
    > Szczegolnie kreci mnie wlasnie mozliwosc stablizacji przy stalkach, juz
    > sobie wyobrazam cykanie komus slubu na przyslonie okolo 2,8 i do tego ze
    > stablizacja taka staleczka, albo zdjecia wieczorem (ale nie noca!) bez
    > statywu.

    Może Canon 70-200 za 2300, albo Nikon 70-300VR za 1600. Ze stałek 85 1.8
    to Canon. Stabilizacja na slubie ? W Pentaksie podstawowe niedrogie
    obiektywy bo potem robi się już drogo

    Tomek

  • 13. Data: 2010-01-02 17:39:31
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    cichybartko <c...@g...pl> wrote:
    > Nie chcę się powtarzać ale jakoś dziwnie się nie uśmiechnąć jak coś
    > takiego się czyta
    [...]

    usmiechac sie zawsze mozna. ja tez stalem przed takim wyborem i
    zdecydowanie wybralem pentaxa poniewaz za cene ~2400 mam nowe body,
    bardzo przyzwoity kit 18-55, pierscienie do makro oraz stalke 50mm f1.4
    ze stabilizacja i potwierdzeniem ostrosci. w nikonie w tej cenie moglbym
    sama puszke nabyc (pisze o k20/gx20 vs d90), a w pentaksie mialem
    z roznicy dodatkowo fundusze na lampe i jeszcze zostalo

    tak wiec najlepiej nie sugerowac sie generalizujacymi postami na grupach ;-)
    tylko dostosowac sie do wlasnej sytuacji (wlasny sprzet, systemy znajomych,
    docelowe szkla itp.)

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 14. Data: 2010-01-02 19:18:21
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    Piotr <p...@w...pl> wrote:
    > Natomiast rzeczywiscie, jesli porownac te obiektwy, co
    > podales, optycznie podobne, troche slabsza jakosc wykonania nikona, ale
    > za to roznica w cenie ogromna.

    zwroc uwage ze w przypadku 35-tek porownal obiektywy z innej beczki
    tj. tani 1.8 nikona do limited pentaxa gdzie placi sie za jakosc
    wykonania i do tego ten limited to makro. aktualnie pentax nie ma
    taniej 35-tki poniewaz wlasciwy dla takiego porownania SMC P-FA 35mm f/2 AL
    jest wycofany z produkcji (kosztowal za oceanem 299$ - teraz pojawia
    sie tylko w abstrakcyjnych cenach ktore zwiazane sa z tym ze go wlasciwie nie ma)

  • 15. Data: 2010-01-02 19:35:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Hej!
    >
    > Stoje przed wyborem aparatu, cos raczej troche starszego ze wzgledu na
    > budzet i niestety blisko konca totalnie zglupialem: na liscie zostaly
    > pentax k10d/k20d i nikon d80/d90 przy czym raczej wieksze szanse maja
    > k10d i d80.

    Nie wiem jakie już masz szkła do Nikona. Zadaj sobie jeszcze jedno
    pytanie, czy chcesz pozostać przy tym poziomie body, czy potem kupić coś
    lepszego? Pentax jest fajny dla amatorów i zaawansowanych amatorów,
    ale potem koniec. Jest półprofesjonalny K-7, na pełną klatkę szybko w
    Pentaksie się nie zanosi. Od lat zapowiadane jest średnioformatowe body
    Pentaksa, ale tylko zapowiadane. Także dostępność akcesoriów i
    obiektywów firm niezależnych przemawia za Nikonem. Jeśli Sigma czy
    Tamron wypuszczą jakieś szkło, to na 100% będą to wersje C i N, obecnie
    jeszcze Sony, O i P muszą trochę poczekać albo takiego szkła nie
    zobaczą. Starsze szkła manualne niekoniecznie muszą się sprawdzać z
    aparatami cyfrowymi, szczególnie te szerokokątne.
    Jeśli uważasz, że zaawansowane body amatorskie Ci starczy to możesz brać
    Pentaksa, jeśli w przyszłości przewidujesz coś więcej to zastanów się
    mocno nad Nikonem.

    wer

    P.S. Niestety Pentax zaczyna się ostatnimi czasy kojarzyć z odpustowymi
    pomysłami, kolorowe body, kryształki svarowskiego. Nie wróży to dobrze
    marce, bo to są podrygi jak tanio wyciągnąć pieniądze z rynku.

  • 16. Data: 2010-01-02 19:52:36
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-02 18:06, PK wrote:

> [...]
    > porzadniej wykonany niz zabawka Nicona.
    > Ma mniejsze dystorsje i mniejsze winietowanie. Pozatym P ma stała

    No cóż biorąc pod uwagę przepaść cenową na korzyść Nikona to MTF jest
    rewelacyjny i wcale nie ustępuję Pentaxowi. Beczkę i winietowanie możną
    skorygować w programach, nie jest to jakiś szczególny problem z
    perspektywy amatorskiego użytkowania. Jakoś wykonania zupełnie nie
    wpływa na jakość robionych zdjęć. Aha zaznaczam że ten kit Nikona jest
    stabilizowany więc ten wydatek 835zł jest jak najbardziej uzasadniony,
    tym bardziej że mamy także stabilizowany obraz w wizjerze. Oczywiście
    komfort pracy AF Nikon kontra Pentax przemilczałeś. Kolejna sprawa że
    zaoszczędzoną różnicę można przeznaczyć na kolejne szkło.
    Dlaczego to piszę, bo sam mam Pentax K100D i wiem jak wygląda realnie
    współpraca z manualnymi szkłami i z perspektywy mojej mogę to podciągnąć
    pod ciekawostkę, wiem też że z AF w nowych puszkach jest lepiej ale
    nadal daleko do AF D80, D90 czy D200. Wracając do szkieł sytuacja u
    Pentaxa jest taka że najrozsądniej wybrać Tamron AF 17-50mm f/2.8 jeśli
    chodzi o standardowy zoom, tylko pytanie co będzie z BF/FF.
    I nie odbieraj tego że prowadzę jakąś krucjatę, po prostu staram się
    chłodno spojrzeć na sytuacje nie gorączkując się ukochanym logo.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 17. Data: 2010-01-02 19:55:35
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-02 18:39, Bartlomiej Lidke wrote:
    > tak wiec najlepiej nie sugerowac sie generalizujacymi postami na grupach ;-)
    > tylko dostosowac sie do wlasnej sytuacji (wlasny sprzet, systemy znajomych,
    > docelowe szkla itp.)

    Uważam podobnie, najlepiej przeanalizować sytuację na spokojnie
    uwzględniając swoje potrzeby oraz możliwości finansowe w przyszłości.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 18. Data: 2010-01-02 19:57:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > P.S. Niestety Pentax zaczyna się ostatnimi czasy kojarzyć z odpustowymi
    > pomysłami, kolorowe body, kryształki svarowskiego. Nie wróży to dobrze
    > marce, bo to są podrygi jak tanio wyciągnąć pieniądze z rynku.

    O przepraszam! K-m w wersji Swarovskiego to nie są TANIE podrygi. To
    skok na kasę na miarę "czerwonej kropki" :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 19. Data: 2010-01-02 20:57:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...pl> napisał:

    >[...]
    > albo taka opcja
    > Pentax SMC DA 35mm f/2.8 Limited macro - cena 2200zł
    > MTF - http://tinyurl.com/bmy6ec
    > kontra
    > Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G - cena 735zł
    > MTF - http://tinyurl.com/aeuxaa
    >[...]

    Miałeś w ręku te obiektywy? Bo w DA35f2.8 Macro Limited dość sporo płacisz
    za jakosć wykonania - ani gramu plastiku - nawet dekielek jest metalowy,
    wyłożony od środka filcem z grawerowanym napisem 'Pentax'. A i skala
    odwzorowania 1:1 którą ten obiektyw uzyskuje - czasem się przydaje
    (aczkolwiek trzeba przyznać, zę częściej się przydaje przy dłuższej
    ogniskowej).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2010-01-02 22:35:43
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    > Może Canon 70-200 za 2300, albo Nikon 70-300VR za 1600. Ze stałek 85 1.8
    > to Canon. Stabilizacja na slubie ? W Pentaksie podstawowe niedrogie
    > obiektywy bo potem robi się już drogo

    Akurat inni producenci odpadaja, wybor zawezony do systemu Nikona lub
    Pentaxa i tych czterech modeli aparatow, ewentualnie jeszcze zerknalem
    na specyfikacje nowego nikona d5000, ma sporo bajerow zupelnie mi
    niepotrzebnych typu filmy, ale sam aparat dosc ciekawie wyglada jak
    pobieznie zerknalem, choc wizjer ma slaby, ale wg dpreview i tak lepszy
    niz nikon d70.

    www.pbase.com/piotrstankiewicz