    From: cichybartko <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Date: Sat, 02 Jan 2010 20:52:36 +0100

    On 2010-01-02 18:06, PK wrote:

    > No tak, masz racje ;) Pentax ma naped ultradzwiekowy HSM, reczne
    > doostrzanie QFS czy jak to tam sie skraca, jest ostrzejszy i o niebo
    > porzadniej wykonany niz zabawka Nicona.
    > Ma mniejsze dystorsje i mniejsze winietowanie. Pozatym P ma stała
    > jasnosc w pelnym zakresie ogniskowych.

    No cóż biorąc pod uwagę przepaść cenową na korzyść Nikona to MTF jest
    rewelacyjny i wcale nie ustępuję Pentaxowi. Beczkę i winietowanie możną
    skorygować w programach, nie jest to jakiś szczególny problem z
    perspektywy amatorskiego użytkowania. Jakoś wykonania zupełnie nie
    wpływa na jakość robionych zdjęć. Aha zaznaczam że ten kit Nikona jest
    stabilizowany więc ten wydatek 835zł jest jak najbardziej uzasadniony,
    tym bardziej że mamy także stabilizowany obraz w wizjerze. Oczywiście
    komfort pracy AF Nikon kontra Pentax przemilczałeś. Kolejna sprawa że
    zaoszczędzoną różnicę można przeznaczyć na kolejne szkło.
    Dlaczego to piszę, bo sam mam Pentax K100D i wiem jak wygląda realnie
    współpraca z manualnymi szkłami i z perspektywy mojej mogę to podciągnąć
    pod ciekawostkę, wiem też że z AF w nowych puszkach jest lepiej ale
    nadal daleko do AF D80, D90 czy D200. Wracając do szkieł sytuacja u
    Pentaxa jest taka że najrozsądniej wybrać Tamron AF 17-50mm f/2.8 jeśli
    chodzi o standardowy zoom, tylko pytanie co będzie z BF/FF.
    I nie odbieraj tego że prowadzę jakąś krucjatę, po prostu staram się
    chłodno spojrzeć na sytuacje nie gorączkując się ukochanym logo.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.