  • 11. Data: 2010-03-05 20:44:16
    Temat: Re: jakosc zdjec- lustrzanka-malpka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Les wrote:

    > Ciekawe - chyba mam zepsuty aparat, bo z RAWa mogę dużo więcej
    > wyciągnąć - ale ja robię TYLKO ISO 100!

    ...po co tak dużo, ISO 50 nie ma? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-03-05 21:16:17
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > .> Jednym słowem - różnica między D90 a małpką S90 nawet w dobrym oświetleniu
    >
    > Tak wielka jak różnica w cenach tych aparatów.
    > Nikt nie dołoży 2 tyś. zł, jeżeli różnicy nie będzie.
    > Pozdrawiam

    To nie chodzi o cenę tylko o wielkość matrycy.
    Używałem Panasonica LX3 i lustrzanki Olympusa E-420.
    Olympus mimo, że tańszy daje nieporównanie czystszy obraz.
    Może te różnice nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka,
    ale przy większym powiększeniu już są.
    A gdy się weźmie program do RAW i zmniejszy odszumianie na minimum,
    to różnice są kosmiczne.

  • 13. Data: 2010-03-06 12:25:21
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    TomekM <t...@g...com> napisał(a):

    > brym o=B6wietleniu

    > To nie chodzi o cen=EA tylko o wielko=B6=E6 matrycy.
    > U=BFywa=B3em Panasonica LX3 i lustrzanki Olympusa E-420.
    > Olympus mimo, =BFe ta=F1szy daje niepor=F3wnanie czystszy obraz.
    > Mo=BFe te r=F3=BFnice nie zawsze s=B1 widoczne na pierwszy rzut oka,
    > ale przy wi=EAkszym powi=EAkszeniu ju=BF s=B1.
    > A gdy si=EA we=BCmie program do RAW i zmniejszy odszumianie na minimum,
    > to r=F3=BFnice s=B1 kosmiczne.

    Ja też bym proponował lustrzankę a nie małpkę. Mam małą lustrzankę Sony i
    małpkę Canona. Różnica jest taka: "żadna małpka nie da ci tego, co może dać
    lustrzanka z allegro"

    Maciej

  • 14. Data: 2010-03-06 22:15:20
    Od: Les <s...@p...fm>

    > ...po co tak dużo, ISO 50 nie ma? ;)
    > pzdr, Gotfryd

    Niestety nie! A szkoda!
    Chyba będzie trzeba wrócić do velvii :-(

    Pozdrawiam
    Les

  • 15. Data: 2010-03-06 22:22:55
    Od: Les <s...@p...fm>

    A tak poważnie - to może zamiast tradycyjne lustrzanki to:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10538&skad=news

    Bo lustro jako takie "skończy się" za kilka lat.

    Pozdrawiam
    Les

  • 16. Data: 2010-03-07 06:51:33
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > A tak poważnie - to może zamiast tradycyjne lustrzanki
    to:http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10538&skad=ne
    ws

    Ten Samsung to krok w dobrym kierunku.
    Matryca tego tej wielkości co w normalnych lustrzankach np. Nikona
    (większa jak u Olympusa).
    Ten obiektyw też chyba jest dość fajny
    Chciałbym, żeby mieli większą ofertę stałek jedną z 16-18mm i drugą z
    50-60.
    Zoomy są w lustrzankach tak duże,
    że trochę to robi się bez sensu przy takim aparacie.

  • 17. Data: 2010-03-07 08:12:26
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 22:51:33 -0800 (PST), TomekM <t...@g...com> wrote(a):
    to:http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10538&skad=ne
    ws

    > Ten Samsung to krok w dobrym kierunku.

    IMO Samsung nie wykorzystał potencjału jaki drzemie w EVILach.
    AF bazujący na detekcji kontrastu może nie jest (póki co) zbyt szybki,
    ale za to powinien być pewny. Tu tymczasem zdarza mu się błądzić i
    nie trafiać. Niezrozumiałe jest że taki układ AF nie działa podczas
    filmowania. Po bezlustrowych konstrukcjach spodziewałem się przełomu
    w tej kwestii. Przecież nie ma przeszkód aby działał. Zastosowanie EVF
    pozwala w dość łatwy sposób zapewnić duży wizjer (nawet z powiększeniem
    wiekszym niż 1), Panas pokazał to w G1, a Samsung tymczasem zrobił
    wizjerek podobny do tego jaki oferują najtańsze amatorskie lustrzanki.
    Znowu brak wykorzystania ewidentnej zalety EVILów. Bardzo niska wydajność
    zasilania (~200 zdjęć). Wszystko to zamknięte w korpusie który jest
    niewiele mniejszy od małych lustrzanek (choć wyraźnie lżejszy).
    Całość dwukrotnie droższa niż lustrzanki entry-level.

    Przy takich założeniach trzeba było robić lustrzanke, wyszłoby podobnie
    ale lepiej. :)

    B.

  • 18. Data: 2010-03-07 10:05:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 7 Mar 2010 09:12:26 +0100, Bartosz Mierzwiak wrote:
> [...]
    >AF bazujący na detekcji kontrastu może nie jest (póki co) zbyt szybki,
    >ale za to powinien być pewny. Tu tymczasem zdarza mu się błądzić i

    Byc moze trafia, ale w inne miejsce.

    >Niezrozumiałe jest że taki układ AF nie działa podczas filmowania.
    >Po bezlustrowych konstrukcjach spodziewałem się przełomu
    >w tej kwestii. Przecież nie ma przeszkód aby działał.

    Klopot, bo nie wiadomo w ktora strone obiektyw przestawic.
    Mogloby owocowac okresowa utrata ostrosci, a to meczace.

    Dalej kwestia gdzie lapac te ostrosc - na srodku kadru ?
    Ale to film, srodek moze sie zmieniac.
    Sledzic obiekt i ustawiac zawsze na niego ? Tez niebezpieczne, bo moze
    nie o ten obiekt chodzi :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-03-07 11:09:50
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 07 Mar 2010 11:05:04 +0100, J.F <j...@p...onet.pl> wrote(a):
    > Byc moze trafia, ale w inne miejsce.

    Mocne. :]

    > Klopot, bo nie wiadomo w ktora strone obiektyw przestawic.

    No cóż, inne konstrukcje skądś wiedzą.

> [...]
    > Ale to film, srodek moze sie zmieniac.
    > Sledzic obiekt i ustawiac zawsze na niego ? Tez niebezpieczne, bo moze

    A to już żaden problem. Wymyślono coś takiego jak punkty AF :] w których
    wskazuje się miejsca łapania ostrości. Ba, w przypadku AFa opartego na
    detekcji konstrastu taki pkt. możnaby wskazywać w dowolnym miejscu kadru.

    B.

  • 20. Data: 2010-03-07 13:09:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 7 Mar 2010 12:09:50 +0100, Bartosz Mierzwiak wrote:
    >Mocne. :]

    Niestety, ale w polu widzenia masz zapewne roznie odlegle obiekty.

    >No cóż, inne konstrukcje skądś wiedzą.

    Bo maja inny sposob pomiaru, ktory byc moze daje informacje
    "za daleko" lub "za blisko".

    A tu trzeba przestawiac obiektyw i wyszukiwac maksimum.

    >A to już żaden problem. Wymyślono coś takiego jak punkty AF :] w których
    >wskazuje się miejsca łapania ostrości. Ba, w przypadku AFa opartego na
    >detekcji konstrastu taki pkt. możnaby wskazywać w dowolnym miejscu kadru.

    No tak, ale mowa o filmie. Ja np chce sfilmowac jak osoba przebiega
    przez kadr :-)

    J.