  • 1. Data: 2010-03-05 07:00:22
    Temat: Marumi CPL vs. Marumi CPL ??
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu filtra Marumi CPL DHG, ale mam dylemat bo
    natrafiłem na różne opakowania tych filtrów i nie wiem czy ma to jakieś
    znaczenie czy też nie.

    http://transit.waw.pl/catalog/product/view/id/946/

    http://www.accord-foto.pl/MARUMI-FUJIYAMA-DHG-Circul
    ar-PL-filtr-72-mm_p1682.html

    Dlaczego jeden sprzedawany jest w czarnym, a inny w niebieskim
    opakowaniu ? Różnią się one czymś czy nie ?
    Widziałem też na rynku oferty filtra Marumi Sunpack, gdzie sprzedawca
    zapewniał, że jest to Marumi tylko sprzedawany pod inną nazwą. Jak jest
    naprawdę ?
    Najchętniej kupiłbym w RTV Euro AGD:

    http://www.euro.com.pl/filtry-do-obiektywow/marumi-d
    hg-pl-c-72mm.bhtml?from=skapiec

    Wie ktoś jaka jest to "wersja pudełka" tegoż filtra ?

    Pzdr

  • 2. Data: 2010-03-05 09:16:07
    Temat: Re: Marumi CPL vs. Marumi CPL ??
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    | Wie ktoś jaka jest to "wersja pudełka" tegoż filtra ?

    Fujiyama (czarne pudełko) jest marką należącą do Marumi (niebieskie pudełko)
    Test obu filtrów masz tutaj:
    http://www.optyczne.pl/index.php?test=teleskopu&test
    _tel=7&roz=12
    Powinno pomóc.

    pzdr.

    --
    Wojtek

  • 3. Data: 2010-03-05 16:05:17
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-03-05 10:16, Wojtek pisze:

    > Fujiyama (czarne pudełko) jest marką należącą do Marumi (niebieskie pudełko)
> [...]

    Dzięki. Przeglądałem test, ale nie zwróciłem uwagi na różnicę. W takim
    razie w teście lepiej wypada Marumi Fujiyama CPL DHG.

    Pzdr

  • 4. Data: 2010-03-07 15:40:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hmra3v$4si$1@news.onet.pl>, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:

    _tel=7&roz=12

    > Dzięki. Przeglądałem test, ale nie zwróciłem uwagi na różnicę. W takim
    > razie w teście lepiej wypada Marumi Fujiyama CPL DHG.

    Ale jeszcze lepiej Marumi Super DHG
    Pytanie czy Fujiyama DHG to jest odpowiednik Marumi FHG czy Marumi Super
    DHG.
    Ale tego nikt nie wie...

    TA

  • 5. Data: 2010-03-08 09:57:39
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > Ale jeszcze lepiej Marumi Super DHG
    > Pytanie czy Fujiyama DHG to jest odpowiednik Marumi FHG czy Marumi Super
    > DHG.
    > Ale tego nikt nie wie...

    A jak ma się do nich Marumi C-PL w żółtym pudełku? Czy jako pierwszy filtr
    polaryzacyjny, taki do nauki, to będzie dobry wybór?