  • 21. Data: 2011-03-24 15:15:47
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-24 15:43, Użytkownik Kamil napisał:

    > Akurat na swoim komputerze mam wszystko legalne, łącznie z total
    > commanderem, więc kulą w płot.

    "bo im i tak finansują to rodzice".

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-03-24 15:23:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości grup
    .com...

    > Wystarczy wejść na stronę intela i wszystko jest jasne:
    > http://www.intel.com/consumer/products/processors/co
    rei5-specs.htm

    Szczerze mówiąc nie jest to dla mnie wszystko jasne... Cytuję:
    "Cores and threads go hand in hand. Multi-core processors are single chips
    that contain two or more distinct processors or execution cores in the same
    integrated circuit. Multi-threading allows each core to work on two tasks at
    once, thereby letting you do more things simultaneously, producing faster,
    more efficient results. Now your computer can keep up with even your
    heaviest multitasking."

    Jeśli z tego co piszą, każdy rdzeń może wykonywać dwa wątki jednocześnie, to
    dla dwurdzeniowych procesorów powinno być 4 wątki, ale dla 4 rdzeniowych
    wątków powinno być 8. Tymczasem i5-670 ma w tabelce 2 cores/ 4 threads
    a i5-750S ma 4 cores/ 4 threads. Innymi słowy - dlaczego 4 rdzeniowy procek
    ma tylko 4 wątki? Każdy rdzeń robi tylko 1? Czy możesz mi to wyjaśnić?

  • 23. Data: 2011-03-24 16:09:42
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >ma tylko 4 wątki? Każdy rdzeń robi tylko 1? Czy możesz mi to wyjaśnić?

    2 cores 4 threads = 2 jadra + HT
    4 cores 4 threads = 4 jadra bez HT

  • 24. Data: 2011-03-24 18:51:56
    Od: aga <a...@g...com>

    Panowie bardzo jestem zbudowana zainteresowaniem moim tematem
    może najpierw odpowiem na pytani, które zadaliście
    - monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3
    - mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku
    - programy używam w zasadzie darmowe
    - dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy nowy 500Gb
    ( na ta chwilę jeden)
    -temat procesora nie chciałabym rozwijać więc tylko powiem
    zdecydowanie INTEL
    ( bardzo mi sie spodobało co mówił Szymon )
    sadzę że dam radę między 2000 -2500 zł

    -wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
    turbo
    -myślę że pasowałby mi ten układ zintegrowanej grafiki na procesorze
    i5 tylko teraz który ( żeby miał jakoś przyszłość ) :)
    wybaczcie jak coś pochrzaniłam
    Aga

  • 25. Data: 2011-03-24 21:53:21
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 15:59:28 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    >
    > To jest nielogiczne założenie. Może ma oprogramowanie i komputer, który
    > jest dla niej za wolny.

    Nielogiczne założenie to: musi być Intel

  • 26. Data: 2011-03-24 22:05:23
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    chodzilo mi o Sandy Bridge, socket 1155. co prawda wspomnialem o SB
    chipsetach /p67,h67/, ale widocznie nie wyrazilem sie dosyc jasno o
    jakie procki mi chodzi.

  • 27. Data: 2011-03-24 23:53:08
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > - monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3

    mozna wiedziec jaka rozdzielczosc? tak na wszelki przypadek pytam,
    zasadniczo- i ile nie jest to jakichs super-hiper-wypasiona
    rozdzialka, to nie bedzie problemow ze zintegrowana grafika

    > - mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku

    osobiscie- uzywam microsoft security essentials. nie zamula, darmowy /
    nawet w niewielkiej firmie/, nie moge na niego narzekac. z
    zabezpieczen to stosuje jeszcze EMET 2.0; ale o tym dosyc- to jest
    grupa sprzetowa jakby nie patrzec

    > - dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy  nowy  500Gb
    > ( na ta chwilę jeden)

    jak juz ktos zasugerowal- spinpoint F4, szybki i w dobrej cenie.
    chociaz, z drugiej strony, moglbym zasugerowac kupno 2 dyskow- jeden
    na system, programy etc, drugi to taki "backup". licho nie spi, lepiej
    miec jakies wazne dane na 2 dyskach niz na jednym /chociaz,
    oczywiscie, drugi dysk na stale podlaczony do kompa, nieprzenosny, nie
    jest w zaden sposob jakims zaawansowanym backupem- gdy np zasilacz
    zwariuje, to moze spalic obydwa dyski/. ewentualnie- mozesz zakupic 2
    takie same /w sensie: pojemnosc, predkosc obrotu talerzy, wielkosc
    bufora/ i zrobic sobie macierz, ktora moglaby przyspieczyc czesc
    zadan; jak rowniez stanowilaby swego rodzaju "backup" /z ta sama
    jednak wada co poprzedni opisany przezemnie/. z tym, ze to wymagaloby
    juz albo zewnetrznego, drogiego kontrolera /tzw. raid sprzetowy/ albo
    systemu /o windowsach mowimy/ z obsluga tzw Dynamic Disks- czyli,
    ztcw, od proffesionala w gore. jest to softraid. mozesz rowniez miec
    plyte glowna z obsluga tzw fakeraida- czyli cos pomiedzy opisanymi
    przezemnie powyzej wersjami. moze ktos inny sie wypowie i dolozy swoje
    3 grosze, ale ja osobiscie takiego 'raida' kijem przez szmate bym nie
    bral- ma wady obydwu, bez zalet zadnego. ale, jak juz wspomnialem,
    niech sie inni, bardziej doswiadczeni uzerzy wypowiedza.

    > -wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
    > turbo

    HT = hyperthreating http://pl.wikipedia.org/wiki/Hyper-Threading
    ogolnie rzecz ujmujac- kazdy fizyczny rdzen jest widziany przez system
    jako 2; wydajnosciowo to moze dac do 30-40% "kopa" w porownaniu do
    takiego samego procka baz HT- z tym, ze to zalezy od aplikacji- bo w
    niektorych przypadkach nie odczujesz zadnej roznicy.
    oczywiscie, 4 fizyczne rdzenie beda wydajniejsze niz 2 fizyczne + HT /
    zakladajac, ze maja zblizone taktowanie/.
    tryb turbo - najogolniej mowiac: jezeli robisz cos, co mocno obciaza
    jeden rdzen /np jakas aplikacja jednowatkowa/, to ow rdzen dostanie
    kopa, i bedzie dzialal szybciej- kosztem pozostalych, mniej
    obciazonych, ktorych predkosc spadnie. dzieki temu, owa aplikacja
    bedzie dzialala szybciej niz na procesorze bez tego trybu. to samo
    dotyczy sie owej zintegrowanej karty graficznej- jezeli zrobisz cos,
    co ja mocniej obciazy, to predkosc rdzeni procka sie zmniejszy, za to
    karta nieco przyspieszy.
    IGP - integrated graphic processor- karta graficzna, zintegrowana albo
    na procku /tak jest w opisywanym przypadku/ albo na chipsecie.

    > -myślę że pasowałby mi ten układ zintegrowanej grafiki na procesorze
    > i5 tylko teraz który ( żeby miał jakoś przyszłość )  :)

    coz- nie bede ukrywal. grafika zintegrowana nie jest w stanie, w grach
    badz w aplikacjach wykorzystujacych moc karty graficznej, konkurowac z
    kartami graficznymi ze sredniej polki /bo o wyzszej to nawet nie
    wspomne/. jest natomiast wystarczajaca do wiekszosci rzeczy, typu
    obejrzenie filmu, przegladniecie neta, obrobka grafiki /tutaj to sie
    bardziej pamiec i moc procesora licza, niz grafika/. Oczywiscie, nie
    zapomniej, ze jezeli bedziesz uzywala tej zintegrowanej z procesorem
    karty graficznej, i jesli jej moc nie bedzie ci wystarczala, to mozesz
    dokupic sobie "normalna" karte graficzna /ati, nvidia/ i ja sama
    zamontowac - badz poprosic kogos o to, i pozniej uzywac tej lepszej.

    > wybaczcie jak coś pochrzaniłam
    > Aga

    ok, zadam kolejne pytania: czy masz juz obudowe i zasilacz, jak
    rowniez takie rzeczy jak myszon, klawiatura etc? ok, dam przykladowe
    przyklady /cos jak maślane masło/. ceny z komputronika,

    1. procesor i5-2600K - poniewaz- lepszy IGP co oznacza, ze byc moze
    nie bedziesz potrzebowala osobnej karty graficznej, co oznacza
    oszczednosc w gotowce i w uzyciu energii, oraz- pozniej, gdy komp
    zacznie sie "starzec", mozesz podkrecic procesor /tj. zmusic go, by
    dzialal szybciej/- z tym ze to juz moze ktos, za przeproszeniem,
    bardziej kompetentny zrobi /blagam, bez urazy!/ - 1150
    http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/hide_boxes/1//searchString/MjYwMGs=/cat
    egory/1/
    2 plyta glowna: coz... ciezki wybor. ja mam ga-p67a-ud3, ale one nie
    daje mozliwosci wykorzystania zintegrowanej karty graficznej. wiec w
    tej sytuacji wybralbym
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/119497/S
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/Gigabyte_GA_PH67A_UD
    3_B3.html
    ga-ph67a-ud3-b3. 2x usb 3, 2xpci, ATX /a nie zadne micro/miniatx/.
    490. zaleta ATX jest to, ze nawet jesli w przyszlosci wsadzisz karte
    graficzna, to nie zajmie ona /w sensie: jej chlodzenie nie bedzie
    zajmowalo przestrzeni nad/ wszystkich rozszerzen /pciex1, pci etc/.
    przydatne jesli masz np karte telewizyjna w kompie. badz sieciowke
    dodatkowa. badz karte dzwiekowa /bo np standardowa, zintegrowana ci
    'nie pasi'/.
    3. pamiec np
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/102645/S
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/GoodRam_DDR3_2X_2GB_
    1600MHz_CL8_Play.html
    230 pln
    4. dysk np F3 /wydajnosciowo prawie tak samo jak nowszy F4, za to
    tanszy/ 220
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/84277/Sp
    rzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Samsung_SpinPoint_F3_
    1_TB_SATA_II_32MB_cache_NCQ_.html
    - przy czym masz 1 gb /po sformatowaniu jakies 940gb/ a wiec calkiem
    sporo

    a wiec jakies 2100 pln /sorry, nie chce mi sie liczyc dokladnie, pozno
    jest/

    obudowa- wedle gustu, jakies 200pln. osobiscie- polecam ta
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/55922/Sp
    rzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Antec_Gamer_Three_Hun
    dred_Case_bez_zasilacza.html
    270 ( tutaj recenzja http://www.frazpc.pl/artykuly/263481,ANTEC-THREE-HUN
    DRED---Przystepna-i-solidna.html
    ), zasilacz (be quiet badz cheftec - jakies 300-350 pln). myszy i
    klawiatury etc nie licze

    wersja tansza:
    1. i3 2120 http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/hide_boxes/1//searchString/aTMlMjAyMTIw
    /category/1/
    570
    2. intel dh67bl 3b jakies 400

    pamiec i dysk w zasadzie tak samo.

    zreszta- wiem ze byc moze popelnie herezje, ale zapraszam na forum
    pclab.pl /nie, nie jestem tam moderatorem, nie zarabiam na reklamie
    etc etc, po prostu- sugeruje/- tam zadasz pytanie, wspomnisz rowniez o
    tym ze jestes kobieta to od razu dostaniesz 10 propozycji zestawu /i
    pewnie tyle samo matrymonialnych... ;p/. a tak na serio- wklej tam to
    co ci napisalem, jesli tutaj nikt nie skoryguje moich wypocin, to moze
    tam ktos to zrobi.

    pozdrawiam,
    szymon

    tutaj test plyt glownych lga1155 http://pclab.pl/art45076.html

  • 28. Data: 2011-03-24 23:54:51
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    ah, zapomnialem dodac: komputronik jest znany ze swoich, powiedzmy,
    nienajnizszych cen. wiec pewnie taniej wyjdzie to w sklepie normalnym
    kupic.

  • 29. Data: 2011-03-25 00:06:34
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    PS2.
    jezeli chcesz wziac jakies dyski Samsunga /jak wspomniane juz f3/f4/
    to unikaj tzw ecogreen wersji- sa one pojemniejsze, ale za to
    wolniejsze. no, chyba ze sluzyc ma on jako magazyn, a system masz na
    innym /szybszym/ dysku
    2. jesli chcesz miec te obudowe, to sie upewnij, ze kabelki zasilacza
    sa odpowiednio dlugie

  • 30. Data: 2011-03-25 07:21:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2011 19:51, aga pisze:

    > - monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3
    > - mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku

    Przypuszczam, że raczej z abonamentem na aktualizacje ;) ale to OT

    > - programy używam w zasadzie darmowe

    To przypuszczam, że mogą być to programy występujące także/przede
    wszystkim jako wersje na inne systemy, więc się zastanów, czy musisz
    koniecznie mieć "jedynie słuszny" system - jeśli nie, odpadnie też
    problem wirusów.

    > - dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy nowy 500Gb
    > ( na ta chwilę jeden)

    Jeśli dane są dla Ciebie ważne a archiwizacja na płytkach zbyt
    czasochłonna - bardzo zdecydowanie zalecałbym jednak zakup dwóch. W tej
    chwili to jakieś 150zł więcej, może nieco ponad 200 z szufladą, a spokój
    ducha - bezcenny ;)

    > -temat procesora nie chciałabym rozwijać więc tylko powiem
    > zdecydowanie INTEL

    Podoba Ci się kolor logo i masz ich akcje? ;->

    [ciach]

    > -wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
    > turbo

    Szymon objaśnił. Ze swojej strony dodam jeszcze tylko że liczba rdzeni
    będzie miała znaczenie tylko w przypadku aplikacji wykorzystujących
    kilka wątków albo uruchamiania kilku aplikacji jednocześnie. Inaczej to
    tylko przewaga formy nad treścią.