    From: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: jaki pc dla mnie
    Date: Thu, 24 Mar 2011 16:53:08 -0700 (PDT)

    > - monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3

    mozna wiedziec jaka rozdzielczosc? tak na wszelki przypadek pytam,
    zasadniczo- i ile nie jest to jakichs super-hiper-wypasiona
    rozdzialka, to nie bedzie problemow ze zintegrowana grafika

    > - mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku

    osobiscie- uzywam microsoft security essentials. nie zamula, darmowy /
    nawet w niewielkiej firmie/, nie moge na niego narzekac. z
    zabezpieczen to stosuje jeszcze EMET 2.0; ale o tym dosyc- to jest
    grupa sprzetowa jakby nie patrzec

    > - dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy  nowy  500Gb
    > ( na ta chwilę jeden)

    jak juz ktos zasugerowal- spinpoint F4, szybki i w dobrej cenie.
    chociaz, z drugiej strony, moglbym zasugerowac kupno 2 dyskow- jeden
    na system, programy etc, drugi to taki "backup". licho nie spi, lepiej
    miec jakies wazne dane na 2 dyskach niz na jednym /chociaz,
    oczywiscie, drugi dysk na stale podlaczony do kompa, nieprzenosny, nie
    jest w zaden sposob jakims zaawansowanym backupem- gdy np zasilacz
    zwariuje, to moze spalic obydwa dyski/. ewentualnie- mozesz zakupic 2
    takie same /w sensie: pojemnosc, predkosc obrotu talerzy, wielkosc
    bufora/ i zrobic sobie macierz, ktora moglaby przyspieczyc czesc
    zadan; jak rowniez stanowilaby swego rodzaju "backup" /z ta sama
    jednak wada co poprzedni opisany przezemnie/. z tym, ze to wymagaloby
    juz albo zewnetrznego, drogiego kontrolera /tzw. raid sprzetowy/ albo
    systemu /o windowsach mowimy/ z obsluga tzw Dynamic Disks- czyli,
    ztcw, od proffesionala w gore. jest to softraid. mozesz rowniez miec
    plyte glowna z obsluga tzw fakeraida- czyli cos pomiedzy opisanymi
    przezemnie powyzej wersjami. moze ktos inny sie wypowie i dolozy swoje
    3 grosze, ale ja osobiscie takiego 'raida' kijem przez szmate bym nie
    bral- ma wady obydwu, bez zalet zadnego. ale, jak juz wspomnialem,
    niech sie inni, bardziej doswiadczeni uzerzy wypowiedza.

    > -wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
    > turbo

    HT = hyperthreating http://pl.wikipedia.org/wiki/Hyper-Threading
    ogolnie rzecz ujmujac- kazdy fizyczny rdzen jest widziany przez system
    jako 2; wydajnosciowo to moze dac do 30-40% "kopa" w porownaniu do
    takiego samego procka baz HT- z tym, ze to zalezy od aplikacji- bo w
    niektorych przypadkach nie odczujesz zadnej roznicy.
    oczywiscie, 4 fizyczne rdzenie beda wydajniejsze niz 2 fizyczne + HT /
    zakladajac, ze maja zblizone taktowanie/.
    tryb turbo - najogolniej mowiac: jezeli robisz cos, co mocno obciaza
    jeden rdzen /np jakas aplikacja jednowatkowa/, to ow rdzen dostanie
    kopa, i bedzie dzialal szybciej- kosztem pozostalych, mniej
    obciazonych, ktorych predkosc spadnie. dzieki temu, owa aplikacja
    bedzie dzialala szybciej niz na procesorze bez tego trybu. to samo
    dotyczy sie owej zintegrowanej karty graficznej- jezeli zrobisz cos,
    co ja mocniej obciazy, to predkosc rdzeni procka sie zmniejszy, za to
    karta nieco przyspieszy.
    IGP - integrated graphic processor- karta graficzna, zintegrowana albo
    na procku /tak jest w opisywanym przypadku/ albo na chipsecie.

    > -myślę że pasowałby mi ten układ zintegrowanej grafiki na procesorze
    > i5 tylko teraz który ( żeby miał jakoś przyszłość )  :)

    coz- nie bede ukrywal. grafika zintegrowana nie jest w stanie, w grach
    badz w aplikacjach wykorzystujacych moc karty graficznej, konkurowac z
    kartami graficznymi ze sredniej polki /bo o wyzszej to nawet nie
    wspomne/. jest natomiast wystarczajaca do wiekszosci rzeczy, typu
    obejrzenie filmu, przegladniecie neta, obrobka grafiki /tutaj to sie
    bardziej pamiec i moc procesora licza, niz grafika/. Oczywiscie, nie
    zapomniej, ze jezeli bedziesz uzywala tej zintegrowanej z procesorem
    karty graficznej, i jesli jej moc nie bedzie ci wystarczala, to mozesz
    dokupic sobie "normalna" karte graficzna /ati, nvidia/ i ja sama
    zamontowac - badz poprosic kogos o to, i pozniej uzywac tej lepszej.

    > wybaczcie jak coś pochrzaniłam
    > Aga

    ok, zadam kolejne pytania: czy masz juz obudowe i zasilacz, jak
    rowniez takie rzeczy jak myszon, klawiatura etc? ok, dam przykladowe
    przyklady /cos jak maślane masło/. ceny z komputronika,

    1. procesor i5-2600K - poniewaz- lepszy IGP co oznacza, ze byc moze
    nie bedziesz potrzebowala osobnej karty graficznej, co oznacza
    oszczednosc w gotowce i w uzyciu energii, oraz- pozniej, gdy komp
    zacznie sie "starzec", mozesz podkrecic procesor /tj. zmusic go, by
    dzialal szybciej/- z tym ze to juz moze ktos, za przeproszeniem,
    bardziej kompetentny zrobi /blagam, bez urazy!/ - 1150
    http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/hide_boxes/1//searchString/MjYwMGs=/cat
    egory/1/
    2 plyta glowna: coz... ciezki wybor. ja mam ga-p67a-ud3, ale one nie
    daje mozliwosci wykorzystania zintegrowanej karty graficznej. wiec w
    tej sytuacji wybralbym
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/119497/S
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/Gigabyte_GA_PH67A_UD
    3_B3.html
    ga-ph67a-ud3-b3. 2x usb 3, 2xpci, ATX /a nie zadne micro/miniatx/.
    490. zaleta ATX jest to, ze nawet jesli w przyszlosci wsadzisz karte
    graficzna, to nie zajmie ona /w sensie: jej chlodzenie nie bedzie
    zajmowalo przestrzeni nad/ wszystkich rozszerzen /pciex1, pci etc/.
    przydatne jesli masz np karte telewizyjna w kompie. badz sieciowke
    dodatkowa. badz karte dzwiekowa /bo np standardowa, zintegrowana ci
    'nie pasi'/.
    3. pamiec np
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/102645/S
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/GoodRam_DDR3_2X_2GB_
    1600MHz_CL8_Play.html
    230 pln
    4. dysk np F3 /wydajnosciowo prawie tak samo jak nowszy F4, za to
    tanszy/ 220
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/84277/Sp
    rzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Samsung_SpinPoint_F3_
    1_TB_SATA_II_32MB_cache_NCQ_.html
    - przy czym masz 1 gb /po sformatowaniu jakies 940gb/ a wiec calkiem
    sporo

    a wiec jakies 2100 pln /sorry, nie chce mi sie liczyc dokladnie, pozno
    jest/

    obudowa- wedle gustu, jakies 200pln. osobiscie- polecam ta
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/55922/Sp
    rzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Antec_Gamer_Three_Hun
    dred_Case_bez_zasilacza.html
    270 ( tutaj recenzja http://www.frazpc.pl/artykuly/263481,ANTEC-THREE-HUN
    DRED---Przystepna-i-solidna.html
    ), zasilacz (be quiet badz cheftec - jakies 300-350 pln). myszy i
    klawiatury etc nie licze

    wersja tansza:
    1. i3 2120 http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/hide_boxes/1//searchString/aTMlMjAyMTIw
    /category/1/
    570
    2. intel dh67bl 3b jakies 400

    pamiec i dysk w zasadzie tak samo.

    zreszta- wiem ze byc moze popelnie herezje, ale zapraszam na forum
    pclab.pl /nie, nie jestem tam moderatorem, nie zarabiam na reklamie
    etc etc, po prostu- sugeruje/- tam zadasz pytanie, wspomnisz rowniez o
    tym ze jestes kobieta to od razu dostaniesz 10 propozycji zestawu /i
    pewnie tyle samo matrymonialnych... ;p/. a tak na serio- wklej tam to
    co ci napisalem, jesli tutaj nikt nie skoryguje moich wypocin, to moze
    tam ktos to zrobi.

    pozdrawiam,
    szymon

    tutaj test plyt glownych lga1155 http://pclab.pl/art45076.html