  • 1. Data: 2011-03-23 18:57:25
    Temat: Wstrząsoodporne etui na laptopa
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Czy ktoś mógłby polecić jakieś solidne, wstrząsoodporne etui na laptopa?
    Zamierzam zrezygnować z torby naramiennej i plecaka i wozić laptopa w
    sakwie rowerowej. Są sakwy stricte na laptopy, ale otóż właśnie. Bo gdy
    laptopa zostawiam w domu to później w sakwy dobrze załadować zakupy czy
    inne rzeczy co się wozi, w tym celu ciągła codzienna wymiana sakw odpada.
    Do kompletu dlatego potrzebne jakieś etui na 15.6". Ktoś się zetknął z
    jakimś porządnym, twardym odpornym itd?? Albo jakiś pomysł?
    Dziękuję.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2011-03-23 23:32:48
    Temat: Re: Wstrząsoodporne etui na laptopa
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-03-23 19:57, Piotr M pisze:
> [...]
    > odpada. Do kompletu dlatego potrzebne jakieś etui na 15.6". Ktoś się
    > zetknął z jakimś porządnym, twardym odpornym itd?? Albo jakiś pomysł?

    Pomysł - nie lepiej kupić jakiś porządny, twardy, odporny, wodoodporny
    laptop i zwykłe etui?

  • 3. Data: 2011-03-24 00:41:49
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 24-03-2011 o 00:32:48 BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):

    > Pomysł - nie lepiej kupić jakiś porządny, twardy, odporny, wodoodporny
    > laptop i zwykłe etui?

    Czyli wymiana laptopa, a niech będzie. Ja tak nie mam w rozwiązaniach
    ograniczeń. Tyle, że taki laptop o którym piszesz, to kosztuje kilka
    dobrych tysięcy, jak nie z 10, a ja pracuje na takim za ok 2tyś..

    Robię backup danych 3x w tygodniu, ale właściwie chodzi mi o uszkodzenia i
    ewentualne starty sprzętowe.
    Zima minęła i właściwie lapka już nie wyłączam, a zamykam a on usypia się
    lekkim snem wiosennym na czas przenosin. Gdyby leżał na plecach to bym był
    spokojny, a tak to jest narażony na wstrząsy podczas jazdy w takiej sakwie.

  • 4. Data: 2011-03-24 05:52:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr M napisa?(a):

> [...]
    > spokojny, a tak to jest narażony na wstrząsy podczas jazdy w takiej sakwie.

    Teoretyzując to jak sobie, od strony konstrukcyjnej wyobrażasz taką
    wstrząsoodporną sakwę? Co jak rozumiem miałoby działać tak, że
    konstrukcja sakwy zniweluje wstrząsy występujące w czasie jazdy rowerem.
    Zwykły pokrowiec piankowy nie na wiele się zda kiedy trzeba jechać po
    tzw kocich łbach albo często przejeżdzać przez krawężniki. Czyli zostają
    jakieś kosmiczne konstrukcje oparte o żyroskopowe stabilizatory olejowe?
    ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 5. Data: 2011-03-24 07:19:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Piotr M pisze:
> [...]
    > odpada. Do kompletu dlatego potrzebne jakieś etui na 15.6". Ktoś się
    > zetknął z jakimś porządnym, twardym odpornym itd?? Albo jakiś pomysł?

    w dzisiejszych czasach "etui" na laptopa to taki dopasowany worek
    zapinany na zamek. Do wykonania użyto prawie kosmicznych technologi żelu
    itp. ale zastanów sie nad praktycznym przypadkiem. upadek laptopa z 2
    metrów na róg urządzenia. Oczywiście przy wolnym spadaniu, nabierze
    prędkości, a potem walnie o glebe i ulegnie uszkodzeniu. Twoim zdaniem:
    na jakiej odległości można bezpiecznie wytracić nabytą prędkość? 1cm?
    3cm? Wiekszość etui nie ma nawet 0.5cm, wiec co za różnica jakie i z
    czego wykonane?
    szukaj czegoś co jest grube, albo sam zbuduj. w początkach komputerów
    najlepszym i jednocześnie najtańszym zabezpieczeniem było zawijanie w
    gruby ręcznik. W czasach przed pendrivowych, dysk 3.5 cala nosiłem w
    gąbce. kawałek stareg materaca gąbkowego, o wymiarach 5cm wiekszych w
    każdą strone niż dysk. w srodku wydrążony otwór. moze pójdź tym tropem?
    Ewentualnie wytłoczka ze styropianu. najpierw forma zewnętrzna potem
    zawin lapka w 10 warstw folii i zalej go pianką montażową. (wymyśl tylko
    jak to otworzysz :)

    Pozdrawaim

    ToMasz

    PS może masz odczucie ze niewiele pomogłem, ale ja najpierw miałem
    właśnie taki etui silikonowe 0.3mm na płaskiej powierzchni, na rogach...
    jak sie ułożyło. Teraz mam plecak z napisem "asus" i... święty spokój.
    Kosztował trochę, jest wielki ( laptopa 17 cali) i wygląda troche jak
    aparat tlenowy dla górnika, ale ochroni sprzęt.

  • 6. Data: 2011-03-24 07:32:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > Czy ktoś mógłby polecić jakieś solidne, wstrząsoodporne etui na laptopa?
    > [...] wozić laptopa w sakwie rowerowej. Albo jakiś pomysł?

    Torbą wstrząsów nie ograniczysz, prędzej amortyzatorami.
    Czyli temat raczej na pl.rec.rowery.

    JoteR

  • 7. Data: 2011-03-24 15:07:17
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Są firmy specjalizujące się w solidnych obudowach, w rodzaju Pelican czy Otterbox.

  • 8. Data: 2011-03-24 17:22:51
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > odpada. Do kompletu dlatego potrzebne jakieś etui na 15.6". Ktoś się
    > zetknął z jakimś porządnym, twardym odpornym itd?? Albo jakiś pomysł?

    Ortlieb Office Bag + Ortlieb Laptop Insert

    mp.

  • 9. Data: 2011-03-25 08:12:09
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ortlieb Office Bag + Ortlieb Laptop Insert
    >
    > mp.
    >
    >chyba faktycznie o to mu chodziło
    http://robonza.blogspot.com/2007/08/review-ortlieb-o
    ffice-bag.html

  • 10. Data: 2011-03-25 12:56:16
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    >tzw kocich łbach albo często przejeżdzać przez krawężniki. Czyli zostają
    >jakieś kosmiczne konstrukcje oparte o żyroskopowe stabilizatory olejowe?

    Masz racje, zaden, nawet najtwardszy pokrowiec nie zabezpieczy takiego lapka z
    prostej przyczyny,
    ze przy spadnieciu i gwaltownym wyhamowaniu dzialaja spore sily bezwladnosci, ktorych
    twarda obudowa nie zniweluje, co najwyzej zabezpieczy przed obiciem plastiku
    w rogu lapka. Takze 1cm pianki nie wyhamuje lagodnie 2-3kg spadajacego ciezaru.