  • 1. Data: 2011-03-24 08:44:34
    Temat: jaki pc dla mnie
    Od: aga <a...@g...com>

    Jestem Aga, jestem tu pierwszy raz. Muszę kupić nowy komputer ale nie
    mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
    złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,
    jakość).
    Założenia mam takie:
    Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)
    Windows 7 64 bity
    Procesor tylko i wyłącznie Intel
    Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

    Przeznaczenie komputera:
    Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
    materiału
    Mała, ale jednak obróbka dźwięku.
    Używa sporadycznie ale też ważne OpenOffica ( arkusz kalkulacyjny ,
    prezentacja, pisma)
    Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier
    Oczywiście do obsługi internetu :)
    NIE GRAM W GRY :)

    Dziękuję wszystkim z góry, bardzo liczę na pomoc
    Aga

  • 2. Data: 2011-03-24 11:18:46
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2011 09:44, aga pisze:

    > Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)

    W dużej mierze to kwestia gustu... Ja np. lubię Chieftec, takie jak ta:
    Chieftec BH-01B-B-B

    > Windows 7 64 bity

    Dlaczego akurat ten system? Skoro nie grasz - dużo taniej skompletujesz
    sobie system i oprogramowanie idąc w OpenSource. Aczkolwiek jeśli chodzi
    o pytania sprzętowe - nie ma to najmniejszego znaczenia.

    > Procesor tylko i wyłącznie Intel

    Dlaczego?

    > Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

    Prywatnie polecam takie wielofunkcyjne montowane w kieszeni na napęd.
    Ewentualnie są obudowy z wbudowanymi takimi czytnikami.

    Do opisanych zastosowań polecam dużo pamięci RAM (obecnie jest tania i
    nawet 4GB to nie jest duży wydatek) i jakiś porządny monitor (osobiście
    mam b.dobre doświadczenia z EIZO).

  • 3. Data: 2011-03-24 11:58:34
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:

    > Dlaczego akurat ten system?

    Bo obsłuży wiecej niz 2GB ramu :) No i to Windows, wiec beda dzialac na
    nim programy :)

    > Dlaczego?

    Wydajność plus niskoprądożernośc :)

    > Prywatnie polecam takie wielofunkcyjne montowane w kieszeni na napęd.
    > Ewentualnie są obudowy z wbudowanymi takimi czytnikami.

    JA wole na kabelku :)

  • 4. Data: 2011-03-24 12:03:48
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik aga napisał:
> [...]
    > prezentacja, pisma)
    > Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier

    Najbardziej lepiej iść do sklepu gdzie skladaja, i warto zwrócić uwagę na:
    - dobrą płytę główną obsługująca grafike w procesorach i5/i7 (odpowiedni
    chipset), z USB 3.0
    - procesor i5 z grafiką w sobie
    - 4 GB ramu (2 x 2 GB)
    - 2 dyski HDD - np. 320-500 GB na system, np. Samsung F4 - szybki, drugi
    na przechowywanie danych, np. 1TB tez Samsung F4
    - obudowa kwestia gustu
    - ale markowy zasilacz np. Corsair :) się nada

    Monitor nie musi być EIZO, może wystarczy 24" DEll za ok. 2200 pln, ma
    dobra matryce, a jest panoramiczny i do fimów HD się nada

    DVD lub Blu-Ray w zaleznosci od zasobnosci portfela (mowie o nagrywarce)

    Win 7 i od razu Antywirus jakis np. NOD32 Internet Security :)

  • 5. Data: 2011-03-24 12:16:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "aga" napisał w wiadomości grup
    8g2000yqn.googlegroups.com...
    > Dziękuję wszystkim z góry, bardzo liczę na pomoc

    Podstawowe pytanie - ile chcesz wydać?

  • 6. Data: 2011-03-24 12:29:24
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On Mar 24, 8:44 am, aga <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
    > złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,

    nie chcialbym brzmiec bucowato, ale moze lepiej spytac sie kogos
    zaufanego "w realu" (ze sie tak wyraze)?

> [...]
    > prezentacja, pisma)
    > Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier

    mozesz wziac cokolwiek opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od
    bardziej "wypasionego" p67, bedziesz mogla uzyc grafiki zintegrowanej
    na procku. mam dobre doswiadczenie z plytami gigabyte, wiec moglbym je
    polecic. co do procka- generalnie, moglbym polecic jakiegos i3 - bo do
    tych zastosowan bylby ok. mozesz oczywiscie wziac np i5-2600k - w
    odroznieniu od i3, ten ma 4 rdzenie /ten slabszy 2 rdzenie + ht/ oraz
    lepsza "karte graficzna" /w sensie: nadal zintegrowana, ale
    wydajniejsza od tej na i3.
    co do ramu- 2x2 gb powinny wystarczyc.
    obydwa wspomniane przezciebie programy dzialaja pod linuksem; jakich
    jeszcze programow uzywasz? bo moze sie okazac, ze np nie potrzebujesz
    zakupic windy; zaoszczedzone pieniadze mozesz wydac na np lepszy dysk
    badz wiecej pamieci badz przepic ;)

    szymon

  • 7. Data: 2011-03-24 13:23:02
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Szymon von Ulezalka pisze:

    > polecic. co do procka- generalnie, moglbym polecic jakiegos i3 - bo do
    > tych zastosowan bylby ok. mozesz oczywiscie wziac np i5-2600k - w
    > odroznieniu od i3, ten ma 4 rdzenie /ten slabszy 2 rdzenie + ht/ oraz

    A nie jest tak, że i5 różni się od i3 tylko technologią turbo boost
    czyli podwyższaniem częstotliwości dla obciążonego rdzenia?
    IMO zarówno i3 jak i i5 mają 2 rdzenie + HT. Dopiero i7 ma fizyczne 4
    rdzenie.
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-03-24 13:31:02
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > A nie jest tak, e i5 r ni si od i3 tylko technologi turbo boost
    > czyli podwy szaniem cz stotliwo ci dla obci onego rdzenia?
    > IMO zar wno i3 jak i i5 maj 2 rdzenie + HT. Dopiero i7 ma fizyczne 4
    > rdzenie.

    co do desktopowych prockow:
    i3 - 2 rdzenie + ht, brak trybu turbo. grafika to intel hd 2000
    i5 - 4 rdzenie, brak ht. jest tryb turbo. wiekszosc ma igp 2000,
    wersja "K" ma igp 3000
    i7 - 4 rdzenie, + ht + turbo. grafika - tak jak w i5

  • 9. Data: 2011-03-24 13:32:39
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2011 12:58, Mateusz pisze:

    > Bo obsłuży wiecej niz 2GB ramu :)

    Mój susełek też obsługuje.

    > No i to Windows, wiec beda dzialac na
    > nim programy :)

    No bo pod innymi systemami żadne programy nie działają, taak?

    Ha! A ludzie się obruszają jak mówię, że mikrosoft od lat robi ludziom
    wodę z mózgów swoją propagandą.

    > Wydajność plus niskoprądożernośc :)

    To bardzie zależy od konkretnego modelu, a nie producenta.

    Będzie się plątać, ale co kto lubi.

  • 10. Data: 2011-03-24 13:36:39
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 24/03/2011 13:32, Andrzej Ława wrote:

    > Mój susełek też obsługuje.

    > No bo pod innymi systemami żadne programy nie działają, taak?
    > Ha! A ludzie się obruszają jak mówię, że mikrosoft od lat robi ludziom
    > wodę z mózgów swoją propagandą.

    No i przeciez zamiast Lightrooma mozna Gimpa używać, a video obrabiać w
    jakimś darmowym wynalazku, który zaoferuje połówę funkcjonalności i
    "support techniczny" na jakimś forum.

    Znów zaczynasz pryszczerskie krucjaty na grupie SPRZĘTOWEJ?

    Kamil