  • 111. Data: 2011-03-28 03:38:48
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:imod7g$voe$1@node2.news.atman.pl...

    > Mając coś takiego trudno było trzymać plik wymiany na kręciołku, ale to
    > nie było najważniejszym celem jego założenia. Tak jak napisałem, jest mi
    > potrzebny bardzo szybki napęd żeby nie hamował transmisji do i z innych
    > dysków.

    Tak myślałem... masz swapfile na ramdysku :-) Paranoja.

  • 112. Data: 2011-03-28 06:58:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Instalacja susełka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza się do
    > uruchomienia z płytki, kilku kliknięć i podaniu nazwy użytkownika i hasła.

    Tak jak Windows.

    > Ba! Są nawet wersje Live w ogóle nie wymagające instalacji.

    Instalacja bez instalacji? Cudy panie, cudy.

    > A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje,

    Żadnych rejestracji nie ma. Aktywacja to 2 kliknięcia.

    > domaganie się płytek ze sterownikami...

    Gdzie ty się wychowałeś? Od kilku lat nie trzeba instalować.

    > Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy

    Nie trzeba.

    > Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

    Nigdy nie miałem takiego problemu, więc pieprzysz głupoty.

    > No i jeszcze trzeba zainstalować i skonfigurować jakiegoś antywirusa.

    Tak, na linuxa nie ma wcale wirusów...

    > A jak zajdzie konieczność przeniesienia systemu na inny sprzęt (awaria czy
    > zwiększenie zapotrzebowania na moc i miejsce)... Masakra - i to pomijając
    > nawet kwestię nowej kołomyi z aktywacjami.

    Bredzisz. Kilka razy przenosiłem archaicznego XP na nowy komputer i wystarczyło
    podać mu sterowniki.

    > Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni.

    Ma rację. Linux nie jest intuicyjny. Miałem problem z automatycznym montowaniem
    partycji ntfs przez fstab. Mimo, że montował nie widział zawartości. Ponad
    połowa odpowiedzi na forum dotyczyła - przerób na ext3. Takie pomoce to można w
    dupę wsadzić.

  • 113. Data: 2011-03-28 07:04:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Tak myślałem... masz swapfile na ramdysku :-) Paranoja.

    Niekoniecznie. Może trzymać tam jakąś bazę danych (która jest kopiowana co
    pewien czas z ramdysku), może trzymać pamięć podręczną przeglądarki itp.

  • 114. Data: 2011-03-28 07:14:49
    Od: aga <a...@g...com>

    On 28 Mar, 02:22, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > W dniu 2011-03-24 13:29, Szymon von Ulezalka pisze:> mozesz wziac cokolwiek
    opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od

    > UWAGA może nie wszyscy o tym jeszcze wiedzą, ale grafika związana z H67
    > i procesorami intela ma pewne "drobne mankamenty" ! które wypłyneły
    > razem z bugiem portów sata w H67/P67http://www.purepc.pl/sprzet_pc/procesory/kole
    jne_problemy_z_procesora...
    > W skrócie - zależnie od prędkości filmu (jeśli zdarzy się 23,976 Hz),
    > mogą się co 30-40s pojawić przycięcia (puste klatki), bo grafika
    > niezależnie od prędkości (ilości klatek) uparcie odtwarza z 24hz

    No to moja konfiguracja legła w gruzach :), teraz pytanie jaka kartę
    grafiki wybrać myślałam o pasywnejGainward GeForce 9500GT 512 DDR2 ,
    lub tańsza GAINWARD GEFORCE 210 512MB DDR2/64BIT DVI/HDMI PCI-E
    (589/800) (CHŁODZENIE PASYWNE)
    co sadzicie o nich.
    Aga

  • 115. Data: 2011-03-28 07:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie napisałem, że mają taką samą, tylko że ma większość. Rozumiesz
    > znaczenie tego słowa? A poza tym matryca to nie wszystko.

    pisałem niżej o przykładowym stosunku 80-20% - jak sądzisz - rozumiem
    znaczenie słowa "wiekszosc"?

    > Masz skłoność do nadmiernego upraszczania. Chodzi nam o konkretne
    > zastosowanie. Bo np. do gier matryce IPS są gorsze od TN.

    Pytam o róznie, dostaje odpoiwiedz o matrycy.
    Dopytuję - okazuje się, że nie tylko o matryce.
    No wiec o co chodzi? Jakieśenigmatyczne ustawienia, ktore sprawiaja ze Tv
    nie nadaje się jako monitor?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 116. Data: 2011-03-28 08:43:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2011 08:58, qwerty pisze:

    > Tak jak Windows.

    LOL

    > Instalacja bez instalacji? Cudy panie, cudy.

    Microsoft dopiero niedawno coś takiego wymyślił - i to zasadniczo jako
    system ratunkowy, a nie do normalnej pracy.

    > Żadnych rejestracji nie ma. Aktywacja to 2 kliknięcia.

    Chyba że łącza akurat nie ma.

    > Gdzie ty się wychowałeś? Od kilku lat nie trzeba instalować.

    O'RLY?

    > Nie trzeba.

    No tak, można ukraść ;-/

    > Nigdy nie miałem takiego problemu, więc pieprzysz głupoty.

    Widać nigdy nie miałeś filmu z innego regionu oznaczonego na płytce.

    > Tak, na linuxa nie ma wcale wirusów...

    Słyszałem, że ponoć jakieś istnieją... Ale od 10 lat żadnego nie udało
    mi się "złapać".

    > Bredzisz. Kilka razy przenosiłem archaicznego XP na nowy komputer i
    > wystarczyło podać mu sterowniki.

    Albo kłamiesz, albo miałeś tylko pojedyncze przypadki _bardzo_ podobnego
    sprzętu.

    Normą jest zwis przy próbie startu, także w trybie awaryjnym, a po
    próbie "naprawienia" z płytki, która teoretycznie powinna system po
    przeniesieniu naprawić - BSOD po normalnym restarcie i odmowa współpracy
    w trybie awaryjnym. W ostatnich 10 przypadkach przeniosłem bez czarów
    (tylko potem musiałem podstawić sterownik czy dwa - ale to była prawie
    identyczna płyta) raz, dwa razy pomogło naprawianie, a w pozostałych
    przypadkach - reinstalacja.

    > Ma rację. Linux nie jest intuicyjny. Miałem problem z automatycznym

    Pamiętaj, że dystrybucji linuxa jest MNÓSTWO. Możesz sobie wybrać. W
    odróżnieniu od windows - tam jest tylko jedynie słuszna linia partii.

    > montowaniem partycji ntfs przez fstab. Mimo, że montował nie widział
    > zawartości. Ponad połowa odpowiedzi na forum dotyczyła - przerób na
    > ext3. Takie pomoce to można w dupę wsadzić.

    Po USB? Podpinam dysk. System zgłasza pojawienie się nowego urządzenia i
    proponuje kilka działań, w tym otworzenie w przeglądarce plików. Klik.
    Zamontowane. Wyświetla.

    SuSE jakby co.

  • 117. Data: 2011-03-28 10:28:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    >LOL

    To powiedz co trzeba jeszcze zrobić, aby zainstalować system.

    >Chyba że łącza akurat nie ma.

    Niby przez telefon trzeba rejestrować? Nie trzeba.

    >O'RLY?

    System sam je pobiera.

    >No tak, można ukraść ;-/

    Nie trzeba, ale to za trudne na twoje IQ.

    >Widać nigdy nie miałeś filmu z innego regionu oznaczonego na płytce.

    Wyobraź sobie, że miałem. Spytał się czy zmienić region. Żadnych błędów nie
    miałem.

> [...]
    > (tylko potem musiałem podstawić sterownik czy dwa - ale to była prawie
    > identyczna płyta) raz, dwa razy pomogło naprawianie, a w pozostałych

    Było wykorzystywane sata? Jak tak to tu może być problem.

    > Pamiętaj, że dystrybucji linuxa jest MNÓSTWO. Możesz sobie wybrać.

    No tak: ubuntu, kubuntu, xubuntu, edubuntu, nubuntu, ebuntu, fluxbuntu. ;)
    Co z tego, że są różne wersje linuxa, skoro "w środku" jest to samo?

    > Po USB?

    Tak, pod USB. Mimo instalacji block-mount block-hotplug i ntfs-3g trzeba było
    doinstalować mount.ntfs-3g

  • 118. Data: 2011-03-28 10:50:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-27 12:47, *MC* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz
    > większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

    Podaj ze swej łaski choć jeden model TV poważnego producenta z matrycą TN.

    Według mojej wiedzy w TV LCD nie ma chyba ani jednego modelu z matrycą
    TN (wystarczy sobie posortować w jakiejś wyszukiwarce po kątach widzenia).
    Sharp stosuje ASV - ostatnio w lepszych modelach z dodanym żółtym pixelem
    Sony/Samsung - S-PVA (i odmiany)
    LG/Philips - S-IPS (i odmiany)
    Panasonic/Toshiba - IPS-Pro

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 119. Data: 2011-03-28 10:53:20
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-28 09:14, aga pisze:
> [...]
    > grafiki wybrać myślałam o pasywnejGainward GeForce 9500GT 512 DDR2 ,
    > lub tańsza GAINWARD GEFORCE 210 512MB DDR2/64BIT DVI/HDMI PCI-E
    9500 to troszke już starość.
    210 to taka mocna bieda ale z nowszych.
    Karta jak karta ;) Skoro nie grasz - wydawało by się że każdy wybór
    bardzo dobry bo pasywna więc nie będzie hałasować.

    Ale sprawdz czy używany program potrafi korzystać z technologii CUDA
    przy transkodowaniu wideo (albo używać zewnętrznego codeka który używa
    jakiś cuda/vivo/innych metod wspomagania kartą graficzną). Wtedy
    kodowanie wideo będzie znacznie szybsze, i tym szybsze im mocniejsza (i
    nowsza, bo w starych z wydajnością cuda bywało różnie) karta.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 120. Data: 2011-03-28 11:11:45
    Od: aga <a...@g...com>

    On 28 Mar, 12:53, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > W dniu 2011-03-28 09:14, aga pisze:

    szukałam karty bez wentylatora i taniej,
    które obecnie są nowsze i dobre, w miarę w niskiej cenie ( oczywiście
    już z wentylatorem)
    Bartek co byś zaproponował, żebym wiedziała na czym ewentualnie się
    wzorować, ... kierowałam się tylko chłodzeniem pasywnym :)
    Aga