  • 121. Data: 2011-03-28 12:13:10
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Daniel Jaworski napisał:

    > To pewnie lekkie NTG, ale czy możesz podpowiedzieć jaki to system i
    > jakie narzędzie do obsługi dysku wirtualnego. W jednej lokalizacji
    > chciałbym coś takiego wypróbować.

    A ja sie podepne z pytaniem - jak sie liczy ile ramu wykorzysta XP? Net
    podaje ze 3,25GB jest w stanie obsluzyc, ale czy to jest z pamiecia na
    grafice czy bez? :) Bo jak mam grafike 1GB DDR, to znaczy ze wkaldajac
    wiecej niz 2GB ramu - ramu obsluzy 2,25GB. Czyli dokladajac 4GB ramu
    mozna stworzyc sobie 3,75GB ramdysk, tak?
    I czy ten soft jest czegos wart, czy inaczej to zrobić? Jak?
    http://precyl.pl/tutorials/2500522-jak-zagospodarowa
    ae-nadmiar-pamieci-ram.html

  • 122. Data: 2011-03-28 12:20:36
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:

    > Może to, a może tamto. Czy nikt nie potrafi napisać jasno co was boli? A
    > co do ogarniania - do gniazdka DVI możesz podpiąć drugi monitor więc
    > skoro powstało takie rozwiązanie to ogarniecie dwóch monitorów nie może
    > być rzeczą niemożliwą dla człowieka. Ludzie spokojnie siedzą przed
    > trzema monitorami i jakoś dają radę. Podpowiem jedną z możliwości - okno
    > nie musi być na całą szerokość monitora

    Dwa monitory dziela obszar roboczy na 2 czesci, albo na 3 jak sa trzy
    monitory. Mozna blisko nich siedziec, i ogarniac co akurat potrzeba.
    Plamka (piksel) jest niewielki. Do tego mozna je ustawić "w półokregu"
    czego nei mzona zrobić z TV.

  • 123. Data: 2011-03-28 12:21:16
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

    > No wiec o co chodzi? Jakieśenigmatyczne ustawienia, ktore sprawiaja ze Tv
    > nie nadaje się jako monitor?

    Nadaje sie. Ale nie do wszystkiego i nie zawsze. Raczej - czasem nadaje
    sie. A nie - zawsze nadaje sie.

  • 124. Data: 2011-03-28 12:26:31
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:13:10 +0200, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > mozna stworzyc sobie 3,75GB ramdysk, tak?
    > I czy ten soft jest czegos wart, czy inaczej to zrobić? Jak?

    Pamięć grafiki nie jest bezpośrednio adresowana z systemu. U mnie mimo
    grafiki 2 GB XP pokazuje, że ma 3,5 GB.

  • 125. Data: 2011-03-28 12:27:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz" <m...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > stworzyc sobie 3,75GB ramdysk, tak?
    > I czy ten soft jest czegos wart, czy inaczej to zrobić? Jak?

    Najlepiej go zagospodarować tak, ze zainstalujesz 64-bitowy system
    operacyjny który cały ten ram wykorzysta na pamięć aplikacji i ten
    Twój swapfile nie będzie musiał być tak często używany...

  • 126. Data: 2011-03-28 12:28:23
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Leszek K. napisał:

    ae-nadmiar-pamieci-ram.html

    > Pamięć grafiki nie jest bezpośrednio adresowana z systemu. U mnie mimo
    > grafiki 2 GB XP pokazuje, że ma 3,5 GB.

    Ale XP 32 czy 64 bitowy? Mam 32 bitowy (pro PL SP3) - to moze dokupie
    4GB ramu i wrzuce na niego SWAPa ;) Brakuje mi ostatnio szybkiego swapa ;)

  • 127. Data: 2011-03-28 12:33:14
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > operacyjny który cały ten ram wykorzysta na pamięć aplikacji i ten
    > Twój swapfile nie będzie musiał być tak często używany...

    Ale to drożesze rozwiązanie, bo za 200 zł kupie 4GB ramu, albo pół
    systemu 64-bit, przy czym
    a) dojdzi emi reinstalka
    b) okaze sie, cze czesc mouich programow nie dziala lub dziala zle
    bede w plecy 2-3 dni robocze

    To wole dokupic ramu, duzo taniej, doraznie, jak bede kupowal nowy komp
    to bede mial 7 64-bit.

  • 128. Data: 2011-03-28 12:35:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-28 13:11, aga pisze:

    > szukałam karty bez wentylatora i taniej,
    > które obecnie są nowsze i dobre, w miarę w niskiej cenie ( oczywiście
    > już z wentylatorem)
    > Bartek co byś zaproponował, żebym wiedziała na czym ewentualnie się
    > wzorować, ... kierowałam się tylko chłodzeniem pasywnym :)
    Z pasywnie chłodzonych kart, z przyzwoitą wydajnością do celów np
    kodowania wideo, to widzę obecnie w hurtowni np:
    GeForce CUDA GT430 ZONE 1GB DDR3 128BIT DVI+HDMI+D-Sub (Passive) BOX,
    cena dla klienta około 270zł (w stosunku do ~140zł za 210)

    Różnica wydajności jest znaczna, bo obsługę pamięci ma znacznie szybszą
    (28GB/s kontra 6.4GB/s).
    W dodatku 430 obsługuje DirectX11 (i nowszy openGL 4.1) , co
    potencjalnie ułatwia (w windows 7) dostęp programów do wydajności karty,
    nie koniecznie w celu grafiki 3d w grach.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 129. Data: 2011-03-28 13:22:14
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    ae-nadmiar-pamieci-ram.html

    > Pamięć grafiki nie jest bezpośrednio adresowana z systemu. U mnie mimo
    > grafiki 2 GB XP pokazuje, że ma 3,5 GB.

    Znalazelm coś takiego:

    ------
    2) W Windows XP i Vi?cie opcja /PAE jest *celowo zablokowana*.
    Po prostu dany fragment kodu nie jest wkompilowywany w
    j?dro.

    |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" """""""""|
    | Rados?aw Sokó? | [url]http://www.grush.one.pl/[/url] |
    | | Politechnika ?l?ska |

    -------

    http://www.foonews.info/pl-comp-os-ms-windows-winnt/
    8500798-32-bitowy-windows-i-4-gb-ram-2.html

    No to wyglada, ze ma racje moj system pokazując 2GB choc testowo
    wlozylem dodatkowy 1GB.

    CPU-Z pokazuje 3GB.

    Plyta obsluguje do 8GB

    Ech :)

    Wiec wiecej ramu nie zobacze, tylko 2GB, a wiec caly dodatkowy moze isc
    na RAMDYSK

  • 130. Data: 2011-03-28 13:30:24
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 00:14:49 -0700, aga napisał(a):
    /../
    > No to moja konfiguracja legła w gruzach :), teraz pytanie jaka kartę
    > grafiki wybrać myślałam o pasywnejGainward GeForce 9500GT 512 DDR2 ,
    > lub tańsza GAINWARD GEFORCE 210 512MB DDR2/64BIT DVI/HDMI PCI-E
    > (589/800) (CHŁODZENIE PASYWNE)
    > co sadzicie o nich.

    Jak dojrzejesz do Athlona za 200zł to daj znać.