  • 131. Data: 2011-04-26 20:43:34
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Masz mocno nieaktualne informacje.
    > Aktualnei Sierra 2.0DOHC i Berlingo 1.6HDI.

    Zapamiętam i się poprawię na przyszłość. Swoją drogą, chyba zamieniłeś
    igły na widły? (Nie mówię o służbówce)

  • 132. Data: 2011-04-26 21:26:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 19:55:33 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

    > 6000?
    > jak na silnik diesla to raczej dużo..

    Liczyłem dla wysilonych silników, czyli benzyniaków. Diesle to jeszcze
    lepiej - mniejsza temperatura na wylocie.

    > a nie połowa tego? To silnik 4-suwowy..
    Racja, połowa. 250l naprawde wystarczy...

    --
    ___________ (R)

  • 133. Data: 2011-04-26 21:26:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 20:43:34 +0200, Filip KK napisał(a):

    > Zapamiętam i się poprawię na przyszłość. Swoją drogą, chyba zamieniłeś
    > igły na widły? (Nie mówię o służbówce)

    Dobre na trochę mniej dobre.

    --
    ___________ (R)

  • 134. Data: 2011-04-26 21:43:53
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-04-26 10:13, b...@g...pl pisze:

    > Gdy po palowaniu na autostradzie czekam max 2-3 minuty czyli zatrzymuje sie,
    > odpinam pasy, gasze swiatla itd... i OFF zadna turbina w moich turbolotach czy
    > to dlubanych czy stockowych nigdy nie odmowila wspolpracy.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie jest mocny argument? :)

    > Ogolnie czy to D czy Pb czasem zachodzi takie zjawisko jak spietrzenie
    > temperatur (kazdemu pewnie znany jest objaw gdy parkujesz, wylaczasz motor, a
    > za jakis czas wlacza sie wentrylator)

    Za jakiś czas? To chyba dotyczy tych, co mają elektryczną pompę wody?
    A samo wyłączenie po zaparkowaniu to zależy od samochodu. Obecnie mam
    tak, że wyłączenie stacyjki jest jednoznaczne z wyłączeniem wentylatora.
    W ogóle jaki jest sens, aby ten wentylator pracował po zatrzymaniu
    silnika? Czy płyn jeszcze krąży po zatrzymaniu pompy (różnica
    temperatur, ciśnienie, itp.)?

    Ostatnio kolega coś wspominał, że widział pod sklepem samochód, gdzie
    kierowca wyszedł, zamknął drzwi, a silnik jeszcze pracował przez chwilę.
    Ciekawe, czy to właśnie ze względu na chłodzenie silnika... W obecnych
    czasach, gdzie rozruch silnika następuje automatycznie po wciśnięciu
    guzika, nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś i coś takiego wymyślił... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 135. Data: 2011-04-26 21:58:02
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-04-26 11:31, Robert_J pisze:

    > Dam sobie prawą rękę uciąć że do podobnej, jak po godzinnym pałowaniu
    > :-)). Z temperaturą nie jest jak z dystansem, nie rośnie w miarę jazdy
    > ;-))). Osiąga jakiś stan ustalony i taka się utrzymuje.

    Tylko skąd pewność, że ta równowaga nastąpi po 20 min, a nie po 2h?
    Temperatura pewnie narasta eksponencjalnie...

    > Ja gotujesz wodę przez 5 godzin to dojdzie do 200 stopni? ;-)

    Jak zamkniesz w szczelnym naczyniu to dlaczego nie? Olej nie oddaje
    energii przez parowanie, jak woda w garnku... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 136. Data: 2011-04-26 22:00:08
    Od: spammtrapp <d...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 19:04, Filip KK pisze:

    > No nie da się, ale piszą mi że da się.

    Sam napisales ze sie da. O tu:
    "Gdy przejechałem trasę 1700 km jednym ciągiem.... Prędkość podróżna
    dość wysoka, bo autobahn i inne między-krajówki. Do 180km/h zwalniałem
    jak jadłem kanapki i piłem herbatkę, a 220-240 leciałem cały czas."

    W samym
    > Hamburgu stałem ze 2 albo nawet 3 godziny w tunelu.

    "Pałowałeś" silnik na korku w tunelu?

    Podsumowując:

    "Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami"

    "Gdy przejechałem trasę 1700 km jednym ciągiem.... Prędkość podróżna
    dość wysoka, bo autobahn i inne między-krajówki. Do 180km/h zwalniałem
    jak jadłem kanapki i piłem herbatkę, a 220-240 leciałem cały czas."

    "W samym Hamburgu stałem ze 2 albo nawet 3 godziny w tunelu. Takie były
    korki, żeby przejechać to miasto... Więc cały czas włączony silnik przez
    20 godzin."

    PS. Zakładając że 6 godzin z tych 20 stałbyś w korkach to i tak średnia
    prędkość wyniosłaby 120km/h. Bardzo daleko od 20 godzinnego pałowania
    auta z maksymalnymi prędkościami.

  • 137. Data: 2011-04-26 22:11:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 20:43, Filip KK pisze:
    > Swoją drogą, chyba zamieniłeś
    > igły na widły?

    ROTFL :>

    --
    Karolek

  • 138. Data: 2011-04-26 22:13:55
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Hmmm wiesz co, jak mnie pamięć nie myli to stary Polonez też potrafil kręcic
    wentylatorem po zgaszeniu. Wiec to ni9e jest taki młody wynalazek jak Tobie
    się wydaje.

  • 139. Data: 2011-04-26 22:18:14
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 22:00:08 +0200, spammtrapp napisał(a):

    > PS. Zakładając że 6 godzin z tych 20 stałbyś w korkach to i tak średnia
    > prędkość wyniosłaby 120km/h. Bardzo daleko od 20 godzinnego pałowania
    > auta z maksymalnymi prędkościami.

    A mnie cały czas ciekawi skąd wziął paliwo na taką akcję bez zatrzymania i
    gaszenia silnika? Z helikoptera kanistry z olejem napędowym mu zrzucali,
    czy co? A może jechał czinkłaczento w holenderskim gazie i zajęło mu to
    tydzień LOL

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 140. Data: 2011-04-26 22:49:45
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Hmmm wiesz co, jak mnie pamieae nie myli to stary Polonez te? potrafil krecic
    > wentylatorem po zgaszeniu. Wiec to ni9e jest taki m?ody wynalazek jak Tobie
    > sie wydaje.

    Potwierdzam - nawet rocznik '80 :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327