  • 1. Data: 2011-04-24 21:28:19
    Temat: Jakie felgi? Alu vs Stal
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W moim miejskim toczydle felgi koncza swoj marny zywot. Sa to 15"
    aluminiowe gnioty. Sa tak krzywe, ze schodzi powietrze miedzy rantem a
    opona, w miejscu gdzie felga jest lekko uderzona. Wygladaja, jakby ktos
    nimi oral pole, ranty maja pozdzierane od wjezdzania na krawezniki itd,
    ale mniejsza o to.
    Podzwonilem i obliczylem, ze prostowanie ich i regeneracja to w Krakowie
    wydatek rzedu 650zl. Odpada.
    Doszedlem do wniosku, ze oddam je na zlom, za co dostane ok 200zl (i tak
    za wiecej nikt ich nie kupi ode mnie).
    I teraz pytanie co kupic.
    Za ok. 450zl moge miec komplet nowych ladnych felg stalowych 15" z
    odpowiadajacymi wymiarami, ET itd.
    Tak sobie wygladaja:
    http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/77/88/
    72/1577887296

    Druga opcja, to zakup za takie same pieniadze (450zl) uzywanych felg
    aluminiowych. Za te kwote moge miec takie same felgi jak moje stare,
    tylko w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym (kilku sprzedawcow
    je oferuje). Np. tutaj:
    http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/75/27/
    17/1575271735

    I teraz powstaje dylemat. Nie zalezy mi na wygladzie, bo to auto do
    tluczenia po dziurach. Wazne, zeby felgi byly wytrzymale, nie krzywili
    sie na pierwszym krawezniku albo przejezdzie kolejowym/tramwajowym i
    zeby nie uchodzilo powietrze. Hamulce produkuja sporo pylu, bo auto ma
    za duzo mocy w stosunku do swojej masy i niestety prowokuje do szybszej
    jazdy ;)
    Czy wchodzic w te stalowe nowki, czy uzywki alusy?
    Jesli to ma znaczenie, to opony to 195/50R15 Yokohama C.Drive z rantem
    ochronnym.

  • 2. Data: 2011-04-24 21:34:19
    Temat: Re: Jakie felgi? Alu vs Stal
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin neoniusz

> [...]
    > Czy wchodzic w te stalowe nowki, czy uzywki alusy? Jesli to ma
    > znaczenie, to opony to 195/50R15 Yokohama C.Drive z rantem ochronnym.

    Ja bym mimo wszystko kupił alufelgi, ale poszukał markowych, a nie
    jakiegoś chińskiego gówna. Popytaj na forach marki który wzór jest
    solidny, pomiędzy różnymi felgami bywają bardzo duże różnice jeśli chodzi
    o wytrzymałość i nie sposób tego ocenić na oko. Stalówki też łatwo
    pokrzywić na rancie, a po za tym rdzewieją. No i przy stalówkach hamulce
    są zwykle gorzej chłodzone (ale to też zależy od wzoru alufelg z którymi
    je porównamy).

  • 3. Data: 2011-04-24 21:37:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-24 21:28, neoniusz pisze:
    > Czy wchodzic w te stalowe nowki, czy uzywki alusy?
    > Jesli to ma znaczenie, to opony to 195/50R15 Yokohama C.Drive z rantem
    > ochronnym.

    Ja bym poszukał sensownych felg aluminiowych. Sensownych, tzn. jako tako
    znanej firmy - np. polskie ATT są całkiem przyjemne, dość trwałe.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-04-24 21:43:40
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    > Ja bym mimo wszystko kupił alufelgi, ale poszukał markowych, a nie
    > jakiegoś chińskiego gówna. <ciach!>

    Akurat te z drugiej foty wyglądają na oryginalne Rovera.

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 5. Data: 2011-04-24 21:47:09
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-04-24 21:34, to pisze:
> [...]
    > pokrzywić na rancie, a po za tym rdzewieją. No i przy stalówkach hamulce
    > są zwykle gorzej chłodzone (ale to też zależy od wzoru alufelg z którymi

    W sumie to jezdzilem na tych felgach 5 lat i byly w miare OK. Wlasnie z
    takim wzorem, ktorego zdjecie wrzucilem.
    (http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/75/27
    /17/1575271735). Gdy
    kupilem to auto, to felgi juz byly w tragicznym stanie, ale teraz po
    zimie (a wlasciwie kilku zimach :)) jakos kompletnie sie sfatygowaly.
    Kupowanie innych alusow mija sie z celem - to bedzie zbedny wydatek, bo
    musialbym pewnie wylozyc ponad 1000zl. Nie chce po prostu juz do tego
    auta wiecej dokladac, bo nie warto. Tak wiec rozwazam opcje - stal albo
    te oryginalne ladne, ale ladne z allegro. O tyle dobrze, ze te alusy
    sprzedaje jeden gosc z okolicy, wiec moge bez problemu je sprawdzic na
    wywazarce, bo on prowadzi wulkanizacje. Az zaluje, ze nie mam zdjecia
    moich, bo to jest naprawde niezly przyklad jak tragicznie moga wygladac
    felgi ;) Idealnie by sie nadawaly, zeby je owinac wezem i tak jezdzic ;)))

  • 6. Data: 2011-04-24 21:49:08
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-04-24 21:43, Staszek Sosenko pisze:

    > Akurat te z drugiej foty wyglądają na oryginalne Rovera.

    Tak, one sa wlasnie oryginalne i do tej pory auto wlasnie na takich
    jezdzi (z fabryki na takich wyjechalo).
    Nowe sa strasznie drogie:
    http://www.xpartaccessories.co.uk/shop/54_254_0/rove
    r/rover_400/alloy_wheels/alloy_wheel_-_15__phoenix_7
    _spoke/index.html?

  • 7. Data: 2011-04-24 22:02:01
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nowe sa strasznie drogie:
    > http://www.xpartaccessories.co.uk/shop/54_254_0/rove
    r/rover_400/alloy_wheels/alloy_wheel_-_15__phoenix_7

    Ojapierdolę! 4,5 kafla + pewnie przesyłka... Grubo się cenią ;) Choć z
    drugiej strony nie powinno mnie to dziwić - ceny producenta zazwyczaj są
    wzięte z kosmosu. Jak ojciec skrzywił na dziurze dwie oryginalne alufelgi w
    Mercedesie W124 to mu zwrócili wg kosztorysu chyba po 900 PLN za sztukę.

  • 8. Data: 2011-04-25 06:25:24
    Od: z <z...@g...pl>

    neoniusz pisze:

> [...]
    > auta wiecej dokladac, bo nie warto. Tak wiec rozwazam opcje - stal albo
    > te oryginalne ladne, ale ladne z allegro.

    Jak nie musi wyglądać i nie chcesz dokładać to kup stalowe ale używane.
    Jakiś rok temu 15" można było kupić za 70 zł/szt.

  • 9. Data: 2011-04-25 09:16:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >W moim miejskim toczydle felgi koncza swoj marny zywot. Sa to 15"
    >aluminiowe gnioty. Sa tak krzywe, ze schodzi powietrze miedzy rantem a
    >opona, w miejscu gdzie felga jest lekko uderzona.

    Chyba mam taki sam problem.

> [...]
    >na krawezniki itd, ale mniejsza o to.
    > Podzwonilem i obliczylem, ze prostowanie ich i regeneracja to w Krakowie

    650 za wszystkie czy za jedną?
    I co znaczy regeneracja - również nowy lakier?
    Bo właśnie mam takie 4 sztuki do zrobienia, a że to do klasyka, to wymiana
    na nowe nie wchodzi w rachubę zbytnio.

  • 10. Data: 2011-04-25 09:37:14
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-04-25 09:16, Cavallino pisze:

    > 650 za wszystkie czy za jedną?
    > I co znaczy regeneracja - również nowy lakier?
    > Bo właśnie mam takie 4 sztuki do zrobienia, a że to do klasyka, to
    > wymiana na nowe nie wchodzi w rachubę zbytnio.

    Za wszystkie. Ok. 240zl za prostowanie i naprawe rantow (napawanie i
    toczenie/szlifowanie), 400-500 za srutowanie i malowanie (proszkowe albo
    inne w zaleznosci od firmy). Po czyms takim felgi wygladaja jak nowe.