  • 1. Data: 2011-04-25 23:43:05
    Temat: Co kupić (temat rzeka)
    Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>

    Witam,
    jeżdzę Fiestą z 94 roku i byłbym rad ją zmienić w przeciągu
    miesiąca. W związku z tym patrzę, czytam i się uczę, ale że dalej
    jestem ostatnią lamą postanowiłem się poradzić.

    Chciałem:
    1) Coś co nie jest wołowate. Szukam z litrażem >= 1.4l
    2) Czegoś w stylu "Lać i jeździć", mogę dbać, mogę jeździć co jakiś
    czas do serwisu ale moim hobby mimo wszystko jest
    elektronika/informatyka, a nie samochody. ;)
    3) Czegoś taniego w utrzymaniu i w częściach i spalaniu. Nawet nie
    wykluczam LPG. Dieslów trochę się boję ze względu na części i szemrania
    w UE. Nie musi być duże.

    4) Przy tym za tym z miarę dobrym wyposażeniem. To w sumie ma być
    dupowózek, ale nie kompletnie bez stylu. (Komputer, klima, i chętnie
    inne (tempomat, ESP, >=4 airbagi))

    Budżet to jakieś 10k-20k. Patrzyłem na roczniki >2002r (słusznie?) o
    przebiegu (jeśli wydaje się realny) < 200k.

    Przeglądam obecnie (słusznie?) - posortowane zainteresowaniem malejąco:
    1) Seat Ibiza
    2) VW Golf (lub Bora?)
    3) Toyota Yaris/Avensis
    4) Ford Fiesta; Fiat Punto (Punto jest wołowate z 1.2l silnikiem?)
    5) Alfa Romeo 147, i inne. Ale odradzają ze względu na
    awaryjność (słusznie?)

    Podoba mi się Rover 75, ale nie spełnia założeń eko; kolega kupił
    Lancię Lybrę z ok. 2000r. Chwali sobie, mi się podoba i w ogóle, ale
    boję się też o ekonomię. Poza tym zasadniczo nie chcę limuzyny (jak tym
    co jakiś czas pojadę w skały i zostawię pod lasem to niech tam wytrzyma
    moją 10g nieobecność).

    Coś z listy przeglądanych byście wyrzucili, coś dodali, na coś trzeba
    uważać? (Prócz oczywiście uważania na to by nie kupić trupa po wypadku
    z ładną blachą.) Jak ktoś sprzedaje coś circa takiego w okolicach
    Gliwic - chętnie obejrzę.

    Dzięki za *wszelkie* rady.

    --
    Tomasz bla Fortuna
    jid: bla(at)af.gliwice.pl

  • 2. Data: 2011-04-26 01:01:56
    Temat: Re: Co kupić (temat rzeka)
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > 1) Coś co nie jest wołowate. Szukam z litrażem >= 1.4l

    No fajnie, że patrzysz na Yaris i Avensis z litrażem 1.4. Jedno to będzie
    rakieta, drugie to będzie traktor. A dlaczego bez Corolli, jeśli akurat te
    dwa?

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2011-04-26 01:07:12
    Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 01:01:56 +0200
    "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):

    > No fajnie, że patrzysz na Yaris i Avensis z litrażem 1.4. Jedno to
    > będzie rakieta, drugie to będzie traktor. A dlaczego bez Corolli,
    > jeśli akurat te dwa?

    Chyba mam kiepski odbiór wnętrza Corolli (Nie żebym odbierał Yaris
    jakoś rewelacyjnie lepiej, ale zasadniczo mi się podoba). Corollę ma
    ktoś w rodzinie i nigdy jakoś mi nie siadła.
    Odnotowuję uwagę dot. 1.4 i Avensis. ;)

    Siedziałem już w Seatach i Fiatach w ramach małej turystyki salonowej,
    powybieram się znowu obejrzeć resztę opcji.

    Coś czego nie dodałem do pierwotnego posta:
    Rocznie chyba nie przekroczę 10000km. Będą zdecydowanie wypady na trasę,
    ale pewnie przeważająco ruch po mieście i Śląsku.

    pzdr,
    --
    Tomasz bla Fortuna
    jid: bla(at)af.gliwice.pl

  • 4. Data: 2011-04-26 07:56:18
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-04-25 23:43, Tomasz bla Fortuna pisze:

> [...]
    > 4) Ford Fiesta; Fiat Punto (Punto jest wołowate z 1.2l silnikiem?)
    > 5) Alfa Romeo 147, i inne. Ale odradzają ze względu na

    Jeśli bierzesz pod uwagę Audi A4 Avant (to taka trochę lepsza wersja
    Golfa Variant) z niezniszczalnym silnikiem 1.9TDi, to jest taki do
    wzięcia... zmieścisz się w budżecie a co najważniejsze, sprzedający
    uczciwie mówi, co jest do zrobienia. Rocznik 2000, stan licznika
    220.000km, tiptronic.

  • 5. Data: 2011-04-26 09:11:19
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > Audi A4 Avant (to taka trochę lepsza wersja Golfa Variant

    jesli juz z VW zestawiac to przeciez z Passatem, a nie Golfem...

    pzdr

  • 6. Data: 2011-04-26 10:34:11
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jesli juz z VW zestawiac to przeciez z Passatem, a nie Golfem...

    I tak i nie. A4 to niby klasa średnia, ale Passat to chyba znacznie
    obszerniejsze auto. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że w A4 B6 ilość miejsca na
    nogi z tyłu oraz pojemność bagażnika jest porównywalna z autami klasy
    kompakt, jak np. Golf, czy Focus.

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 7. Data: 2011-04-26 11:02:50
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz bla Fortuna <b...@t...be> napisał(a):

    > Witam,
    > je=BFdz=EA Fiest=B1 z 94 roku i by=B3bym rad j=B1 zmieni=E6 w przeci=B1gu
    > miesi=B1ca. W zwi=B1zku z tym patrz=EA, czytam i si=EA ucz=EA, ale =BFe dal=
    > ej
    > jestem ostatni=B1 lam=B1 postanowi=B3em si=EA poradzi=E6.

    Sorry, Twoje logika jest mocna pokrecona :)
    zadajesz pytanie i sam sobie blednie na nie odpowiadzasz...

    ogladasz pojazdy w salonie, wyrabiasz sobie jakies tam zdanie o wnetrzu ktore
    pojazdy czasem dzieli przepasc, stare auta byly fajniejsze w srodku, nowe to
    sam plastik i nastepnie chcesz kupic pojazd prawie 10-11 letni. Obecne modele
    poza niewatpliwym jako takim postepem technicznym (zawieszenie itd.. czasem
    regres... vide corolla E11 i potem E12 z belka z tylu, w E15 jakos wyszli z
    twarza i chociaz w DCAT wsadzaja wielowachacz z tylu, zamiast belki jak w
    slabszych silnikach.) to jednak inna generacja niz te dekade tamu.

    malo ktory pojazd 10-11 letni bedzie mial wszystko co sobie zalozyles byl
    ekonomiczny itd... ;P

    kup passata trafisz na ESP i 4 poduchy, komp i klimatronica. Tanie czesci i
    dobrze znosi LPG choc tu trzeba wydac 4 tysiena dobra instalacje (2.0 oraz
    odmiany 1.8, 1.8T)

  • 8. Data: 2011-04-26 12:24:00
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-26 10:34, Staszek Sosenko pisze:

> [...]
    > miejsca na nogi z tyłu oraz pojemność bagażnika jest porównywalna z
    > autami klasy kompakt, jak np. Golf, czy Focus.

    Zależy jak to rozpatrywać. Bagażnik jest większy niż Golf/Focus. Miejsca
    z tyłu na nogi jest mało ale w sytuacji kiedy odsuniesz na maksa do tyłu
    przedni fotel (a wtedy na przednim fotelu ja przy 184cm wzrostu mogę
    wyciągnąć nogi do przodu bez zginania kolan a i tak nadal jest ~5-10cm
    luzu do ściany i nie dotykam jej nogami). W Golfie tak jest? Nie jest,
    jest dużo mniej miejsca z przodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 9. Data: 2011-04-26 13:01:39
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Witaj!

    Jesli interesuje Cie Skoda Octavia badz Mazda 323F - obie z bogatym
    wyposazeniem, nie kreconymi licznikami, a przy tym auta, w ktorych
    masz udokumentowane wymiany rozrzadu itp. - odezwij sie na gg 5767314
    lub gsm 888-886-192.

    W obu autkach spokojnie zmiescisz sie w budzecie i na chwile obecna
    nie bedziesz musial inwestowac - pewne zrodlo. Jesli chcesz, moge
    podeslac foto itp.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 10. Data: 2011-04-26 13:32:40
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > I tak i nie. A4 to niby klasa średnia, ale Passat to chyba znacznie
    > obszerniejsze auto.

    Zalozyciel watku ze swoim budzetem bedzie kupowal zapene Passata B5/B5FL
    a ten jest niemal blizniakiem A4 (rowniesnika)...

    Pzdr