  • 1. Data: 2011-04-24 17:51:08
    Temat: amortyzatory "ogólnego stosowania"
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!
    Które amortyzatory stricte samochodowe
    nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
    masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
    Na ściskanie.

    Jeśli ktoś może m i poradzić, bo pralkowe amorki chyba dużo
    słabsze i na rozciaganie, a samochodowe jakby za mocne... ale może
    ktokolwiek słyszał...

    Pozdrawiam Świątecznie
    Feromon

  • 2. Data: 2011-04-24 18:44:01
    Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Feromon" <f...@w...pl> wrote in message
    > Witam!

    > nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
    > masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
    > Na ściskanie.

    Motocyklowe?

  • 3. Data: 2011-04-24 19:13:54
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości

    > Motocyklowe?
    Mogą podejść - z jakiegoś klasyka mniejszej pojemności.
    Zwłaszcza te z regulacją (czego w samochodowych nie uświadczysz).

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-04-24 19:30:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    do postawienia to sprezyny i do tego dopiero amortyzatory zeby nie latało
    jak zyd po pustym sklepie

  • 5. Data: 2011-04-24 20:06:40
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ip1mnn$fjb$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > do postawienia to sprezyny i do tego dopiero amortyzatory

    Motocyklowe (przynajmniej niektóre)
    mają na wejściu jedno i drugie :-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2011-04-24 20:08:37
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
> [...]
    > nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
    > masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.

    Tak jak ktoś pisał raczej motocyklowe albo rowerowe (widziałem jakieś
    rozwiązanie z jedną golenią). W samochodowych za ściskanie i powrót
    odpowiadają sprężyny, amortyzator odpowiada natomiast za tłumienie.
    Cen motocyklowych nie znam, ale rowerowe tanie nie są. Za podstawowe
    modele (sprężyna + olej) trzeba dać ~300 zł, średniaka idzie kupić za
    ~700-800, a wypasy ... nie będę Cię dołował.

    --
    Gregorius

  • 7. Data: 2011-04-24 20:46:19
    Od: juhass <j...@p...fm>

> [...]
    > nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
    > masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.

    Zdecydowanie motocyklowe, klasyczne- z modeli bez centralnego
    amortyzatora, albo z centralnym, z tym że przy założeniu 3 sztuk ciężko
    będzie znaleźć odpowiednio miekkie.
    Ja bym celował w poszukanie 3 szt amorków klasycznych od czegoś pokroju
    Honda CB500- znajdziesz używki, ale ich stan to loteria...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 8. Data: 2011-04-24 22:35:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś może m i poradzić, bo pralkowe amorki chyba dużo
    > słabsze i na rozciaganie, a samochodowe jakby za mocne... ale może

    Siłowniki od klapy ( tanie jak barszcz ), można kombinować z doborem
    siły, albo dołożyć zewnętrzne sprężyny.
    Amortyzatory przemysłowe ( drogie jak diabli, ale nie do zajechania ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2011-04-25 00:25:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
    > masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.

    Tak jak koledzy pisali - do postawienia sprężyny.

    Amortyzatory to już w zależności jaką masz amplitudę, częstotliwość tych
    drgań i w jakich kierunkach działają, bo być może nie zrobisz tego
    jednym amortyzatorem.

    Prosty, tani i niezbyt twardy amortyzator to np. tylny z Fiata
    Cinquecento (w samochodzie "leży" na nim właśnie około 150kg).

  • 10. Data: 2011-04-25 22:24:21
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Które amortyzatory stricte samochodowe
    > nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
    > masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
    > Na ściskanie.

    Żadne, ponieważ amortyzatory samochodowe nie posiadają sprężyn. One tylko
    tłumią skoki, zapobiegając huśtaniu się samochodu jadącemu po wybojach, ale
    same jako takie nie wywierają żadnej siły przeciwdziałającej sile ciążenia
    samochodu. Od tego są sprężyny i resory.
    Tak jak Ci już koledzy podpowiedzieli - tylko sprężyny lub amortyzatory od
    podnoszenia klap samochodowych lub mebli, bo te mają wewnątrz sprężyny.