  • 21. Data: 2016-01-20 15:42:13
    Temat: Re: jak dziala myszka?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    Wed, 20 Jan 2016 15:07:27 +0100 Mario <M...@...pl> napisał:

    >A może ktoś nie lubi myszy radiowych? Np. ja :-) Skrócenie kabelka
    >raz
    >na dwa-trzy lata to mniejszy kłopot niż chrzanienie się z bateriami.

    Ale nie ma problemu z bateriami.
    Dwa eneloopy, drugi zawsze w torbie.

    Tylko ze ... ostatnia myszka radiowa, MS zreszta, poszla na smietnik z
    powodu degeneracji gumowej obreczy na kolku.
    Nie kabelkiem, to kolkiem :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-01-20 15:42:46
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 15:32:39 +0100 Mario <M...@...pl> napisał:

    >Noszenie w torbie laptopa myszy z kabelkiem, znacznie skraca żywotność
    >kabelka.

    Tu się nie wypowiem, laptopa używam rzadko, do pracy wolę komputer
    stacjonarny, ale widzę że ludzie na ogół zwijają przewody od zasilaczy
    laptopowych i innych urządzeń w taki sposób, że mocno przełamują je
    tuż przy obudowie urządzenia. Po prostu mocno nawijają je na obudowę.
    Mnóstwo takich zasilaczy naprawiałem. Być może z myszami robią
    podobnie. Ja staram się przewodów nie załamywać.

  • 23. Data: 2016-01-20 15:44:24
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:26, __Maciek pisze:

    > A może ktoś nie lubi myszy radiowych? Np. ja :-) Skrócenie kabelka raz
    > na dwa-trzy lata to mniejszy kłopot niż chrzanienie się z bateriami.

    Ja w 2 myszach wymieniam baterie mniej więcej co 4 miesiące a w kolejnej
    nigdy nie wymieniałem (a rok co najmniej ma). Jak pomyślę, że kiedyś
    się chrzaniłem z kabelkami...

  • 24. Data: 2016-01-20 15:51:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

    >Ja w 2 myszach wymieniam baterie mniej więcej co 4 miesiące a w
    >kolejnej
    >nigdy nie wymieniałem (a rok co najmniej ma). Jak pomyślę, że kiedyś
    >się chrzaniłem z kabelkami...

    Coraz oszczedniejsze robia, ale ... kiedys ci ta bateria wysiadzie, a
    im rzadziej zmieniana, tym wieksza szansza, ze akurat pod reka dobrej
    nie bedzie :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-01-20 15:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    użytkownik __Maciek napisał:

    >Prosto z butelki 99% IPA. Soczewka zrobiła się
    >matowa, różne badziewia tym czyściłem,
    >większość plastików była odporna, jednak raz zmatowiało.

    Troche dziwne, bo IPA to standardowy rozpuszczalnik przemyslowy.
    Uzycie wrazliwego na niego plastiku to i problem z doborem, no bo
    ktory tak ladnie matowieje, i proszenie sie o klopoty ... a moze
    celowe postarzanie ?
    Do pierwszego czyszczenia :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-01-20 15:59:30
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 06:39:41 -0800 (PST) b...@g...com napisał:

    >Prosto z butelki 99% IPA. Soczewka zrobiła się
    >matowa, różne badziewia tym czyściłem,
    >większość plastików była odporna, jednak raz zmatowiało.

    Może jakieś dziwne tworzywo w takim razie, rozpuszczalne w IPA. Przy
    następnym grzebaniu w jakiejś myszy, sprawdzę na niepracującej części
    tego zespołu optyki czy jest odporny na ww. trunek.

  • 27. Data: 2016-01-20 16:20:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:42, __Maciek pisze:

> [...]
    > Mnóstwo takich zasilaczy naprawiałem. Być może z myszami robią
    > podobnie. Ja staram się przewodów nie załamywać.

    Wyciągasz zasilacz a jego kabel splątany jest z kabelkiem od myszki. I
    wyciąga ci się dyndająca na końcu kabelka myszka. No chyba ze myszkę
    sobie za każdym razem wkładasz do worka strunowego. Były swego czasu
    myszki ze zwijanym kabelkiem, ale też były nietrwałe. Kabelek był
    znacznie cieńszy. Oprócz nietrwałego kabla to z kabelkiem od myszy jest
    mniej komfortowo w prowizorycznych warunkach, w których korzysta się z
    laptopa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2016-01-20 16:22:49
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:42, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tylko ze ... ostatnia myszka radiowa, MS zreszta, poszla na smietnik z
    > powodu degeneracji gumowej obreczy na kolku.

    Mi się zaczęła obracać ta gumowa obręcz i musiałem ją przykleić klejem.
    A przez długi czas myślałem, że ona mi się tak wyślizgała ze się ślizgam
    palcem po niej :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2016-01-20 16:25:55
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:51, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Coraz oszczedniejsze robia, ale ... kiedys ci ta bateria wysiadzie, a im
    > rzadziej zmieniana, tym wieksza szansza, ze akurat pod reka dobrej nie

    Zdarzało mi się, że u klienta w fabryce padała i musiałem wyjeżdżać na
    zewnątrz po baterie :) Ale zdarzało mi się też, że mi spadła myszka z 12
    metrów na beton i musiałem jechać po nową myszkę do marketu. Mam już
    chyba ze 3 gwizdki radiowe osierocone przez myszki :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2016-01-20 16:43:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    >Wyciągasz zasilacz a jego kabel splątany jest z kabelkiem od myszki.
    >I wyciąga ci się dyndająca na końcu kabelka myszka. No chyba ze
    >myszkę sobie za każdym razem wkładasz do worka strunowego.

    No chyba, ze uzywasz myszki bez kabelka i nic sie nie plata.

    >Były swego czasu myszki ze zwijanym kabelkiem, ale też były
    >nietrwałe. Kabelek był znacznie cieńszy.

    Mialem swego czasu taka, co oprocz radia mogla tez dzialac na kabelek.
    I ladowala akumulatory. No i problem nietrwalego kabelka sie
    minimalizowal - kilka uzyc na rok, to nieduzo.

    Myszka o ile pamietam po paru latach nadal dobra byla, tylko plastik
    zaczal sie jakos dziwnie lepic.

    J.