  • 1. Data: 2016-01-20 00:12:16
    Temat: Raspberry Pi B2 do kupienia taniej - dziś
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    W dniu 20.01.2015 na ibood.pl jest m.in. Raspberry.

    Cytat:
    "W zestawie: Raspberry Pi Model B2 płyta główna, obudowa, karta Sandisk
    Ultra Micro SDHC 8GB, oprogramowanie KODI, kabel HDMI Ethernet 1m, kabel
    Cat5e 2m, adapter AC (2A) ze złączem USB"

    Całość za 254,95 + 29,95.

    Link bezpośredni:
    http://extra-pl-pl.forum.ibood.com/products/17523-16
    0120/raspberry-pi-b2/

    lub krócej: http://tnij.org/eaxmdsb

    Jeszcze przy okazji z własnego doświadczenia: proponuję dokleić
    radiatory, jeśli będzie się podkręcać. Gotowe komplety kosztują kilka do
    kilkunastu zł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2016-01-20 00:50:19
    Temat: Re: Raspberry Pi B2 do kupienia taniej - dziś
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > Ultra Micro SDHC 8GB, oprogramowanie KODI, kabel HDMI Ethernet 1m, kabel
    > Cat5e 2m, adapter AC (2A) ze złączem USB"

    [..]

    Jakaś rewelacyjna ta cena to nie jest, no może dla kogoś kto nie potrafi
    samodzielnie skompletować co potrzebuje.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-01-20 01:16:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 00:50, AlexY pisze:

    > [..]
    >
    > Jakaś rewelacyjna ta cena to nie jest, no może dla kogoś kto nie potrafi
    > samodzielnie skompletować co potrzebuje.

    Owszem.
    Ale jest naprawdę dobry akościowo i wydajny zasilacz, solidna i dobrze
    spasowana obudowa, niezły kabel HDMI.
    Nie są to plasikowe zabawki jak te z różnych sklepów dla idiotów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-01-20 02:08:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    [..]

    > Owszem.
    > Ale jest naprawdę dobry akościowo i wydajny zasilacz, solidna i dobrze

    Fakt, obudowa nawet mi się podoba.
    Kabel HDMI to tylko kabel, tak jak skrętka komputerowa, wszystko co niby
    lepsze to tylko bełkot marketingowy, bity mają gdzieś złocenia i inne
    ściemy :)

    > Nie są to plasikowe zabawki jak te z różnych sklepów dla idiotów.

    Tylko po co obudowa skoro ma być radiator i to bez wiatraka, mam banana
    pi z radiatorem od starego pentiuma, bez obudowy, procek co prawda
    dualcore ale za to ma SATA i gigabit, transfery w sieci lokalnej rzędu
    40-50MB/s przy obciążeniu proca poniżej 20%. Nie żebym reklamował czy cuś ;)

  • 5. Data: 2016-01-20 09:47:58
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > dualcore ale za to ma SATA i gigabit, transfery w sieci lokalnej rzędu
    > 40-50MB/s przy obciążeniu proca poniżej 20%. Nie żebym reklamował czy
    powiedzcie mi prosze na czym polega fenomen rasbery/banana pi? Arduino
    nie jest tak popularne, pomimo że jest proste, małe i tanie. PI jest
    bardziej komputerem, nie sterownikiem, a w dziedzinie komputerów można
    się posiłkować tanimi eeepc, laptopami, albo pctami. wielkość? Wieklość
    ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon
    z andoridem....
    Do czego używacie owoc-pi?

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-01-20 10:02:49
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-01-20 09:47, ToMasz pisze:
    > Do czego używacie owoc-pi?

    Do tego, aby dziecko nie zostało europeistą, itp.

    --
    A Stasiewicz

  • 7. Data: 2016-01-20 10:07:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 09:47, ToMasz pisze:
> [...]
    > ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    > jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon

    Ja Malinkę kupiłem na wyjazdy, jako centrum multimedialne.

    Owszem, mogę do zastanego TV czy innego monitora podpiąć laptoka (mam
    wszelakie przejściówki z różnych standardów audio-video na różne inne),
    ale wolę podpiąć jakieś maleństwo i sterować nim pilotem TV - o ile TV
    ma HDMI-CEC czy jak się to tam nazywa. A jak nie ma, to myszką,
    klawiaturą, przeglądarką internetową z innego urządzenia, czy "pilotem"
    z telefonu z Androidem.

    Oprócz tego jest na owocka kilka kompilacji linuksów, nawet Microsoft
    chwali się 10-tką. Ale reponsywność tych co widziałem jest na razie słaba.

    Może służyć za serwer (lub klient) DLNA, ftp, http.

    Oprócz tego do malinki można podpinać wyświetlacze, kamerki, termometry,
    itd, itp. Ot, takie budowanie z klocków dla trochę większych chłopców ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-01-20 10:36:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
    > powiedzcie mi prosze na czym polega fenomen rasbery/banana pi? Arduino
    > nie jest tak popularne, pomimo że jest proste, małe i tanie. PI jest
    > bardziej komputerem, nie sterownikiem, a w dziedzinie komputerów można

    I o to chodzi, oddzielamy się niejako od warstwy sprzętowej jeśli chcemy
    i traktujemy to jako linux/android box zachowując możliwość użycia
    sprzętu. Zakładam że 90% zastosowań to media player, po co targać
    PC/laptopa do salonu jak można sprawę załatwić owockiem za 25$ na stałe
    podpiętym do TV?

> [...]
    > ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    > jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon

    Podepniesz telefon z androidem do LAN'u inaczej niż przez WiFi? Nie tędy
    droga.

    > Do czego używacie owoc-pi?

    U mnie robi jako serwer linuxowy (samba, www i inne takie), zamiast
    kompa biorącego ~100W czy laptopa ~20W. Bierze 1.5W jak dysk pójdzie
    spać, jest bezgłośne, praktycznie się nie grzeje.

  • 9. Data: 2016-01-20 11:46:58
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 20-01-16 o 10:36, AlexY pisze:
> [...]
    > kompa biorącego ~100W czy laptopa ~20W. Bierze 1.5W jak dysk pójdzie
    > spać, jest bezgłośne, praktycznie się nie grzeje.

    Bardzo to wszystko ambitne.
    Tylko nie wiem po co zawracać sobie d. skoro kostka mx z
    czterordzeniowym ARMem 8GB pamięci i 2GB Ram + klawiaturą robi to
    wszystko za 40$.
    ma wszystko. 3x USB, czytnik SD, wifi, ethernet,zdalne
    sterowanie,pilota.Linuxa/Androida na pokładzie.
    Polsce póki co zostaje produkcja jabłek (dobrych), kiełbasy etc.
    Żaden to despekt.
    Tak wyszło.

  • 10. Data: 2016-01-20 15:48:03
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    > jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon

    Arduino było popularne, ale wielu ludzi zniechęcało bo wymagało piania
    "pod mikrokontroler". Jest widocznie grupa ludzi woląca pisać programy
    pracujące pod linuksem. Płytki miniaturowych komputerków pod linuksa
    były do tej pory w cenie rzędu 100$, co było barierą blokującą
    rozpowszechnienie. RPi ma trochę portów na pokładzie więc jednak jest
    wygodniejszy do stosowania jako sterownik niż laptop, smartfon czy
    router. Zresztą były na routery aplikacje do sterowania, wykorzystujące
    wyjścia sterujące diodkami kontrolnymi jako porty załączajace urządzenia :)
    A ja osobiście używam RPi jako serwer XBMC, bo nie chce mi się robić
    jakiś hobbystycznych pierdół. Gdyby syn był znacznie młodszy, to może
    bym się bawił w jakieś konstruowanie robotów, aby mu dać możliwość
    programowania ich.

    --
    pozdrawiam
    MD