  • 1. Data: 2016-01-20 08:32:21
    Temat: jak dziala myszka?
    Od: a...@g...com

    Witam

    taka nowoczesna co swieci dolem na czerwono :))
    nie ta stara na kulke,
    no sie zepsula i wieci chcialbym naprawic.

    pzdr gucio

  • 2. Data: 2016-01-20 09:27:17
    Temat: Re: jak dziala myszka?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    gucio napisał:

    > taka nowoczesna co swieci dolem na czerwono :))
    > nie ta stara na kulke,
    > no sie zepsula i wieci chcialbym naprawic.

    Działa na zasadzie kabelka. Jeśli zepsuta, to przeważnie
    kabelek gdzieś pęcnięty.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-01-20 10:31:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >taka nowoczesna co swieci dolem na czerwono :))
    >nie ta stara na kulke,
    >no sie zepsula i wieci chcialbym naprawic.

    A nadal swieci ? Bo albo kabelek urwany, albo przeczyscic trzeba.

    Dziala prosto - w myszce jest kamera, ktora patrzy na stol.
    Porownuje sie obraz z kamery z poprzednim obrazem z tejze kamery,
    wylicza o ile sie obraz przesunal i raportuje do komputera.

    A moze stol zmieniles ? Musi byc na nim cos, co kamera wypatrzy i moze
    przesuniecie wyliczyc.
    Jak idealnie gladki, bez zadnego wzoru, rysy ani drobinki kurzu, to
    taka myszka nie dziala.

    J.

  • 4. Data: 2016-01-20 12:46:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]

    Nie bardzo wiem, jak skorygować "wieci" - na "wiecie", czy na "świeci"...?

    > Działa na zasadzie kabelka. Jeśli zepsuta, to przeważnie
    > kabelek gdzieś pęcnięty.

    Albo i spięty nawet, rzadziej, ale się zdarza.
    W moim przypadku mynia miała pęcnięte, ale 4 scieżki, akurat te
    najtrudniejsze w zrobieniu.
    Ale, ponieważ jej miniaturowy rozmiar idealnie dla mnie pasował
    (tradycyjnego rozmiaru jest dla mnie za duża, choć łapy wcale nie mam małe),
    zdecydowałem się naprawić, kowalskim sposobem, ale się opłaciło -
    odskrobanie emulsji (no, soldermaski), zacynowanie ścieżek, zacynowanie
    cienkiego drucika, dokładne!, przyłożenie drucika do ścieżki, zacynowanie
    całości, odcięcie nadmiaru drucika. Urządzonko pracuje do dziś (będzie
    jakieś 6-7 lat), nawet chyba raz kabelek przycinałem, bo pęc raczył był.
    Najlepsze, że będąc praworęcznym, przyzwyczaiłem się mysz obsługiwać lewą
    ręką i jeśli ktoś mi dla wygody chce przestawić mysz na lewą rękę, co zdarza
    się u znajomych, nie pozwalam - siła przyzwyczajenia. Czemu tak - dzięki
    temu prawa łapa zostaje wolna i może jednocześnie np. pisać na klawiaturze.
    Robota nie jest zbyt łatwa, bo trzeba się starać i uważać, aby cyna nie
    styknęła się z sąsiednią ścieżką, w miarę obfite karmienie topnikiem pomaga,
    ale "zanim się stanie".

    --
    Najlepsi elektronicy są na wiejskich dyskotekach - lutują jak ta lala!

  • 5. Data: 2016-01-20 12:47:16
    Od: a...@g...com

    mam juz kilka :))
    1 swieci ale po podlaczeniu w usb gniazdo laptopa nawet nie pipsnie windows
    2- przerywa
    3-kabelek przy wtyczce usb przerywa

    i mysle ze to glowne uszkodzenia myszek, ten usb kabelek przy wtyczce
    bo popatrzalem na plytke i wyglada wsio dobrze, luty itd

    prosze o uwagi

  • 6. Data: 2016-01-20 13:06:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >małe), zdecydowałem się naprawić, kowalskim sposobem, ale się
    >opłaciło - Urządzonko pracuje do dziś (będzie jakieś 6-7 lat),

    Tak swoja droga - w dawniejszych czasach w takich pasujacych myszkach
    zdarzalo mi sie przelaczniki pod przyciskami wymieniac.
    Nie wytrzymywaly zbyt dlugo - rok ?

    A od dawna tego nie robie, a myszki pare lat wytrzymuja.
    Zmienili te przyciski, polepszyli ? Myszki to w sumie potanialy.

    >Najlepsi elektronicy są na wiejskich dyskotekach - lutują jak ta
    >lala!

    Lutownica ... dawniej zwana kastetem :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-01-20 13:29:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tak swoja droga - w dawniejszych czasach w takich pasujacych myszkach
    > zdarzalo mi sie przelaczniki pod przyciskami wymieniac.
    > Nie wytrzymywaly zbyt dlugo - rok ?

    Jakoś nie rozkminiałem, acz zdarzało się i to w różnych myszach robić,
    przeważnie jednak wystarczyło przełącznik dobrze oczyścić i psiknąć WD40.
    Zasyfiały się nalotem i nie zawsze stykało.
    Czasem jednak łamały się blaszki sprężynujące i wtedy Houston miał problem.

    > A od dawna tego nie robie, a myszki pare lat wytrzymuja.

    Może powietrze zdrowsze? :)

    > Zmienili te przyciski, polepszyli ? Myszki to w sumie potanialy.

    Albo technologia ten tego... Albo jakiś czołowy producent myszek miał za
    dużo zwrotów tych przełączników i pogonił ich producenta? Jak IBM Węgrów z
    dyskami...

    > Lutownica ... dawniej zwana kastetem :-)

    Dobra piącha wystarczy! :)
    Jak topnika dobrego użyć, to i lutowanie lepsze :))

    --
    +48

  • 8. Data: 2016-01-20 13:43:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 12:47, a...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > i mysle ze to glowne uszkodzenia myszek, ten usb kabelek przy wtyczce
    > bo popatrzalem na plytke i wyglada wsio dobrze, luty itd

    Kabelek przy wtyczce? Pierwsze słyszę.

    Skróć kabel, kup wtyczkę do montażu i przylutuj. Albo kup jakikolwiek
    kabel z USB-A z jednej strony, drugą wtyczkę obetnij i koniec wlutuj do
    myszki. To tylko 4 przewody.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2016-01-20 14:25:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Jakoś nie rozkminiałem, acz zdarzało się i to w różnych myszach
    >robić, przeważnie jednak wystarczyło przełącznik dobrze oczyścić i
    >psiknąć WD40. Zasyfiały się nalotem i nie zawsze stykało.

    Hm, w ciaglym uzyciu, to nie powinny sie pokrywac :-)

    >Czasem jednak łamały się blaszki sprężynujące i wtedy Houston miał
    >problem.

    Zadnego, wymienialem caly przelacznik. Od razu, bo nierozbieralny, to
    i czyszczenia nie bylo.

    Fakt - wymienialem te membrankowe przyciski, moze teraz sa inne, o
    innej budowie.

    >Może powietrze zdrowsze? :)

    No, siarki w paliwach coraz mniej.

    >Albo technologia ten tego... Albo jakiś czołowy producent myszek miał
    >za dużo zwrotów tych przełączników i pogonił ich producenta?

    Watpie - to jednak dluzszy czas wytrzymywalo.
    No chyba ze ta dwuletnia europejska gwarancja ... myslicie, ze wielu
    klientow reklamowaloby mysz np po roku ?

    J.

  • 10. Data: 2016-01-20 14:54:45
    Od: b...@g...com

    użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > i mysle ze to glowne uszkodzenia myszek, ten usb kabelek przy wtyczce
    > bo popatrzalem na plytke i wyglada wsio dobrze, luty itd

    Obciąć 5cm przewodu wychodzącego z myszy
    i przylutować. Przeczyścić wacikiem, ostatnio
    alkohol izopropylowy rozpuścił mi plastik, wziął
    i zmatowiał.

    Jak operacja się uda, ale pacjent zejdzie, kupić nowe.