  • 11. Data: 2009-09-10 12:07:47
    Temat: Re: jak akarta graficzna do obróbki zdjęć ?
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    Możesz zawsze skorzystać z tych o których pisałem:
    http://www.ngohq.com/graphic-cards/16275-ati-9-8-wit
    h-new-cp.html Są z
    CP, więc nie potrzebują NET Frameworka jak te z CCC. Ładują się
    szybciej i startują od razu z gammą jaką sobie ustawiłeś.

    Jako ciekawostka - to stery "do wszystkiego AMD/ATI" więc jak masz
    jeszcze płytę na chipsecie AMD to już nie potrzebujesz żadnych
    oddzielnych sterowników przy instalce. Zawierają też kodeki AVIVO i
    sterownik do puszczania dźwięku via HDMI.

  • 12. Data: 2009-09-10 12:08:57
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    No to mi się podoba: kolega pisze "Tak, by nie przepłacić", a ty
    sugerujesz Quadro CX. Tak jakby kolega pytał jaki samochód tak aby
    nie przepłacić a ty "Ferrari F430". Wart swojej ceny? Chyba tak.
    Rzeczywiście nie przepłaci, tyle że będzie musiał sprzedać dom i
    zaciągnąć kredyt na 50 lat.

    Napisałem odpowiednią adnotację że to tylko w przypadku kiedy nie liczymy
    się z budźetem i w ogóle zaznaczyłem że coś takiego jest.

    PS Cywilne karty NV nie mają w Photoshopie CS4 ŻADNEJ przewagi na ATI.
    Ani nie korzystają z CUDA ani żadnych innych ficzerów. Koniec i
    kropka.

    Wspomaga, prawdopodobnie karty ATI też ale GPU wspomagają wspomniane
    przezemnie funkcje.

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
    wirusow 4336 (20090814) __________

    4336 (20090814) __________

  • 13. Data: 2009-09-10 12:52:52
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Krzysztof Kudłacik wrote:

    > ATI mnie mocno rozczarowało od czasu, kiedy sterowniki do mojej karty
    > uniemożliwiły mi zainstalowanie aktualizacji .NET

    To na pewno byla wina sterowników, a nie operatora?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-09-10 12:56:16
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    MW wrote:

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy
    > sygnatur wirusow 4336 (20090814) __________
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Nie dość, że nie umiesz cytować postów to jeszcze dokleiłeś dwie sygnaturki
    NODa podkreslające głębokie lamerstwo ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 15. Data: 2009-09-10 13:12:50
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    > Nie dość, że nie umiesz cytować postów to jeszcze dokleiłeś dwie
    > sygnaturki NODa podkreslające głębokie lamerstwo ;-)

> [...]

    Możesz uświadamiać w bardziej cywilizowany sposób.
    A tak tylko się czepiasz. Jak ta źle wychowana część kobiet.

    MW

    4336 (20090814) __________

  • 16. Data: 2009-09-10 13:32:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    MW wrote:

    > Możesz uświadamiać w bardziej cywilizowany sposób.
    > A tak tylko się czepiasz. Jak ta źle wychowana część kobiet.

    To jest bardzo cywilizowany sposób! Nie masz pojęcia o cytowaniu, nie
    wywalasz sygnaturek i jeszcze te lamerskie informacje NODa! Lame!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 17. Data: 2009-09-10 16:39:24
    Od: Krzysztof Kudłacik <n...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 14:52:52 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > To na pewno byla wina sterowników, a nie operatora?!

    Nie wiem, kim jest tajemniczy 'operator' ;)
    Ale to wina sterów. Kiedy mnie to dopadło, pogugalełem i faktycznie wiele
    osób raportowało ten sam problem. Niestety z nieznanych mi powodów recepty
    uzdrawiające - np. czyszczenie z rejestru wpisów o wersjach .NET - nie
    zadziałały.

    --
    stopka tymczasowa
    por+folio: http://born66.net/portfolio/

  • 18. Data: 2009-09-10 17:15:21
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    P.Sperling wrote:

    > CUDA w Photoshopie w ogóle nie jest wykorzystywane. Praktycznie
    > każda nowsza karta się nada:
    > http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
    > http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
    >
    > Wg Adobe każda karta z "at least 128 MB of RAM--and a display
    > driver
    > that supports OpenGL 2.0 and Shader Model 3.0" nada się równie
    > dobrze
    > do CS4.
    >
    > Co bym wybrał? Tę kartę:
    > http://www.proline.pl/sklep.php?p=ASUS+HD4350+512MB (świetnie
    > zrobiona, pasywna, potrzebuje jedynie 25W w szczycie, a w
> [...]

    Zdecydowanie odradzam* Jeśli rzeczywiście ktoś miałby
    skorzystać z wspomagania PS CS4 przez kartę graficzną
    (o ile PS CS4 potrafi naprawdę z tego skorzystać) to
    odradzałbym nabywanie AŻ TAK SŁABEJ karty do tego celu.

    Wyraźnie wydajniejsze są konstrukcje z linii HD 4670,
    które(o ile producent czegoś nie p..opsuje) w pobiera
    w spoczynku coś koło 8W, koło 30W podczas pracy, przy
    zasadniczo wyższej wydajności.

    Radeony HD 4670 także są produktowane w wersji pasywnie
    chłodzonej, m.in. producentem takich konstrukcji jest
    Sapphire:
    http://www.kirk.pl/pricelist/item.aspx?PID=C9201145

    * chyba że budżet bardzo skrzeczy.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert

  • 19. Data: 2009-09-10 18:00:57
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Marek pisze:
    > Pewnie kupię photoshopa i zastanwiaam się nad doborem karty grafcznej do
    > komputera. Tak, by nie przepłacić, ale i wykorzystać CUDA .

    Poczytałem odpowiedzi na to pytanie i zupełnie się zgadzam: tak, ja też
    chciałbym najnowszą, najszybsza kartę, oczywiście cuda (i te na kiju, i
    te od wianków). Ale jak na razie to mam w komputerze starego Matroxa
    P750. Dlaczego? Ano dlatego, że jak go wymieniłem któregoś dnia na jedną
    z tych nowoczesnych kart nVidii za ciężkie pieniądze, to się okazało, że
    mam świtny sprzęt do grania (tak, naprawdę świetny, płynnie generujący
    najbardziej skomplikowany obraz terenu z najbardziej realistycznym
    odwzorowaniem detali), ale nie do Photoshopa pracującego z dwoma
    monitorami. Więc szybciutko wykopałem Matroxa ze śmietnika i wsadziłem z
    powrotem na stare miejsce, a kartę nVidii sprzedałem.

    Co takiego różni mojego Matroxa od nVidii? Mogę podłączyć jednocześnie
    dwa monitory przez DVI i mam świetnie działające, stabilne drivery do
    obsługi dwóch monitorów oraz naprawdę dobrze działające zarządzanie
    dwoma monitorami. Kiedy porówna się służące do tego oprogramowanie
    nVidii i Matroxa to wyraźnie widać, że jednak nVidia jest bardziej
    ukierunkowana na graczy. Natomiast Matrox niemal wyłącznie na pracę z
    grafiką.

    Więc może jednak na potrzeby Photoshopa lepiej kupić kartę Matroxa
    zamiast nVidii, a jednocześnie system 64-bitowy i więcej RAM-u?

    Jakub Roguski

    http://www.roguski.eu

  • 20. Data: 2009-09-10 18:58:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 19:15:21 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
    napisał(a):

    > Radeony HD 4670 także są produktowane w wersji pasywnie
    > chłodzonej, m.in. producentem takich konstrukcji jest
> [...]

    Jak budżet bardzo skrzeczy to pieniędzy na zakup CS4 też nie będzie.