-
11. Data: 2011-04-12 13:18:37
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:
> Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
> więc o wiatr nie był przyczyną
To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
cytuje...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
12. Data: 2011-04-12 13:56:32
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: "mick.w" <m...@p...fm>
On 12 Kwi, 13:18, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:
>
> > Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
> > więc o wiatr nie był przyczyną
>
> To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
> I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
> cytuje...
Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić
-
13. Data: 2011-04-12 16:52:26
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:
> Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
> ustawić
Podstawowa geometria to zbieżność kół osi przedniej i to głównie ona
wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni.
Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają
takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są
istotne. Zobacz chociaż czy jadąc prosto masz ustawioną kierownice w
poprawnej pozycji bo byli tacy co twierdzili że zbieżność jest ok ale ma
Pan koło kierownicy o jeden ząbek przestawione...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
14. Data: 2011-04-12 17:01:48
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:
> On 12 Kwi, 13:18, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>> W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:
>>
>>> Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
>>> więc o wiatr nie był przyczyną
>>
>> To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
>> I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
>> cytuje...
>
> Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
> ustawić
A badali całą geometrię obu osi? Bo jeśli ustawili tylko przód licząc
na to że tył jest prosty, to możesz mieć znoszenie. Zresztą prawdę
mówiąc jeśli geometria tylnego zawieszenia i/lub całego nadwozia nie jest
idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwości regulacyjnych, to znoszenie
trzeba korygować poprawkami... albo doprowadzić najpierw wszystko do ideału.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
15. Data: 2011-04-12 19:40:52
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: JAM <j...@y...com>
On Apr 12, 11:01 am, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
wrote:
>
> A badali ca geometri obu osi? Bo je li ustawili tylko prz d licz c
> na to e ty jest prosty, to mo esz mie znoszenie. Zreszt prawd
> m wi c je li geometria tylnego zawieszenia i/lub ca ego nadwozia nie jest
> idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwo ci regulacyjnych, to znoszenie
> trzeba korygowa poprawkami... albo doprowadzi najpierw wszystko do idea u.
Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude. Jezeli jestes po
gwarancji i znasz dobrego fachowca to w wielu pojazdach taki fachowiec
potrafi obrabiarka albo za pomoca podkladek zmienic katy w pewnych
granicach nawet jak producent tego nie przewidzial ale takiej zlotej
raczce trzeba zaplacic za wiedze :-). Ech ta tania produkcja. Kiedys
wiecej ludziom dawali do regulacji :-(
>
> --
> Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowa ne,
> z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz ci
> gts /kropka/ pl | lub ca o ci pogl dom ich Autora.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
16. Data: 2011-04-12 20:58:10
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:
> Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
> z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
> producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
> McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
> ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude
..
> Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(
przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie
zaliczył doła, jak do dwóch stojących w kolejce Mercedesów dołączył
trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w
zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu
i cierpliwości.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na
warsztat wziął coś innego.
--
Pozdr.
Michał
-
17. Data: 2011-04-12 21:57:03
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "mick.w" napisał w wiadomości:
Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić
----------------------------------------------------
----
Opisz proszę jak ustawili ci zbieżność. Chodzi mi o to że czy od razu
zaczeli ustawiać zbieżność czy napierw zrobili w kolejności ...
1. Ciśnienie w oponach, obciążenie auta
2. Kompensacja bicia obręczy ! ... ważne po to aby płaszczyzny kół lewych i
prawych na których wystepuje najmniejsze bicie się pokryły (były do siebie
symetralne)
Kolejna kwestią to, to że podczas ustawiania zbieżności (czy rozbiezności)
to ten parametr wykonuje się _zawsze_ na końcu.
Najpiew mierzy (bądź reguluje) w kolejności:
3. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie koła,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbieżność (lub rozbieżność) kół
i po zbiezności wykonuje się pomiar zbieżności całkowitej a po niej na sam
koniec pomiar skrętów kół po to aby sprawidzić czy koła mają róźne kąty
skrętu (celem spełnienia zależnościa Ackermann'a)
Czy tak właśnie robili jak napisałem _powyżej_ ?
Bo ja nieraz się spotkałem że od razu po założeniu chorągiewek (skali) na
koła tylne blokuja kierownicę, blokują hamulec, ustawiają koła na środek
(ale nie względem osi tylnej tylko względem położenia kątowego kół
przednich) i od razu kluczem kręcą drążki patrzać czy jest po równo względem
chorągiwiec na tyle. I Tyle.
Jeśli tak Ci zrobili to im podziękuj i drugi raz do nich nie jedź bo szkoda
kasy i nerwów.
Pozdr.
PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe.
--
Bugatti
-
18. Data: 2011-04-12 22:02:57
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
> Podstawowa geometria to zbieżność kół osi przedniej i to głównie ona
> wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni.
> Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają
> takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są
> istotne.
Wyprzedzenia sworznia zwornicy, jego pochylenie i pochylenie koła także mają
tak samo ważny wpływ jak zbieżność. Dodatkowo zbieżność właśnie z nimi jest
połączona zaleznościami kinematycznymi...więc nie mów mu że liczy się tylko
zbieżność.
Pozdr.
--
Bugatti
-
19. Data: 2011-04-12 23:46:56
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: "mick.w" <m...@p...fm>
On Apr 12, 9:57 pm, "Bugatti" <s...@m...pl> wrote:
> U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci:
>
> Dzi pojade do nich. Na co jeszcze zwr c uwage? Co mogli jeszcze le
> ustawi
>
> ----------------------------------------------------
----
>
> Opisz prosz jak ustawili ci zbie no . Chodzi mi o to e czy od razu
> zaczeli ustawia zbie no czy napierw zrobili w kolejno ci ...
> 1. Ci nienie w oponach, obci enie auta
> 2. Kompensacja bicia obr czy ! ... wa ne po to aby p aszczyzny k lewych i
> prawych na kt rych wystepuje najmniejsze bicie si pokry y (by y do siebie
> symetralne)
>
> Kolejna kwesti to, to e podczas ustawiania zbie no ci (czy rozbiezno ci)
> to ten parametr wykonuje si _zawsze_ na ko cu.
> Najpiew mierzy (b d reguluje) w kolejno ci:
> 3. k t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
> 4. pochylenie ko a,
> 5. pochylenie sworznia zwrotnicy
> 6. i dopiero zbie no (lub rozbie no ) k
>
> i po zbiezno ci wykonuje si pomiar zbie no ci ca kowitej a po niej na sam
> koniec pomiar skr t w k po to aby sprawidzi czy ko a maj r ne k ty
> skr tu (celem spe nienia zale no cia Ackermann'a)
>
> Czy tak w a nie robili jak napisa em _powy ej_ ?
>
> Bo ja nieraz si spotka em e od razu po za o eniu chor giewek (skali) na
> ko a tylne blokuja kierownic , blokuj hamulec, ustawiaj ko a na rodek
> (ale nie wzgl dem osi tylnej tylko wzgl dem po o enia k towego k
> przednich) i od razu kluczem kr c dr ki patrza czy jest po r wno wzgl dem
> chor giwiec na tyle. I Tyle.
> Je li tak Ci zrobili to im podzi kuj i drugi raz do nich nie jed bo szkoda
> kasy i nerw w.
>
> Pozdr.
>
> PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe.
>
> --
> Bugatti
Poprawili, teraz nie znosi, przynajmniej ja tego nie zauważam. Co do
kolejności to trudno mi stwierdzić czy była prawidłowa-nie znam się na
tym-ale na pewno z ich usług już nie skorzystam.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
-
20. Data: 2011-04-13 00:13:18
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: JAM <j...@y...com>
On Apr 12, 2:58 pm, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:
> W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:
>
>
>
> > Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
> > z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
> > producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
> > McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
> > ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude
> ..
> > Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(
>
> przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie
> zaliczył doła, jak do dwóch stojących w kolejce Mercedesów dołączył
> trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w
> zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu
> i cierpliwości.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na
> warsztat wziął coś innego.
>
> --
> Pozdr.
> Michał
ML to nie econobx. On ma podwojne wachacze z przodu i 5-cio drazkowe
niezalezne zawieszenie z tylu. W ML reguluje sie i przod i tyl. Oba te
typy zawieszen nie tylko moga miec regulacje ale wrecz musza ze
wzgledu na krotsza zwrotnice i wiecej elementow co powoduje wiekszy
rozrzut katow zawieszenia przy produkcji co wymaga regulacji juz na
linii produkcyjnej. W efekcie jednak otrzymujesz produkt znacznie
lepiej ustawiony niz typowy econobox.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/