  • 1. Data: 2011-04-11 20:27:16
    Temat: W Stolicy jeżdżą jednak nienajgorzej
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam,

    http://wyborcza.pl/jazdapopolsku/1,113777,9412676,Ek
    speryment__Gazety__w_20_najwiekszych_miastach_Polski
    .html?fb_ref=su&fb_source=home_oneline

    "Reporterzy "Gazety" w 20 największych miastach przeprowadzili cztery
    eksperymenty, by porównać, jak zachowują się kierowcy w typowych
    sytuacjach na drodze. Chcieliśmy zbadać poziom agresji i empatii.
    Przekonać się, gdzie najbezpieczniej być pieszym. "

    Google albo kłamie albo nie było :-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-04-11 20:32:58
    Temat: Re: W Stolicy jeżdżą jednak nienajgorzej
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    http://wyborcza.pl/jazdapopolsku/1,113777,9412676,Ek
    speryment__Gazety__w_20_najwiekszych_miastach_Polski
    .html?fb_ref=su&fb_source=home_oneline

    "Nie masz cwaniaka nad warszawiaka" - piosenka Grzesiuka w nowej aranżacji
    podbija YouTube'a, ale to melodia przeszłości. Warszawiacy to
    najuprzejmiejsi kierowcy w Polsce, przynajmniej gdy są u siebie. Pieszych
    najgorzej traktuje się w Olsztynie, innych kierowców - w Białymstoku,
    najbardziej ślamazarnie jeżdżą w Kielcach

[...]

    Wyniki nas zaskoczyły.

    1. Kto się pcha na pomarańczowym?

    Nasi reporterzy wybrali ruchliwe skrzyżowanie w centrum każdego z 20 miast i
    liczyli, ile aut nie czeka na światło zielone, ale wjeżdża na skrzyżowanie
    już na pomarańczowym, choć przecież ktoś może jeszcze jechać z innego
    kierunku. Braliśmy pod uwagę dziesięć kolejnych cykli i wyciągaliśmy
    średnią.

    Kto w Polsce ma najmniej cierpliwości i na znak "uwaga" naciska pedał gazu?

    Najbardziej nerwowi okazali się kierowcy w Opolu, gdzie na pomarańczowym
    wjeżdżały średnio ponad cztery auta. Najspokojniej było w Poznaniu - tu
    jakby nikt się nie spieszył, nikt na nikogo nie trąbił, na pomarańczowym
    ruszał średnio rzadziej niż jeden samochód.

    Średnia dla 20 miast: 2,5 auta.

    2. Ilu przejedzie na zielonym?

    W całej Polsce zbadaliśmy płynność ruszania spod świateł. Liczyliśmy, ile
    aut wjechało na skrzyżowanie w ciągu 15 sekund od zapalenia się zielonego
    światła. Test powtarzaliśmy dziesięć razy.

    Gdzie są najbardziej ślamazarni kierowcy w Polsce? W Kielcach, gdzie w ciągu
    15 sekund zdołało wjechać na skrzyżowanie zaledwie pięć aut.

    Średnia dla Polski to dziesięć aut.

    Gdzie kierowcy mają najlepszy refleks? W Krakowie - tu podczas jednego cyklu
    wjeżdżało średnio 16 aut!

    3. Kto przepuści pieszego?

    Teoretycznie pieszy na pasach ma pierwszeństwo, a jak jest w praktyce?

    Reporterzy znaleźli w swoich miastach dwujezdniową drogę bez sygnalizacji
    świetlnej. Następnie próbowali przejść na drugą stronę ulicy, licząc, który
    z kolei kierowca wpuści ich na pasy.

    Średnio w skali kraju robił to dopiero... co siódmy kierowca.

    Nerwy ze stali muszą mieć piesi w Olsztynie - tu na pasy wpuszcza dopiero co
    trzydziesty kierowca.

    Najgrzeczniejsi są kierowcy w Katowicach. Zatrzyma się co drugi.

    4. Kto wpuści z podporządkowanej?

    W godzinach szczytu w korku próbujemy wbijać się z podporządkowanej w drogę
    z pierwszeństwem. Liczymy, ile samochodów przejedzie, zanim osiągniemy cel.
    Prób - dziesięć.

    I co się okazuje? Kierowcy są bardziej uprzejmi dla siebie nawzajem niż dla
    pieszych. Średnio co drugi-trzeci w skali kraju wpuszcza naszych reporterów
    przed siebie.

    Najlepiej jest w Warszawie i Toruniu - tam wpuszczał prawie każdy (średnio
    co 0,7 auta).

    Najbardziej zawzięci są kierowcy w Białymstoku - wpuszczało tam co 13. auto.

    Źródło: Gazeta Wyborcza

  • 3. Data: 2011-04-11 21:33:15
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

> [...]
    > skrzyżowanie już na pomarańczowym, choć przecież ktoś może jeszcze jechać
    > z innego kierunku. Braliśmy pod uwagę dziesięć kolejnych cykli i

    Co to jest światło pomarańczowe?
    R.

  • 4. Data: 2011-04-12 06:50:39
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-11 21:33, R pisze:

    > Co to jest światło pomarańczowe?

    Jasnoczerwone.

    Shrek.

  • 5. Data: 2011-04-12 08:55:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Jasnoczerwone.

    E, ciemnożółte ;).

  • 6. Data: 2011-04-12 09:31:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > typowych sytuacjach na drodze. Chcieliśmy zbadać poziom agresji i
    > empatii. Przekonać się, gdzie najbezpieczniej być pieszym. "

    A co na to ubezpieczyciele ? W stolicy drozej bo tam wyzsze zarobki
    czy juz nie drozej ?

    J.

  • 7. Data: 2011-04-12 09:37:28
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-12 09:31, J.F. pisze:
> [...]
    .html?fb_ref=su&fb_source=home_oneline

    > A co na to ubezpieczyciele ? W stolicy drozej bo tam wyzsze zarobki czy

    Liczą ilość wypadków w stosunku do mieszkańców. Niestety w warszawie
    większość przyjezdnych nie melduje się. Więc takie im wychodzą wyliczenia.

    A.

  • 8. Data: 2011-04-12 12:25:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w

    > Liczą ilość wypadków w stosunku do mieszkańców. Niestety w
    > warszawie większość przyjezdnych nie melduje się. Więc takie im
    > wychodzą wyliczenia.

    A nie powinni liczyc szkodowosci u swoich klientow ?
    Do ilosci wypadkow to do niedawna mieli dostep chyba kiepski - tyle
    co w policyjnych statystykach ?

    J.

  • 9. Data: 2011-04-12 12:49:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-12 12:25, J.F. pisze:

    > A nie powinni liczyc szkodowosci u swoich klientow ?

    Nie wiem. Choć gdybym był firmą ubezpieczeniową, to wolałbym
    ogólnokrajowe statystyki niż swoje. Daje to jednak większy przekrój.

    > Do ilosci wypadkow to do niedawna mieli dostep chyba kiepski - tyle co w
    > policyjnych statystykach ?

    No i takie wyliczenia im wyszły:)

    A.

  • 10. Data: 2011-04-12 13:05:27
    Od: hamberg <r...@g...com>

> [...]
    > sytuacjach na drodze. Chcieliśmy zbadać poziom agresji i empatii.
    > Przekonać się, gdzie najbezpieczniej być pieszym. "

    ech, polecam chinskich tasksowkarzy - to jest dopiero przezycie... do
    niskiej ceny przejazdu dolaczamy cene strachu ;). Trabienie,
    poganianie dlugimi juz chyba na stale maja w kodeks wpisane.