-
21. Data: 2011-04-13 00:25:38
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Od: JAM <j...@y...com>
On Apr 12, 3:57 pm, "Bugatti" <s...@m...pl> wrote:
> U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci:
>
>
> Kolejna kwesti to, to e podczas ustawiania zbie no ci (czy rozbiezno ci)
> to ten parametr wykonuje si _zawsze_ na ko cu.
> Najpiew mierzy (b d reguluje) w kolejno ci:
> 3. k t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
> 4. pochylenie ko a,
> 5. pochylenie sworznia zwrotnicy
> 6. i dopiero zbie no (lub rozbie no ) k
> ...
Sprobuj tak wyregulowac Lexusa LS 460. On ma 5-cio drazkowe
zawieszenie przednie podobne do Audi A8. W Lexusie nie mozna ustawiac
kazdego elementu pojedynczo, bo ustawianie jednego automatycznie
zmienia drugi. Diler Lexusa musi korzystac z programu komputerowego,
ktory podaje o ile zabkow i w ktora strone trzeba obrocic sruby
regulacyjne aby od pomierzonego bledu przywrocic projektowane katy. W
Audi A8 wogole nie mozna ustawic geometrii jednego kola. Mozna jedynie
usunac roznice kata pochylenia zwrotnicy pomiedze lewym a prawym kolem
poprzez przesuwanie calej ramy dolnego zawieszenia w poprzek co usuwa
problem samochodu sciagajacego w czasie jazdy. Rama Audi jest mocowana
do nadwozia poprzez podluzne otwory pozwalajace na jej przesuwanie.
> ...
> Pozdr.
>
> --
> Bugatti
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/