  • 1. Data: 2011-04-11 17:53:51
    Temat: nieodpowiedni rozmiar opon
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    Renault Thalia 1.2 16V.
    Kupując ten samochód dostałem od poprzedniego właściciela dostałem
    opony letnie 175/70R14. Gdy je założyłem, zauważyłem wolniejsze
    przyspieszenia (żeby ruszyć muszę trochę na wyższych obrotach niż
    normalnie, zauważalne szczególnie na wzniesieniach), trochę wyższe
    wartości spalania na komputerze. Popatrzyłem do książki i znalazłem
    dozwolone rozmiary opon:
    175/65R14
    175/70R13.

    Moje pytanie czy niewłaściwy rozmiar może być przyczyną takiego
    zachowania? Co może jeszcze on spowodować? Wyższe spalanie,
    niewłaściwe pomiary na licznikach, uszkodzenia zawieszenia?
    Zastanawiam się czy warto w takim razie kupić nowe czy używać je aż
    się zniszczą (starczą gdzieś na 2 sezony)

  • 2. Data: 2011-04-11 18:11:31
    Temat: Re: nieodpowiedni rozmiar opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał
> [...]
    >normalnie, zauważalne szczególnie na wzniesieniach), trochę wyższe
    >wartości spalania na komputerze. Popatrzyłem do książki i

    Roznice masz 3%. IMO - nieodczuwalne.
    Szczegolnie ze opony uzywane, troche starte i to juz nie jest 8mmna
    promieniu tylko mniej.

    >Moje pytanie czy niewłaściwy rozmiar może być przyczyną takiego
    >zachowania? Co może jeszcze on spowodować? Wyższe spalanie,
    >niewłaściwe pomiary na licznikach, uszkodzenia zawieszenia?

    Zanizanie predkosci, zanizanie przebiegu, w zwiazku z tym -
    zawyzanie spalania obliczonego.
    Przyspieszenia teoretycznie podobne - trzeba po prostu zmieniac
    biegi nieco inaczej. Nie dotyczy ruszania na 1-ce - bedzie gorzej.
    No i moze sie zmienic predkosc maksymalna.

    Ale to wszystko nie przy 3% - tzn niby tez, ale nie zauwazysz.

    J.

  • 3. Data: 2011-04-11 18:42:45
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    On Apr 11, 6:11 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > No i moze sie zmienic predkosc maksymalna.
    >
    > Ale to wszystko nie przy 3% - tzn niby tez, ale nie zauwazysz.

    A czy hamowanie może mieć to jakiś wpływ?

  • 4. Data: 2011-04-11 18:55:39
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-11 18:42, Michał Jabłoński pisze:
    > A czy hamowanie może mieć to jakiś wpływ?
    Może, tak gdzieś do 3% ;) ale w kierunku lepszego hamowania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-04-11 18:55:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
    >A czy hamowanie może mieć to jakiś wpływ?

    mniej wiecej taki sam - miedzy "zaden" a "3%". I tak nie zauwazysz.

    J.

  • 6. Data: 2011-04-12 07:01:23
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    >Zastanawiam się czy warto w takim razie kupić nowe czy używać je aż
    >się zniszczą (starczą gdzieś na 2 sezony)

    jeździć, nic nie uszkodzisz a różnice we wskazaniach pomijalne

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2011-04-13 21:17:50
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 11.04.2011 17:53, Michał Jabłoński pisze:
> [...]
    > normalnie, zauważalne szczególnie na wzniesieniach), trochę wyższe
    > wartości spalania na komputerze. Popatrzyłem do książki i znalazłem

    To ja się podepnę z pytaniem: Czy do 140KM Mondeo mogę założyć opony
    205/55/R16 zamiast 215/55/R16? Nie ukrywam, że chodzi o sporą różnicę w
    cenie, jeśli jednak taka zmiana będzie ze sobą niosła jakieś negatywne
    konsekwencje to odżałuję. Auto użytkowane raczej spokojnie, bez
    szaleństw, więc na super przyczepności w szybko pokonywanych zakrętach
    mi nie zależy.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 8. Data: 2011-04-13 22:21:00
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-04-13 21:17, zefir pisze:
> [...]
    > konsekwencje to odżałuję. Auto użytkowane raczej spokojnie, bez
    > szaleństw, więc na super przyczepności w szybko pokonywanych zakrętach

    Nie odczujesz roznicy

    --
    venioo
    GG:198909

  • 9. Data: 2011-04-14 07:22:49
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > więc na super przyczepności w szybko pokonywanych zakrętach mi nie zależy.

    spokojnie

    do naszego firmowego mondeo ktoś przez przypadek właśnie takie kupił i tak
    jeździ od dwoch lat.

    Jedyne co to trochę dziwnie wygląda, bo dziura miedzy oponą a nadkolem jest
    większa. Poza tym nie ma żadnych problemów

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 10. Data: 2011-04-14 08:26:07
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 14.04.2011 07:22, Scyzoryk pisze:

> [...]
    >
    > Jedyne co to trochę dziwnie wygląda, bo dziura miedzy oponą a nadkolem jest
    > większa. Poza tym nie ma żadnych problemów

    Ok, dzięki za odpowiedzi.

    --
    pzdr.
    zefir