  • 11. Data: 2014-05-10 03:25:15
    Temat: Re: drukarka 3d
    Od: "Jacek Cycek" <j...@c...net.pl>

    "nowyr" <d...@y...pl> wrote in message
    news:536d3b6e$0$2379$65785112@news.neostrada.pl...
    >A to?
    >
    > http://www.ebay.com/itm/3D-Printer-DUPLICATOR-4-Dual
    -Extruders-Transparent-Casing-Makerbot-Rep-1KG-ABS-/
    181352430717?pt=COMP_Printers&hash=item2a39727c7d

    > Na allegro sa po dwa razy tyle.

    zobacz na alibaba.cn

    --
    jc

  • 12. Data: 2014-05-10 16:01:12
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ewentualnie Robo 3D (
    > http://allegro.pl/drukarka-3d-hit-z-usa-robo-3d-i420
    4487601.html ). Ale
    > kosztuje sporo drożej, a osiągi ma prawdopodobnie bardzo zbliżone. Na
    > pewno lepiej wygląda :)

    Robo na ebayou można dostać za $1000 czyli 3000PLN - minus VAT EU. Tylko co
    to warte ?

    > Jeśli nie chcesz się bardzo dużo bawić - lepiej kupić gotową, złożoną.
    > Składanie to zajęcie na ładnych parę dni - a może i tygodni, jak ktoś nie
    > ma sporego doświadczenia. Więc odradzam. No, chyba że lubisz się tak bawić
    > i masz na to czas.

    Nieee, nie chce samemu składać. Ale wczoraj oglądałem opinie na YT i wiele
    drukarek ma kretyńskie błędy mechaniczne. Luzujące się rolki, koła pasowe
    albo przeniesienie napędu przez 2-3 paski w szeregu. Widać, że amatorzy to
    projektowali. Jest bardzo dużo złych opinii z nakręconymi niedociągnięciami,
    które właściwie dyskwalifikują. Mechanika rozsypie się lub jest bez sensu.

    > Zwróć uwagę na;
    >
    > filament - najlepiej 1.75mm (bywa też grubszy) - ten jest chyba łatwiej
    > dostępny i w szerszej ofercie.

    Będę pamiętał :-)

    > dysza najlepiej 0.3 mm (nie większa). Zazwyczaj można ją wymienić. Czym
    > mniejsza tym lepsza jakość druku (stosuje się praktycznie 0.2 - 0.3mm).
    > Z tym, że oczywiście, czym mniejsza średnica dyszy, tym trzeba mieć
    > większe doświadczenie - wbrew pozorom drukowanie wymaga pewnego
    > doświadczenia. No ale to jest rzecz do nauczenia.

    Podają wszędzie dyszą 0.4 i nic o wymienności nie mówią ale zwrócę uwagę
    przy wykonywaniu drugiego przelecenia ofert po wstępnej selekcji :-)

    > Minimalna warstwa = 0,02mm albo mniej (z tym, że to mniej, to zazwyczaj
    > pobożne życzenie producenta :)

    Podają 100 mikronów ale zwrócę uwagę

    > Podgrzewany stolik - bez tego nie da się drukować niektórymi tworzywami

    Tak to jest wymóg

    > Konstrukcja - możliwie solidna. Czyli najlepiej właśnie profile alu.
    >
    > Wszelkie "druciaki" itp. odradzam.

    Alu i silniki bezpośrednio napędzające śruby kulowe. Bez pasków
    pośredniczących.

  • 13. Data: 2014-05-10 16:02:15
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Jacek Cycek" <j...@c...net.pl> wrote in message

    > "nowyr" <d...@y...pl> wrote in message

    -Extruders-Transparent-Casing-Makerbot-Rep-1KG-ABS-/
    181352430717?pt=COMP_Printers&hash=item2a39727c7d

    > zobacz na alibaba.cn

    Ja wiem, ja to przeglądam ale jest zatrzęsienie towaru. Muszą być chociaż
    jakieś recenzje na YouTube.

  • 14. Data: 2014-05-10 16:33:44
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 maja 2014 22:51:33 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > Nic precyzyjniejszego niż może taki profabb w tej cenie nie znajdziesz.
    >
    > Akurat zresztą ona (i podobnie do niej) są wystarczająco dokładne.
    >
    > Wymiary to najmniejszy problem - istotna jest minimalna grubość warstwy,
    >
    > realnie do osiągnięcia.
    >

    > W tej cenie to możesz liczyć na 0.2mm , do 0.1mm raczej nie zejdziesz.
    >
    > A wymiary "poziome" to najmniejszy problem.

    Po co piszesz o jakiś abstrakcyjnych 0,1 0,2 jak nigdy w życiu nie widziałeś jak
    wygląda coś co jest zrobione z taką dokładnością.

  • 15. Data: 2014-05-10 16:35:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "nowyr"
    > [...]Bez pasków pośredniczących.
    Przy głowicy, która nie generuje oporów pasek coś zaburzy?

    Robert

  • 16. Data: 2014-05-10 20:23:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > "nowyr"
    > Przy głowicy, która nie generuje oporów pasek coś zaburzy?

    Opory głowicy robią kable zasilające i żyłka plastiku.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2014-05-10 21:09:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "AlexY"
    > Opory głowicy robią kable zasilające i żyłka plastiku.

    Dlatego dziwię się, że paski są w niełasce. :-)

    Robert

  • 18. Data: 2014-05-10 21:39:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-10 16:01, nowyr wrote:
    > Alu i silniki bezpośrednio napędzające śruby kulowe. Bez pasków
    > pośredniczących.

    Wbrew temu, co może się niektórym wydawać paski nie sa wykonane z "gumy
    od majtek" i pod warunkiem, że są właściwie dobrane i zainstalowane w
    przypadku drukarek 3D spokojnie wystarczą.

    Weź też pod uwagę, że napędy kulowe parę $ kosztują i raczej ich nie
    spotkasz w drukarkach mieszczących się w Twoim budżecie.

    Piotrek

  • 19. Data: 2014-05-10 22:26:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > "AlexY"
    >
    > Dlatego dziwię się, że paski są w niełasce. :-)

    W sumie pierwsze słyszę żeby się nie nadawały, przypomina mi to
    audiofilstwo.

  • 20. Data: 2014-05-10 23:58:02
    Od: "Jacek Cycek" <j...@c...net.pl>

    "nowyr" <d...@y...pl> wrote in message

> [...]
    181352430717?pt=COMP_Printers&hash=item2a39727c7d

    > Ja wiem, ja to przeglądam ale jest zatrzęsienie towaru. Muszą być chociaż

    Moze lepiej popros kogos kto ma profesjonalne doswiadczenie z konstrukcjami
    CNC...?
    a na yutubie to mozesz sobie poogladac kobiete z broda.
    http://www.youtube.com/watch?v=eSzReZi0fOc

    --
    jc