  • 1. Data: 2014-05-09 21:38:08
    Temat: drukarka 3d
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    Nie wiem gdzie zapytać to zapytam tu :-)

    Mam około 5.000 PLN na drukarkę 3d. Co kupić i od kogo żeby były jeszcze
    części zamienne ?

  • 2. Data: 2014-05-09 21:49:01
    Temat: Re: drukarka 3d
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "nowyr"
    > Mam około 5.000 PLN na drukarkę 3d. Co kupić i od kogo żeby były jeszcze
    > części zamienne ?

    Obok mnie robią drukarki. Z tego co ludzie gadają :-) to chyba dobre.
    http://www.cieluch.pl/

    Robert

  • 3. Data: 2014-05-09 21:49:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam około 5.000 PLN na drukarkę 3d. Co kupić i od kogo żeby były jeszcze

    Mam tą;

    http://centrumdruku3d.pl/profabb-gate-le-nowa-drukar
    ka-3d-z-unique-design/

    i na start jest imo całkiem OK. Problemem jednak chyba teraz będzie jej
    kupienie, bo coś się porobiło z U-designem, nie widzę ostatnio ich
    drukarek w sprzedaży.

    > części zamienne ?

    Jakie części zamienne ? Coś będzie potrzeba, to sobie sam wydrukujesz :)
    Reszta elementów do kupienia bez problemu.

  • 4. Data: 2014-05-09 22:00:33
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Jakie części zamienne ? Coś będzie potrzeba, to sobie sam wydrukujesz :)
    > Reszta elementów do kupienia bez problemu.

    Hmm właśnie zabawiam się FreeCAD-em i nawet opanowałem już od płaskiego
    rysunku do trójwymiaru :-)
    Mnie chodzi o drukarkę dokładniejszą, precyzyjniejszą, gdzie wiem że jak
    wydrukuję coś 10mm to ma to coś 10mm. Potrzebne mi to jest do wstępnego
    pasowania różnych rzeczy zanim się zleci na CNC.

  • 5. Data: 2014-05-09 22:03:59
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
    > "nowyr"
    >
    > Obok mnie robią drukarki. Z tego co ludzie gadają :-) to chyba dobre.
    > http://www.cieluch.pl/

    Antywirus się czepia, że skrypty.js chą wykonywać jakieś operacje. Szkoda
    :-(
    Po co na stronach www usiłują uruchamiać jakieś świństwa?

  • 6. Data: 2014-05-09 22:32:45
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    A to?

    http://www.ebay.com/itm/3D-Printer-DUPLICATOR-4-Dual
    -Extruders-Transparent-Casing-Makerbot-Rep-1KG-ABS-/
    181352430717?pt=COMP_Printers&hash=item2a39727c7d

    Na allegro są po dwa razy tyle.

  • 7. Data: 2014-05-09 22:51:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mnie chodzi o drukarkę dokładniejszą, precyzyjniejszą, gdzie wiem że jak
    > wydrukuję coś 10mm to ma to coś 10mm. Potrzebne mi to jest do wstępnego
    > pasowania różnych rzeczy zanim się zleci na CNC.

    Nic precyzyjniejszego niż może taki profabb w tej cenie nie znajdziesz.
    Akurat zresztą ona (i podobnie do niej) są wystarczająco dokładne.
    Wymiary to najmniejszy problem - istotna jest minimalna grubość warstwy,
    realnie do osiągnięcia.

    W tej cenie to możesz liczyć na 0.2mm , do 0.1mm raczej nie zejdziesz.
    A wymiary "poziome" to najmniejszy problem.

  • 8. Data: 2014-05-10 01:05:51
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    > W tej cenie to możesz liczyć na 0.2mm , do 0.1mm raczej nie zejdziesz.
    > A wymiary "poziome" to najmniejszy problem.

    To co kupić ? Z ebaya za $750 ? Czy dopłacić stówę żeby była z plastiku, a
    nie z drewna ? Drewno się rozsycha.

  • 9. Data: 2014-05-10 01:18:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-09 22:03, nowyr pisze:

    > "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message

    > Antywirus się czepia, że skrypty.js chą wykonywać jakieś operacje.

    #SOA1

  • 10. Data: 2014-05-10 01:57:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-10 01:05, nowyr pisze:

    > To co kupić ? Z ebaya za $750 ? Czy dopłacić stówę żeby była z plastiku,
    > a nie z drewna ? Drewno się rozsycha.

    jakie drewno ? nie widziałem drukarki z drewna, najwyżej obudowy są
    cięte z jakiejś sklejki laserem.
    Zresztą to mi się akurat niespecjalnie podoba.

    Do 5000 zł to kupiłbym drukarkę albo taką jak wskazałem, czyli Profabb
    (no ale nie wiem czy można ją gdzieś znaleźć), albo K8200 vellemana
    (podobna jest, choć imo nieco mniej solidna, ale różnica nie jest wielka).

    Ewentualnie Robo 3D (
    http://allegro.pl/drukarka-3d-hit-z-usa-robo-3d-i420
    4487601.html ). Ale
    kosztuje sporo drożej, a osiągi ma prawdopodobnie bardzo zbliżone. Na
    pewno lepiej wygląda :)

    Jeśli nie chcesz się bardzo dużo bawić - lepiej kupić gotową, złożoną.
    Składanie to zajęcie na ładnych parę dni - a może i tygodni, jak ktoś
    nie ma sporego doświadczenia. Więc odradzam. No, chyba że lubisz się tak
    bawić i masz na to czas.

    Zwróć uwagę na;

    filament - najlepiej 1.75mm (bywa też grubszy) - ten jest chyba łatwiej
    dostępny i w szerszej ofercie.

    dysza najlepiej 0.3 mm (nie większa). Zazwyczaj można ją wymienić. Czym
    mniejsza tym lepsza jakość druku (stosuje się praktycznie 0.2 - 0.3mm).
    Z tym, że oczywiście, czym mniejsza średnica dyszy, tym trzeba mieć
    większe doświadczenie - wbrew pozorom drukowanie wymaga pewnego
    doświadczenia. No ale to jest rzecz do nauczenia.

    Minimalna warstwa = 0,02mm albo mniej (z tym, że to mniej, to zazwyczaj
    pobożne życzenie producenta :)

    Podgrzewany stolik - bez tego nie da się drukować niektórymi tworzywami

    Konstrukcja - możliwie solidna. Czyli najlepiej właśnie profile alu.

    Wszelkie "druciaki" itp. odradzam.