  • 1. Data: 2014-05-09 08:04:17
    Temat: Rozterki z ZIF... ;-)
    Od: "ssss" <a...@i...pl>

    Witajcie,

    jest sobie notebook (kilkunastoletni HP) z ktorego zniknal twardy dysk ze
    zlaczem ZIF. Czy jest mozliwosc podlaczenia dysku SATA 2.5" do niego? Czy
    jest jakis adapter?

    W znanym serwisie aukcyjnym sa adapterki, ale czesc sprzedajacych (ktorzy
    odpisali) twierdzi, ze mozna podlaczyc dysk ZIF poprzez adapter do zlacza
    SATA. W druga strone niby nie...

    Albo... moze zadziala system XP uruchamiany z pendrive - czy ktos trenowal
    takie rozwiazanie? Linuxa chcialbym pominac bo go nie znam :)

    Dzieki za wskazowki

  • 2. Data: 2014-05-09 14:21:38
    Temat: Re: Rozterki z ZIF... ;-)
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ssss napisał:
> [...]
    >
    > Albo... moze zadziala system XP uruchamiany z pendrive - czy ktos trenowal
    > takie rozwiazanie? Linuxa chcialbym pominac bo go nie znam :)

    Czy tam przypadkiem nie siedział jakiś SSD? Aczkolwiek nie wydaje mi się
    by kilkanaście lat temu SSD było w użyciu, jakiś czas temu taki właśnie
    SSD z ZIF kupiłem i podpiąłem przez adapter PATA>ZIF PATA.
    SATA opracowano w 2003, ten sprzęt nie może mieć więcej jak 10 lat.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2014-05-15 10:46:39
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2014-05-09 08:04, ssss pisze:
> [...]
    >
    > Albo... moze zadziala system XP uruchamiany z pendrive - czy ktos trenowal
    > takie rozwiazanie? Linuxa chcialbym pominac bo go nie znam :)

    sata co prawda nie widziałem, ale popatrz na msata.
    Ja mam w laptopie dysk ssd msata wsadzony w przejściówke do złącza zif w
    laptopie i działa. Mam coś podobnego do
    http://www.amazon.com/Micro-SATA-Cables-Adapter-Tosh
    iba/dp/B009BA5JU6 , tylko
    złącze od dysku jest odwrotnie i dysk leży na przejściówce.

    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.