  • 1. Data: 2014-05-08 11:59:42
    Temat: radioimpulsy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Nic nie mowiac energetycy mi licznik zmienili.
    Nowy, elektroniczny ... i ma taka fajna diode migajaca co chwila.

    Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ? Kable odpadaja.
    Dzwonek bezprzewodowy kupic czy samemu jaka pluskwe robic ?
    Baterie to chyba szybko zezre ... jakies fotoogniwo wykorzystac ?

    I pod co by to podpiac ... do routerka wifi ?

    J.

  • 2. Data: 2014-05-08 12:54:35
    Temat: Re: radioimpulsy
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-05-08 11:59, J.F pisze:

> [...]
    > chyba szybko zezre ... jakies fotoogniwo wykorzystac ?
    > I pod co by to podpiac ... do routerka wifi ?

    Zrobiliśmy coś takiego. Krążek o wielkości kapsla do piwa. W środku
    bateria C2032 i fototranzystor. Urządzenie cały czas zlicza mignięcia i
    wynik wysyła przez Bluetooth 4.0 do PC lub Smartfona. Bateria wystarcza
    na pół roku. Cena kilkadziesiąt złotych.

    Paweł

  • 3. Data: 2014-05-08 13:46:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ? Kable odpadaja.

    Jest to może LE-01? On oprócz diody ma odseparowane wyjście OC
    (pewnie transoptor), można pokombinować w tym kierunku. Chyba
    że zaplombowany tak, że się nie dostaniesz.

    > I pod co by to podpiac ... do routerka wifi ?

    A to już zależy co chcesz z tym sygnałem dalej zrobić...

    Generalnie przesyłałbym nie informację o błysku, a zliczałbym czas
    od poprzedniego błysku i przesyłał dopiero tą wartość.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2014-05-08 13:49:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, May 8, 2014 11:59:42 AM UTC+2, J.F wrote:

    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ? Kable odpadaja.

    Jak kable odpadają, to może światłowód? :>

    L.

  • 5. Data: 2014-05-08 13:56:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Jak kable odpadają, to może światłowód? :>

    Jest bardziej sztywny, źle się przykleja, więc tym bardziej będzie odpadać.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2014-05-08 14:16:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Jest to może LE-01?

    Nie, duze, wielkie, wzbudzajace zaufanie :-)

    > On oprócz diody ma odseparowane wyjście OC
    >(pewnie transoptor), można pokombinować w tym kierunku. Chyba
    >że zaplombowany tak, że się nie dostaniesz.

    Ale to nic nie zmienia, bo brak kabla :-)

    >A to już zależy co chcesz z tym sygnałem dalej zrobić...

    Jakies statystyki, wykresy itp zapewne :-)

    >Generalnie przesyłałbym nie informację o błysku, a zliczałbym czas
    >od poprzedniego błysku i przesyłał dopiero tą wartość.

    Jest to pomysl ... ale lepiej chyba licznik wprowadzic i stan aktualny
    przesylac.

    J.

  • 7. Data: 2014-05-08 14:26:48
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 11:59:42 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > Baterie to chyba szybko zezre ... jakies fotoogniwo wykorzystac ?
    >

    > I pod co by to podpiac ... do routerka wifi ?

    Po co takie kombinacje jak można co miesiąc zapisać na kartce to co wyświetli. To
    prosta czynność jak się potrafi pisać. Tak prosta i zabierająca mało czasu że nakład
    pracy i materiały potrzebne do zrobienia jakiegoś cudaka zwrócą się po
    kilkudziesięciu latach. A jak przejść na sprawdzanie stanu licznika co pół roku przez
    ZE to wcale nie warto się bujać ze zrobieniem nikomu nie potrzebnego gzora który się
    popsuje albo będzie działał dokąd się pierwsza bateria nie skończy.

  • 8. Data: 2014-05-08 14:34:23
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F wrote:

> [...]
    > Dzwonek bezprzewodowy kupic czy samemu jaka pluskwe robic ?
    > Baterie to chyba szybko zezre ... jakies fotoogniwo wykorzystac ?

    Też kiedyś o tym myślałem i wymyśliłem, że chyba fotorezystor byłby
    odpowiedni, taki co ma około 1Mom. Robiłem próby i chyba dałoby się te
    impulsy oddielić od tła i zliczać, i potem wysyłać.
    Oczywiście mówimy o rozwiązaniu bateryjnym co bedzie chodziło 5..10 lat.

    jp

  • 9. Data: 2014-05-08 14:40:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to nic nie zmienia, bo brak kabla :-)

    Ale może bardziej energoszczędnie będzie :) zresztą nie możesz
    podpiąć nadajnika pod 230V, które (skoro tam jest licznik) pewnie
    jest tam dostępne?

  • 10. Data: 2014-05-08 15:12:55
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 14:40:33 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Ale mo�e bardziej energoszcz�dnie b�dzie :) zreszt� nie mo�esz
    >
    > podpi�� nadajnika pod 230V, kt�re (skoro tam jest licznik) pewnie
    >
    > jest tam dost�pne?
    >

    > --
    >
    > SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    >
    > http://www.chmurka.net/

    Nie widziałem nigdy żeby w skrzynce z licznikiem było gniazdko. Nie twierdzę że
    nigdzie nie ma. Ja nie widziałem.