  • 11. Data: 2011-01-03 10:08:20
    Temat: Re: antena o dziwnym kszta?cie
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-03 10:18, WoW pisze:

    > Czyli kazda antena to zwykly kawalek blachy, a nie np. napylony wzor?

    Nie, antena to wzór z folii przewodzącej (metalowej) na elastycznej
    folii izolującej wycięta w odpowiedni wzór - tak jak na zdjęciach już
    podlinkowanych.

    Agent

  • 12. Data: 2011-01-03 10:24:05
    Temat: Re: antena o dziwnym kształcie
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Co komórka to inna antena. Często jest to po prostu płaski kawałek blaszki
    > (właściwie to tak cienkiej jak folia) wycięty w dość prosty kształt. Ale
    > taki np. iPhone 4 ma antenę dookólną (przymocowaną dookoła obudowy).

    No to już iPhona nie kupię
    Niebezpieczny

  • 13. Data: 2011-01-03 10:28:59
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Agent Orange wrote:

    > Nie, antena to wzór z folii przewodzącej (metalowej) na elastycznej
    > folii izolującej wycięta w odpowiedni wzór - tak jak na zdjęciach już
    > podlinkowanych.
    A jaki to wzor? Ja tam zadnego wzoru moze po za trojkatem nie widzialem

    --
    +++

  • 14. Data: 2011-01-03 11:12:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 03.01.2011 08:19, WoW pisze:
> [...]
    r_Nokia_N70.jpg

    > Tu nic nie widac ;)
    > Chyba, ze ta blacha to cala antena.
    Tak, ta blach to antena.

    a_for_Nokia_7370.jpg
    a_for_Nokia_7610.jpg

    10/07/DSC_0253.jpg

    > Tu tez nic nie widac. Antena dla mnie to element metalowy a nie plastikowy
    > jak na zdjęciach. Zalezy mi na kształcie a nie na obudowie anteny.
    Ale ona JEST metalowa. Wykonano ją z cienkiego, elastycznego laminatu a
    on jest na podkładzie foliowym, ale to są same anteny - cienka blaszka o
    dziwnym kształcie.

    Michoo

  • 15. Data: 2011-01-03 16:53:51
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "WoW" <n...@m...ru> napisał w wiadomości

    > A jaki to wzor? Ja tam zadnego wzoru moze po za trojkatem nie widzialem

    Jest taka animacja anteny. Kondensator plaski i zmienne pole elektryczne
    miedzy plytami. Potem te plyty sie rozchylaja i zmienne pole elektryczne
    emitowane jest w przestrzen. Jedna plyta wystarczy.
    S*

  • 16. Data: 2011-01-03 21:06:03
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    WoW wrote:

    > Czy ktos moglby mi pokazac jak wyglada antena w komórce?
    > Czy to jest jakis fraktal czy krzywa?

    tego szukasz ?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_antenna ;)

    sila tego sposobu konstrukcji anten lezy w tym ze sam ksztalt urzadzenia -
    na ktory konstruktor ma czesto minimalny wplyw (a wiekszy np. artysta
    plastyk) - wplywa na charakterystyke promieniowania.

    nie ma tu zadnego odgornego ksztaltu , jak to w ewolucji - metoda prob i
    bledow... az do osiagniecia takiego ktory pasuje najlepiej do danego modelu
    komorki.

  • 17. Data: 2011-01-03 21:39:13
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:

    > tego szukasz ?
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_antenna ;)

    albo taka http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Fractal_antenna_pa
    tent.gif

    --
    +++

  • 18. Data: 2011-01-03 21:47:28
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-03 11:28, WoW pisze:

    > A jaki to wzor? Ja tam zadnego wzoru moze po za trojkatem nie widzialem

    To jasno zielone na ciemno zielonym

  • 19. Data: 2011-01-06 21:47:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-03 08:19 WoW napisał(a):

    r_Nokia_N70.jpg

    > Tu nic nie widac ;)
    > Chyba, ze ta blacha to cala antena.

    Tak, blaszka to antena 4-zakresowa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2011-01-06 21:53:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-03 22:39 WoW napisał(a):

    > albo taka http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Fractal_antenna_pa
    tent.gif

    Nie widziałem takiej w żadnym telefonie. To tylko teoria (opatentowana),
    czy gdzieś rzeczywiście są stosowane takie anteny?

    BTW: Anteny dla BT/WiFi wyglądają jeszcze prościej:
    http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/blue
    tooth-antennas-61944.jpg

    http://bounav.free.fr/wp/wp-content/uploads/2006/01/
    cimg2680.jpg
    (ta urwana ścieżka z prawej strony płytki)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/