  • 1. Data: 2011-01-02 19:34:10
    Temat: antena o dziwnym kształcie
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Czy ktos moglby mi pokazac jak wyglada antena w komórce?
    Czy to jest jakis fraktal czy krzywa?

    --
    +++

  • 2. Data: 2011-01-02 19:44:43
    Temat: Re: antena o dziwnym kształcie
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Czy ktos moglby mi pokazac jak wyglada antena w komórce?
    > Czy to jest jakis fraktal czy krzywa?

    A bo to jeden kształt...

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2011-01-02 20:14:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-02 20:34 WoW napisał(a):

    > Czy ktos moglby mi pokazac jak wyglada antena w komórce?
    > Czy to jest jakis fraktal czy krzywa?

    Co komórka to inna antena. Często jest to po prostu płaski kawałek
    blaszki (właściwie to tak cienkiej jak folia) wycięty w dość prosty
    kształt. Ale taki np. iPhone 4 ma antenę dookólną (przymocowaną dookoła
    obudowy).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2011-01-02 20:18:22
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-02 20:44 Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > A bo to jeden kształt...

    BTW: Pierwsze z brzegu przykłady:
    http://gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_fo
    r_Nokia_N70.jpg
    http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Antenn
    a_for_Nokia_7370.jpg
    http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Antenn
    a_for_Nokia_7610.jpg

    A tu całe bebechy iPhone'a - z anteną oczywiście:
    http://www.creamdesign.it/blog/wp-content/uploads/20
    10/07/DSC_0253.jpg

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2011-01-02 20:30:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 Jan 2011 21:18:22 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >BTW: Pierwsze z brzegu przykłady:
    >http://gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_f
    or_Nokia_N70.jpg
    >http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Anten
    na_for_Nokia_7370.jpg

    No, ciekawe.
    W siemensie c35 byla antena .. hm, helikalna ? taka spiralka z
    blaszki, ale nieco splaszczona, mogla tez robic za jakas wielodipolowa

    >A tu całe bebechy iPhone'a - z anteną oczywiście:
    >http://www.creamdesign.it/blog/wp-content/uploads/2
    010/07/DSC_0253.jpg

    A to ta poprawiona, czy ta ktora nie pozwala na chwyt telefonu ?

    J.

  • 6. Data: 2011-01-03 07:19:16
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Adam Dybkowski wrote:

    > BTW: Pierwsze z brzegu przykłady:
    > http://gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_fo
    r_Nokia_N70.jpg

    Tu nic nie widac ;)
    Chyba, ze ta blacha to cala antena.

> [...]
    > http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Antenn
    a_for_Nokia_7610.jpg

    > A tu całe bebechy iPhone'a - z anteną oczywiście:

    Tu tez nic nie widac. Antena dla mnie to element metalowy a nie plastikowy
    jak na zdjęciach. Zalezy mi na kształcie a nie na obudowie anteny.

    --
    +++

  • 7. Data: 2011-01-03 07:21:24
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Co komórka to inna antena. Często jest to po prostu płaski kawałek
    > blaszki (właściwie to tak cienkiej jak folia) wycięty w dość prosty
    > kształt.

    A jaki kształt?
    Czy ta blaszka ma jakies rowki lub jest niejako wyklepanym drutem czy jest
    to jednorodny kawał blachy?

    > Ale taki np. iPhone 4 ma antenę dookólną (przymocowaną dookoła
    > obudowy).

    Czy jest jedna antena na wszystkie częstotliwości? wi-fi/bt/gsm 1800/900
    etc.

    --
    +++

  • 8. Data: 2011-01-03 07:48:34
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    > Tu nic nie widac ;)
    > Chyba, ze ta blacha to cala antena.

    To zielone to antena na folii elestycznej przyklejonej do plastikowej ramki

    > Tu tez nic nie widac. Antena dla mnie to element metalowy a nie plastikowy
    > jak na zdjęciach. Zalezy mi na kształcie a nie na obudowie anteny.

    NIestety ale nie spotkasz w nowych telefonach metalowej antyeny, to zadkosc.

  • 9. Data: 2011-01-03 07:50:10
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    > Czy jest jedna antena na wszystkie częstotliwości? wi-fi/bt/gsm 1800/900
    > etc.

    Bt/wifi ma inna antene,. duzo mniejsza :)

    GSM 900/1800/1900/2100 maja ta sama.

  • 10. Data: 2011-01-03 09:18:26
    Temat: Re: antena o dziwnym kszta?cie
    Od: WoW <n...@m...ru>

    wnekus wrote:

    > Bt/wifi ma inna antene,. duzo mniejsza :)
    >
    > GSM 900/1800/1900/2100 maja ta sama.

    Czyli kazda antena to zwykly kawalek blachy, a nie np. napylony wzor?

    --
    +++