  • 31. Data: 2011-08-29 15:27:31
    Temat: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4e5b9319$0$2500$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j3g2u3$tfs$1@news.onet.pl...
    >> Napisałem wcześniej.
    >> Cofnij się w wątku.
    >
    > W tej odnodze nie widzę,

    No to przeczytaj cały wątek.

  • 32. Data: 2011-08-29 15:28:01
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:
    > Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekręcasz to o czym
    > dyskutujemy (dyskutowaliśmy o silniku bez wycieków, które mogą się
    > pojawić po zastosowaniu syntetyka).

    Widziałeś kiedyś rozszczelniony silnik po wlaniu syntetyka czy sobie
    teoretyzujesz? Bo ja w dwóch swoich starych już autach zmieniłem z
    minerała na syntetyk i jakoś nie zauważyłem by mi cokolwiek wyciekało.
    Napisałem Ci że Twoje "wierzenia" biorą się z legend PRL'u, które mają
    się nijak w dzisiejszych czasach. Nagarem nie uszczelnia się silnika
    tylko uszczelkami, tak ciężko to zrozumieć? Jak masz zdezelowany motor i
    boisz się, że Ci się nagle "rozszczelni" to znaczy , że to parch do
    kwadratu, a nie silnik.

    > Tak czy tak - dalsza dyskusja z Tobą w takim stylu całkowicie mija się z
    > celem.

    Zabrakło argumentów? To podam Ci jeszcze jedną ciekawostkę - w mojej
    nieszczęsnej A6 V-ce, gdzie lał poprzedni właściciel minerał, zrobiłem
    wymianę oleju z wyczyszczeniem miski - to co zobaczyłem po zdjęciu miski
    to jeden wielki czarny glut - jak tak wygląda minerał po 15 tyś. to ja
    dziękuję. Walił mi jeden popychacz, po wymianie na syntetyk - cisza.
    Ciężko mi odpalał w zimie (w sensie kręcenia rozrusznikiem) - po
    wymianie na syntetyk - wyraźnie jest mu lżej. A i najważniejsze - miałem
    zapieczone 2 pierścienie od tego cudownego "nagaru". Musiałem na
    syntetyku zrobić 2 tyś. na trasie by się odpiekły. Podobno to generalnie
    graniczy z cudem, bo nagar to syf, którego ciężko się pozbyć nawet
    drucianą szczotką.

    Pozdro EOT.

  • 33. Data: 2011-08-29 15:38:47
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-29 15:27, Cavallino pisze:
    > Twoja wypowiedź, obrana z bajdurzenia oznacza:
    > "niemożliwy jest przypadek w którym zastąpienie oleju półsyntetycznego
    > lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika
    > i ew. problemy z jego eskploatacją".

    Na razie to Ty bajdurzysz.

    > Wystarczy choć jeden przypadek odwrotny żeby okazała się nieprawdziwą,
    > zdajesz sobie z tego sprawę?

    co to za bzdury? Zdajesz sobie sprawę, że musiałbyś rozpatrywać dwa
    przypadki w identycznych warunkach eksploatacyjnych?

    > Bo jeśli nie, to możesz kogoś wepchnąć na minę - deklarujesz że
    > pokryjesz jej koszty?

    jaką minę? Jak wierzysz w rozszczelnianie trupa to masz rację. Jak dbasz
    o silnik to nie masz się czegokolwiek obawiać.

  • 34. Data: 2011-08-29 15:39:01
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:j3g441$1qk$1@news.onet.pl...
    > No to przeczytaj cały wątek.

    Chyba o to chodzi? :

    >I wolisz całkowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy >jednak
    >pozostanie przy mineralnym/półsyntetyku?

    Jeśli o to chodzi, to w życiu nie widziałem całkowicie rozszczelnionego
    silnika po przejściu na syntetyk.
    Zwykle z uwgi na lepszy film olejowy bywa, że poprawia się sprężanie,
    pierścienie nie zrywają filmu (kosztem zużycia oleju). Zużycie oleju potrafi
    się zwiększyć też bo stare uszczelniacze nie zgarniają oleju z trzonków
    zaworów - ale to z uwagi na jego dobre właściwości przylegania do
    powierzchni i stare uszczelnienie - któremu ani lepiej ani gorzej.
    Jak wyjmuję tłoki ze starego silnika ale użytkowanego na współczesnym oleju
    to nie ma jakiejkolwiek tragedii jak była na starych minerałach. Chyba, że
    ktoś leje smalec z Tesco.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 35. Data: 2011-08-29 15:50:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j3g441$1qk$1@news.onet.pl...
    >
    > Chyba o to chodzi? :

    Nie.
    O to:
    > skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepkość) w szerszym zakresie to niby
    > dlaczego miałby się gorzej zachować w starszym silniku?

    Może mieć lepsze właściwości myjące i wypłukać zanieczyszczenia które
    uszczelniają silnik, których brak może spowodować problemy.
    Ale to dotyczy przejścia w drugą stronę, jak był syntetyk to co miał
    wypłukać to już wypłukał.

    > Jeśli o to chodzi, to w życiu nie widziałem całkowicie rozszczelnionego
    > silnika po przejściu na syntetyk.

    Czy stawiasz znak równości między "Ty nie widziałeś" "na pewno nie ma prawa
    tak się zdarzyć" ?
    Bo ja tam wolę dmuchać na zimne, nawet powielając jakieś stare przesądy,
    zazwyczaj w każdym jest kawałek prawdy.

  • 36. Data: 2011-08-29 15:54:08
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > problemy z jego eskploatacją".
    >
    > Wystarczy choć jeden przypadek odwrotny żeby okazała się nieprawdziwą,

    popieprzyłeś kompletnie

    ale chyba chciałes powiedzić, że wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia
    silnika po upgradzie minaral->sysntetyk
    żeby zaniechać wogóle takich wymian.
    Idac tym tropem nie siadaj za kierownicę, tam ludzie (wielu, nie jeden)
    umierają. ;-)

    a tak na poważnie
    jakie widzisz zagrożenia zwiazane z wypłukiwaniem syfu, oprócz wycieku oleju
    na zwnątrz? - załózmy ze to jest nawet prawdopodobne.

    mozę ewentualnie wypłukany syf trafi gdzie go wczesniej nie było? ;-/

  • 37. Data: 2011-08-29 15:57:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > popieprzyłeś kompletnie
    >
    > ale chyba chciałes powiedzić, że wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia
    > silnika po upgradzie minaral->sysntetyk
    > żeby zaniechać wogóle takich wymian.

    Jeśli z powyższego zrozumiałeś cokolwiek innego, to znaczy że też masz
    problem z rozumieniem tekstu czytanego.

  • 38. Data: 2011-08-29 15:58:19
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Dzięki za odpowiedzi!
    Tu się nie rozchodzi o cenę ;), tylko myślałem, że może używanie syntetyka
    przy takim przebiegu może doprowadzić do czegoś złego (nie znam się
    kompletnie). Ale jak radzicie, że skoro nic sie nie dzieje to trzymać to
    zaufam :). Silnik to D5.

    Pzdr.
    M.

  • 39. Data: 2011-08-29 16:04:16
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Jeśli z powyższego zrozumiałeś cokolwiek innego, to znaczy że też masz
    > problem z rozumieniem tekstu czytanego.

    żyłka Ci pękła, że tak niemerytorycznie odpisujesz?

    a jak już przystępujemy do nauki czytania i pisania...

    to zdanie przedpiścy:
    "Tak bywało za PRL-u, gdy silnik często nadawał się do remontu już od
    nowości (nie trzymał wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiś beznadziejny olej
    uszczelnił ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiście wlanie
    jakiegoś lepszego mogło obnażyć prawdziwy stan tego czegoś."

    przetłumaczyłeś tak:

    "niemożliwy jest przypadek w którym zastąpienie oleju półsyntetycznego lub
    mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew.
    problemy z jego eskploatacją".

    czyli całkiem odwrotnie.

  • 40. Data: 2011-08-29 16:09:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > żyłka Ci pękła, że tak niemerytorycznie odpisujesz?

    Odpisuję bardzo merytorycznie, po prostu jestem zdziwiony, że najpierw
    napisałeś stek bzdur i epitetów, a dopiero potem doszedłeś do prawidłowego
    odbioru mojego stanowiska.
    Jeśli już to kolejność powinna być odwrotna, przy czym pierwszą część
    powinieneś sobie darować jako nic nie wnoszącą.

> [...]
    > mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew.

    Jeśli dla Ciebie jest to odwrotnie do podtrzymuję: nie rozumiesz co czytasz.