  • 1. Data: 2011-08-28 23:58:03
    Temat: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    wg. opowieści znajomych i "fachowców" mam dwie rozbieżne wersje i nie wiem,
    której się słuchać ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg 285tys. km.
    Do tej pory zalewam go pełnym syntetykiem. Na początku 0w30, teraz 5w40.
    Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochę oleju wciągnie, ale wszystko
    w granicach rozsądku. I tak: niektórzy mi mówią żeby zmienić na pół syntetyk
    bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, że skoro nic się nie dzieje to
    lać pełny do czasu zmian.
    Co radzicie? I dlaczego? :)

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2011-08-29 00:34:32
    Temat: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-08-28, Marian Paździoch <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, że skoro nic się nie dzieje to

    Na obecnie używanym oleju chodzi dobrze? To nie zmieniaj, lepiej nie
    będzie, możesz tylko pogorszyć. A w cenie przejechanego kilometra
    różnica w cenie różnych olejów naprawdę nie stanowi dużej różnicy.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2011-08-29 00:43:07
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-28 23:58, Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > żeby zmienić na pół syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni,
    > że skoro nic się nie dzieje to lać pełny do czasu zmian.

    "If it ain't broke don't fix it!"

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-08-29 04:18:48
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marian Paździoch

> [...]
    > żeby zmienić na pół syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni,
    > że skoro nic się nie dzieje to lać pełny do czasu zmian.

    Ja bym lał kujawski! Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?

  • 5. Data: 2011-08-29 08:24:12
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na pół syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, że skoro nic
    > się nie dzieje to lać pełny do czasu zmian.

    Jaki dokładnie silnik? Jeśli o mnie chodzi to bym nie zmieniał, poszukaj
    może tańszego 5w40 spełniającego parametry dla Twojego silnika. Z
    doświadczeń z 1,9TDI na pompowtrysku zmiana oleju na inny niż spełniający
    normę producenta przynosi odwrotne rezultaty - branie oleju rośnie, a
    dodatkowo w mroźne dni pojawiają się problemy z utrzymaniem odpowiedniego
    ciśnienia oleju, a to juz sprawa poważna.

  • 6. Data: 2011-08-29 08:53:37
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > wszystko w granicach rozsądku. I tak: niektórzy mi mówią żeby zmienić na
    > pół syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, że skoro nic się

    jak juz jestesmy przy urban legends
    to ja np. słyszałem takie zdanie:
    "oho mój silnik ma już (powiedzmy) 250tkm to musze zmienić olej na syntetyk"
    szokujące?
    skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepkość) w szerszym zakresie to niby
    dlaczego miałby się gorzej zachować w starszym silniku?

    nie jestem pewien czy przejście z 0w30 na 5w40 to jest dobra droga, silnik
    raptem polubił gęsty olej? (zakładam że w specyfikacji silnika jest 0w30)

  • 7. Data: 2011-08-29 09:05:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepkość) w szerszym zakresie to niby
    > dlaczego miałby się gorzej zachować w starszym silniku?

    Może mieć lepsze właściwości myjące i wypłukać zanieczyszczenia które
    uszczelniają silnik, których brak może spowodować problemy.
    Ale to dotyczy przejścia w drugą stronę, jak był syntetyk to co miał
    wypłukać to już wypłukał.

  • 8. Data: 2011-08-29 09:52:51
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Co radzicie? I dlaczego? :)

    Na większości for dyskusyjnych poświęconym samochodom taki wątek zwykle
    zostaje długim flejmem. Bo są szkoły dwie - falenicka i otwocka.
    Ja zalewam syntetyki niezależnie czy mam silnik po 100 tys czy po 500.
    Wątek do poczytania ;-) :

    http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=1&t=234
    14

    --
    Pozdrawiam, Łukasz

  • 9. Data: 2011-08-29 10:18:59
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Może mieć lepsze właściwości myjące i wypłukać zanieczyszczenia które
    > uszczelniają silnik, których brak może spowodować problemy.

    podobno taki efekt był
    ale w motorach WSK jak zaczeto stosować mixol - który to ponoć wypłukiwał
    szelaki z cylindra i nie było kompresji.
    nie przeceniałbym zbawiennego wpływyu szlamu na silnik ;-)

  • 10. Data: 2011-08-29 11:43:41
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze:

> [...]
    > uszczelniają silnik, których brak może spowodować problemy.
    > Ale to dotyczy przejścia w drugą stronę, jak był syntetyk to co miał
    Dokładnie tak to wygląda,
    ja w prostych silnikach (CC 700, CC900), po 150 000 km zmieniałem z
    układu (syntetyk na zimę / semistnt na lato) na (zima = semi / lato =
    mineral), oczywiście, jeżeli producent dopuszczał minerała.
    po 250 kkm lałem tylko minerał, po 300 kkm już tylko 20w/50 z tesco po
    25 zl za bańkę 5l, wraz ze środkiem polepszającym kompresję. ;-)