  • 21. Data: 2011-07-01 18:21:24
    Temat: Re: Zewnetrzna pompa paliwowa - w ktorych samochodach?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 17:25:26 +0200, J.F napisał(a):

    > Jak to nie - paliwo przeciez potrzebne caly czas.

    To są pompy membranowe, zasysające paliwo pod działaniem siły mechanicznej
    (z popychacza lub elektromagnesu) i podające to paliwo do odbiornika
    (gaźnika) pod działaniem siły sprężyny powrotnej. Ponieważ wypływ paliwa z
    pompy do gaźnika jest sterowany (i ograniczany) przez iglicę więc się
    odbywa w miarę zużywania go przez silnik a nie w miarę pokonania po prostu
    oporów rurki wylotowej. Skutek jest taki że cykle pompki są stosunkowo
    rzadkie a ty byś chciał jeden po drugim. Możesz ale się licz a: z hałasem i
    wibracjami b: z przyspieszonym zużyciem części (np. styków elektromagnesu
    czy zaworków).
    --
    Jacek

  • 22. Data: 2011-07-01 18:26:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > zobacz może w sklepach z duperelami do przyczep kampingowych - pompka do
    > wody do kranów. Takie same kupisz też w sklepach żeglarskich, ale
    > oczywiście dużo drożej

    Nie wytrzymaja ciaglej pracy

  • 23. Data: 2011-07-01 18:52:27
    Od: me-how <m...@p...fm>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    w mercedesach jest pompa do obiegu wody ogrzewania

    m.

  • 24. Data: 2011-07-01 19:00:23
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message

    > ma po prostu non-stop pompowac wode (czy inny plyn chlodzacy)
    > w obiegu zamknietym.

    Pompy firmy Jabsco.
    <http://www.jabscoshop.com/marine/pumps/circulation-
    pumps/>

  • 25. Data: 2011-07-01 19:16:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 18:26:43 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Nie wytrzymaja ciaglej pracy

    Skup się: chłodzenie wodne PC, watercooling i tym podobne.
    Pompki sa fabrycznie dostosowane do płynów na bazie wody oraz do ciągłej
    pracy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 26. Data: 2011-07-01 19:34:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    J.F pisze:
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup

    > Obawiam sie ze w tej jak najbardziej jest komutator, jakas forma lozysk
    > tez musi byc, no i paliwo przeplywa przez silnik.

    niema. wirnik jest magnesem trwałym 2 biegunowym, stojan jest
    elektromagnesem w którym zmienia sie biegunowość pola mangetycznego.
    Cały silnik jest zalany wodą, pomiedzy stojanem a wirnikem jest woda,
    która daje pewien poślizg i chłodzi silnik. Nie ma łożysk, komutatora,
    otwartych połączeń elektrycznych. można dorobić króćce na dowolne
    średnice. może poszukaj w chłodzeniu wodnym komputerów?
    ToMasz

  • 27. Data: 2011-07-01 20:17:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > otwartych połączeń elektrycznych. można dorobić króćce na dowolne
    > średnice. może poszukaj w chłodzeniu wodnym komputerów?

    Za slabe - chce chlodzic silnik 0.8-2.2kW

  • 28. Data: 2011-07-01 20:17:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Skup się: chłodzenie wodne PC, watercooling i tym podobne.

    Zacznij od siebie - chlodzenie silnika 0.8-2.2kW ;)

  • 29. Data: 2011-07-01 20:27:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 20:17:39 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Zacznij od siebie - chlodzenie silnika 0.8-2.2kW ;)

    Myślę, że spokojnie znajdziesz. Choć pewnie pownieneś policzyć jaki
    przepływ wody potrzebujesz.
    Hint - pompa wodna w samochodzie (ta od chłodzenia silnika) wcale jakiegoś
    mordeczego strumienia nie daje.n

  • 30. Data: 2011-07-01 20:55:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-01 13:36, Jakub Jewuła pisze:
    > Hej!
    >
    > Chce wykorzystac pompe paliwowa do ukladu chlodzenia urzadzenia -
    > ma po prostu non-stop pompowac wode (czy inny plyn chlodzacy)
    > w obiegu zamknietym.
    >
    > Do tego potrzebna mi pompa zewnetrzna, czy nie zanurzana w paliwie,
    > najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V
    >
    > Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    A gdyby tak użyć pompy przeznaczonej do pompowania wody?
    Są pompy cyrkulacyjne używane np. w instalacjach ciepłowniczych.
    Jedna na 12V jest nawet na Allegro.