  • 1. Data: 2011-07-01 12:41:43
    Temat: Bezstresowe wychowanie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam,

    http://www.tvn24.pl/-1,1708936,0,1,sadu-sie-nie-bal-
    15_letni-kierowca-walczy-o-zycie,wiadomosc.html

    "Sądu się nie bał. 15-letni kierowca walczy o życie. W maju policja
    zatrzymała go pijanego, kiedy prowadził należący do rodziców samochód.
    Za kierownicę nie powinien wsiadać nawet trzeźwy, bo ma dopiero 15-lat.
    Sprawa trafiła do sądu rodzinnego. Ale nastolatek się nie przestraszył.
    W piątek rano znów wsiadł za kierownicę auta rodziców i wjechał w
    zaparkowaną ciężarówkę. W szpitalu walczy o życie. Jego pasażer nie żyje. "

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-07-01 13:16:04
    Temat: Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 01/07/2011 11:41, DoQ wrote:
> [...]
    > W piątek rano znów wsiadł za kierownicę auta rodziców i wjechał w
    > zaparkowaną ciężarówkę. W szpitalu walczy o życie. Jego pasażer nie żyje. "

    A co to ma wspólnego z "bezstresowym wychowaniem"? Znasz wogóle
    prawidłową definicję tego terminu, czy jak każdemu osłowi jedyne co ci
    się kojarzy, to pas na dupę?

    Rozumiem, że wszystkie dzieci tłuczone od małego do nieprzytomności
    wyrastają na prawników i lekarzy, a nie młodocianych przestępców?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 3. Data: 2011-07-01 13:29:52
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-01 12:41, DoQ pisze:
    > http://www.tvn24.pl/-1,1708936,0,1,sadu-sie-nie-bal-
    15_letni-kierowca-walczy-o-zycie,wiadomosc.html

    I co to ma wspólnego z bezstresowym wychowaniem o którym zapewne
    niewiele wiesz ? Bo gdybyś wiedział co to jest to nie mieszał byś tego z
    takimi wydarzeniami jak te z linka.

  • 4. Data: 2011-07-01 13:34:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
    15_letni-kierowca-walczy-o-zycie,wiadomosc.html

    > I co to ma wspólnego z bezstresowym wychowaniem

    Zapewne to że gdyby był wychowany normalnie, to po pierwszym razie dostałby
    taką karę, że długo by ją zapamiętał i drugiej próby by nie było.

  • 5. Data: 2011-07-01 13:42:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-07-2011 13:16, kamil pisze:

    > A co to ma wspólnego z "bezstresowym wychowaniem"? Znasz wogóle
    > prawidłową definicję tego terminu, czy jak każdemu osłowi jedyne co ci
    > się kojarzy, to pas na dupę?

    To może przeczytaj artykuł, a potem zastanów się... jeśli nie pomoże to
    jeszcze raz, a potem jeszcze raz.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2011-07-01 13:45:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-01 13:29:52 +0200, Excite <n...@n...bedzie.pl> said:

    15_letni-kierowca-walczy-o-zycie,wiadomosc.html

    > co to ma wspólnego z bezstresowym wychowaniem

    No, chłopak nie stresował się zakazami i zabił kogoś.

    A określenie "bezstresowe wychowanie" ma dwa znaczenia.
    I najczęściej w takich opowieściach chodzi o to drugie...
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-07-01 13:45:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-07-2011 13:29, Excite pisze:

    > I co to ma wspólnego z bezstresowym wychowaniem o którym zapewne
    > niewiele wiesz ? Bo gdybyś wiedział co to jest to nie mieszał byś tego z
    > takimi wydarzeniami jak te z linka.

    No i tu właśnie widać efekty "znawców"
    Jak ci 15 synalek podpierdoli samochód i zatrzyma go policja jeżdżącego
    po pijaku to go pewnie posadzisz na karnego jeża.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-07-01 13:55:27
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, kamil wrote:

    > A co to ma wspólnego z "bezstresowym wychowaniem"? Znasz wogóle
    > prawidłową definicję tego terminu, czy jak każdemu osłowi jedyne co ci
    > się kojarzy, to pas na dupę?

    Nie wiem, czy ta z "wikipedi" jest w pełni prawidłowa, ale pozwolę sobie
    ją zacytować: "Bezstresowe wychowanie - potoczna i pejoratywna nazwa
    zbioru różnych praktyk wychowawczych, takich jak: unikanie odmawiania
    prośbom dzieci, akceptacja wszystkich poczynań dzieci i nieingerowanie w
    socjalizację. Pojęcie to bliskie jest terminowi "wychowanie permisywne"
    wprowadzonemu przez Dianę Baumrind". A może Ty znasz inną definicję?

    > Rozumiem, że wszystkie dzieci tłuczone od małego do nieprzytomności
    > wyrastają na prawników i lekarzy, a nie młodocianych przestępców?

    No to źle rozumiesz. Czym innym jest fizyczne i psychiczne znęcanie się
    nad dzieckiem (któremu jestem jak najbardziej przeciwny), a czym innym
    dyscyplinowanie go odpowiednim systemem kar i nagród (w przypadkach
    uzasadnionych dobrem dziecka nawet przy użyciu przymusu). Niestety, mało
    kto dziś rozumie tą różnicę, w efekcie czego mamy do czynienia z paranoją
    p.t. "bezstresowe wychowanie", kiedy to młodemu szczeniakowi wolno
    wszystko, ale już np. nauczyciel próbujący okiełznać jego wybryki żyje w
    ciągłym strachu, że w każdej chwili może być z tego powodu narażony na
    poważne nieprzyjemności, z postepowaniem dyscyplinarnym i zwolnieniem z
    pracy włącznie.

    I jeszcze jeden cytat z wikipedii: "W.R. Coulson, twórca "edukacji
    afektywnej" po 20 latach jego prowadzenia, w 1989, roku określił swój
    projekt jako nieudany i zadeklarował, że jest "winien przeprosiny
    rodzicom". W innym wywiadzie Coulson określił skutki "edukacji
    humanistycznej" jako "niszczące" oraz przynoszące skutki odwrotne do
    zamierzonych"

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 9. Data: 2011-07-01 14:01:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Friday, July 1, 2011, 1:55:27 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    Wojtku, ile dzieci wychowałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-07-01 14:02:36
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-01 13:45, DoQ pisze:
    > Jak ci 15 synalek podpierdoli samochód i zatrzyma go policja jeżdżącego
    > po pijaku to go pewnie posadzisz na karnego jeża.

    Jeśli by tak zrobił to by oznaczało że go nie wychowałem czyli było by
    za późno rozpoczynanie wychowania w wieku 15 lat. Zbicie go nie dosyć że
    nic by dobrego nie dało to jeszcze bardziej wzbudziło by w nim agresję.
    Są inne skuteczne kary które nie wiążą się z przemocą.